Hjælp - hvad skal jeg som med-mor kaldes af barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Metteris

Humanincubator skriver:

Jeg tror nu mere, at det er familien, der vil synes, det er forvirrende. Barnet skal nok finde ud af det lynhurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Nettemor

Metteris skriver:

Det er kun mig som skal være gravid. Alex er slet ikke "typen" til det. Så med mindre jeg fejler noget (håber ikke) så er det vist mig!  Men det er nu også helt okay 

Nej, jeg forstår godt. Jeg synes også det er vigtigt med mandligt input. Jeg har 4 brødre på 18-21 år og Alex har en bror på 13, så jeg tror at det bliver okay! Og så har vi også drengevenner som forhåbentlig kommer lidt indover.
Derudover vil jeg gerne være forholdsvis kønsneutral i min opdragelse af børn. De skal have lov at lege med hvad de vil, om så det er dukker eller biler, og danne sig deres egen mening om hvem de er - Men selvfølgelig vil jeg også give min pige fint prinsessetøj jo    For jeg er selv ret tøset 

Det er jeg glad for at du skriver! Jeg læser tit på nettet om hvordan det er i andre lande, og det er helt forfærdeligt som folk bliver behandlet på baggrund af deres seksualitet.  Så jeg er glad hvis andre falder over bloggen og kan se at det ikke kun er pinsel at være faldet for en af sit eget køn 

Jamen så er der jo ingen problemer på den front hvis du så gerne vil og hun helst ikke vil Men det kan jo være hun ændre mening efter den 1.

Jamen I er jo godt dækket ind på det mandlige

Vores dreng leger også med dukker for tiden. Og han syns bare det er fantastisk med sådan en lille 'baby'

Anmeld

24. maj 2012

Nettemor

Humanincubator skriver:

Jeg tror nu mere, at det er familien, der vil synes, det er forvirrende. Barnet skal nok finde ud af det lynhurtigt

Lige præcis Barnet vil jo aldrig have været vant til andet. Så ingen problemer i det

Det sted hvor jeg tror der kunne opstå problemer var hvis begge parter ville opleve graviditeten og det ene barn skulle sige mor til sin bio mor og mutti (eller andet) til sin ikke bio mor. Og det andet barn skulle det samme med omvendt fortegn (gav det mening) altså at de ikke skulle kalde deres mødre det samme..

Anmeld

24. maj 2012

Nessie

DenLykkelige skriver:

Et homoseksuelt par jeg kender bruger den der mor/mama - far/papa .. Og det fungerer super for barnet De ved i børnehaven at når det er mor, er det den ene, og mama betyder den anden part

Tænker også at hvis det hedder "Mor & (Navn)" , så virker det ikke som om (Navn) er den anden part af at være forælder??

Håber det sidste gav mening

Også det jeg ville sige, men behøver jo ikke gentage dig

Anmeld

24. maj 2012

Nessie

Nettemor skriver:

Jeg ville også sige mor og mama /mami

Jeg vil dog sige at vælge I at få flere børn og det så er dig ser skal bære barnet næste gang så synes jeg stadig du skal være mama (hvis du bliver det for dette barn) Så det ikke bliver forvirrende

Anmeld

24. maj 2012

klmf

Det er STORT at blive mor Jeg ville ikke 'nøjes' med at blive kaldt mit navn, så jeg stemmer også for mor - mammi/mutti modellen

Ungerne bliver jo netop ikke forvirrede over det, når de ikke er vant til andet. Familien og andre må så bare lige lære det, men det kommer jo også. 

Anmeld

24. maj 2012

Wimmie

Mor1 og Mor2 

Ej, pjat - jeg synes ogå at Mutti ville være rigtig fint 

Anmeld

24. maj 2012

DitteMarie

Hvor er det dejligt for jer jeg kender flest par hvor det er mor Mette og mor Alex ( eller hvad de nu hedder kender et enkelt par, hvor den ene kvinde er et myr og den anden 1 1/2 hovede højere, de kalder sig store mor og lille mor held og lykke

Anmeld

24. maj 2012

quity

Alex R. skriver:

Jeg er, som de fleste nok ved efterhånden, den ene halvdel af et pige/pige par. Det er min forlovede, Mette, der skal bære barnet men vi kommer jo begge to til at være barnets mor.
Problemet er at vi ikke begge to kan kaldes mor - eller kan vi?
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om dette "dilemma" på nettet på dansk. Har hørt om et dansk/svensk par der blev kaldt hhv mor og mama. I engelsk talene lande lader det heller ikke til at der er de store overvejelser omkring dette da de har mange udtryk for "mor".

Så ja, kunne godt bruge lidt ideer/tanker/overvejelser omkring dette..

På forhånd tak,
Alex

Jeg har ikke læst alle indlæggene igennem, men vil alligevel komme med min umiddelbare mening.

Min første tanke er hvorfor kan i ikke begge kaldes for mor??? Bliver I ikke begge barnets mor? Alt andet ville jeg personlig synes virke som om barnet er din partnesr og ikke dit.

I kunne evt løse det ved at barnet kalder jer begge mor efterfulgt af jers navne.

Anmeld

24. maj 2012

KM78

Kender et par dig kalder sig for mor & mommi og det fungerer fint, også selv om de fik et barn hver, men alligevel har de to børn styr på hvem det var dets mor og hvem det var dets mommi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.