Hjælp - hvad skal jeg som med-mor kaldes af barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Kay

jeg tror det vil være alt for forvirrende for barnet at havde to "mor"

er selv pædagog i en vuggestue hvor vi har et par stykker af børn der har to "mødre"

et af parene hedder mor og Mutti, et andet mor og mama, og andre bruger mor og så med-mors navn.... så der ikke er en titel som sådan...

jeg ville nog vælge en "tittle" som mama eller mutti hvis det var mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

tarkoflen

Jeg har en veninde, hvis kone bliver kaldt mor og min veninde bliver kaldt mammi, det synes jeg er ret sødt og det bliver alle deres børn, der skal kalde dem ovenstående, så det ikke bliver noget rod, og at de skal kalde dem noget forskelligt

Rigtig meget held og lykke med jeres babyprojekt

Anmeld

24. maj 2012

Metteris

Jeg er den anden halvdel af parret, og så jo lige denne debat!

Jeg synes mammi lyder ret sødt

Der er en amerikansk serie hvor barnet kalder sine to mødre for Mama B og Mama T - Det er virkelig sødt synes jeg, men det lyder altså bare ikke lige så godt på dansk!!

Hvis nogle forresten har lyst til at følge vores blog så er den her:

A lez ordinary family   

Anmeld

24. maj 2012

Tiemje

Alex R. skriver:

Jeg er, som de fleste nok ved efterhånden, den ene halvdel af et pige/pige par. Det er min forlovede, Mette, der skal bære barnet men vi kommer jo begge to til at være barnets mor.
Problemet er at vi ikke begge to kan kaldes mor - eller kan vi?
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om dette "dilemma" på nettet på dansk. Har hørt om et dansk/svensk par der blev kaldt hhv mor og mama. I engelsk talene lande lader det heller ikke til at der er de store overvejelser omkring dette da de har mange udtryk for "mor".

Så ja, kunne godt bruge lidt ideer/tanker/overvejelser omkring dette..

På forhånd tak,
Alex

Hej

Jeg er den ene mor i en familie med to mødre (min kone har født den ældste, og jeg har født den yngste), og vi tænkte også en del over, hvad vores første barn skulle kalde os. Der var ingen af os, der havde lyst til at være den, der ikke hed mor, så vi endte med at beslutte os for at kalde os mor efterfulgt af navn. Vi har begge to forholdsvist korte navne, så det blev ikke alt for langt at have med at gøre

Da vores ældste søn blev stor nok til at begynde at kalde os ved navn, så kaldte han imidlertid os begge for mor, når vi var alene med ham. Når vi begge to var der, så kaldte han os ved fornavn, medmindre han henvendte sig direkte til én af os, så der ikke var nogen tvivl om, hvem af os, han mente, når han sagde mor.

Den yngste har også altid gjort det samme, og det har aldrig medført nogen form for forvirring hos hverken dem selv eller hos børn og voksne fra børnehaven eller skolen. Hvis det er vigtigt, at der skelnes, så bliver vi i børnehaven/skolen omtalt ved navn, og ellers er det bare "min mor".

Vi er med i en mødregruppe bestående af andre familier med to mødre, og det er sjovt at se, hvordan de andre har valgt at gøre det. Vi kendte ikke hinanden, før vi fik børn, men der var faktisk tre udgaver af mor og mama/mammi, hvor det var dén, der ikke havde født børnene, der blev kaldt mor. Derudover var der os samt en konstellation af mor og mutti. Alle udgaver fungerer, og jeg tror, det er vigtigt at holde sig for øje, at børnene jo er født ind i den pågældende familie, og at det derfor ikke er mærkeligt eller forvirrende for dem.

Nå, det blev lidt langt

Anmeld

24. maj 2012

132319

Mama, synes jeg er vildt fint

Tillykke med det kommende barn

Anmeld

24. maj 2012

Nettemor

Metteris skriver:

Der er en amerikansk serie hvor barnet kalder sine to mødre for Mama B og Mama T - Det er virkelig sødt synes jeg, men det lyder altså bare ikke lige så godt på dansk!!

A lez ordinary family   

linket virker ikke

Anmeld

24. maj 2012

Metteris

Nettemor skriver:

linket virker ikke

Nej det kan jeg godt se :O Det var spøjst, jeg synes da ellers jeg er sådan lidt en html haj 

Du får linket sådan her: 

lezfamily.blogspot.com 

Anmeld

24. maj 2012

Metteris

Metteris skriver:

A lez ordinary family   

Jeg kan ikke få lov at redigere mit indlæg, men er blevet gjort opmærksom på at linket ikke virker 

Så her er det:

lezfamily.blogspot.com

Anmeld

24. maj 2012

Nettemor

Metteris skriver:

Nej det kan jeg godt se :O Det var spøjst, jeg synes da ellers jeg er sådan lidt en html haj 

Du får linket sådan her: 

lezfamily.blogspot.com

tak

det er spændende læsning..

Anmeld

24. maj 2012

Isabella_mor

Alex R. skriver:

Jeg er, som de fleste nok ved efterhånden, den ene halvdel af et pige/pige par. Det er min forlovede, Mette, der skal bære barnet men vi kommer jo begge to til at være barnets mor.
Problemet er at vi ikke begge to kan kaldes mor - eller kan vi?
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om dette "dilemma" på nettet på dansk. Har hørt om et dansk/svensk par der blev kaldt hhv mor og mama. I engelsk talene lande lader det heller ikke til at der er de store overvejelser omkring dette da de har mange udtryk for "mor".

Så ja, kunne godt bruge lidt ideer/tanker/overvejelser omkring dette..

På forhånd tak,
Alex

ja det kunne jo være mor og mamma, eller mor og mutti, mor og mor-alex.. eller bare mor og mor.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.