Hjælp - hvad skal jeg som med-mor kaldes af barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.349 visninger
44 svar
0 synes godt om
24. maj 2012

Alex R.

Jeg er, som de fleste nok ved efterhånden, den ene halvdel af et pige/pige par. Det er min forlovede, Mette, der skal bære barnet men vi kommer jo begge to til at være barnets mor.
Problemet er at vi ikke begge to kan kaldes mor - eller kan vi?
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om dette "dilemma" på nettet på dansk. Har hørt om et dansk/svensk par der blev kaldt hhv mor og mama. I engelsk talene lande lader det heller ikke til at der er de store overvejelser omkring dette da de har mange udtryk for "mor".

Så ja, kunne godt bruge lidt ideer/tanker/overvejelser omkring dette..

På forhånd tak,
Alex

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

serinasmor

Alex R. skriver:

Jeg er, som de fleste nok ved efterhånden, den ene halvdel af et pige/pige par. Det er min forlovede, Mette, der skal bære barnet men vi kommer jo begge to til at være barnets mor.
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om dette "dilemma" på nettet på dansk. Har hørt om et dansk/svensk par der blev kaldt hhv mor og mama. I engelsk talene lande lader det heller ikke til at der er de store overvejelser omkring dette da de har mange udtryk for "mor".

På forhånd tak,
Alex

hmmm ... jeg ville overveje mor og mutti  

med mindre én af jer har en anden oprindelse end dansk .. så ville det blive mor og mor (på hver sit sprog

hvis i overvejer flere børn og så at sige bære én hver kan det måske også være en idé at det bliver mor og alex ved den første og mor og mette ved den anden .. 

ved ikke hvad jeg selv ville vælge

Anmeld

24. maj 2012

**Ønskebabyen

Alex R. skriver:

På forhånd tak,
Alex

Jeg har gået i klasse med en pige, hvis kæreste var hende der havde båret deres søn. Kæresten blev kaldt mor og Karina som jeg gik i klasse med, blev kaldt momse. :-)

Anmeld

24. maj 2012

DenLykkelige

Alex R. skriver:

På forhånd tak,
Alex

Et homoseksuelt par jeg kender bruger den der mor/mama - far/papa .. Og det fungerer super for barnet De ved i børnehaven at når det er mor, er det den ene, og mama betyder den anden part

Tænker også at hvis det hedder "Mor & (Navn)" , så virker det ikke som om (Navn) er den anden part af at være forælder??

Håber det sidste gav mening

Anmeld

24. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ku jo evt være mor Alex, mens din kærste ku være mor ? ( ? Står for kærestens navn ) 

Kender et " alm" par hvor børnene altid har sagt far Per og mor hanne. 

Og ellers er mor og mama da også fint. Vh stine

Anmeld

24. maj 2012

Phoenix

Synes også som andre nævner at en anden udgave af ordet mor, ville være godt for barnet. Så barnet kan tilkende give hvem barnet referere til. 

Så mutti, momse, mamma, mutter ( arj måske ikke lige det ord   ) 

Anmeld

24. maj 2012

Stinmaj

Anne Littet blir vidst kaldt Mammi eller Mami. Mor og mami - det er da sødt

Anmeld

24. maj 2012

Stinmaj

Stinmaj skriver:

Anne Littet blir vidst kaldt Mammi eller Mami. Mor og mami - det er da sødt

Som hedder Anne Linnet.........ups

Anmeld

24. maj 2012

Nettemor

Jeg ville også sige mor og mama /mami

Jeg vil dog sige at vælge I at få flere børn og det så er dig ser skal bære barnet næste gang så synes jeg stadig du skal være mama (hvis du bliver det for dette barn) Så det ikke bliver forvirrende

Anmeld

24. maj 2012

2721

Jeg tænker som dn af de andre hvad med mor mette og mor Alex?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.