Forarget over ramasjang!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2012

Pikku Myy

ano14316 skriver:

nej penis er kke noget farligt..

men helt ærligt prøv at se det, det er jo ikke ligefremme noget der henvender sig til børn..

i min verden har drengebørn tissemænd, og når noget er en tissemand er det okay..

når vi snakker penis, pik ect så er det altså voksen snak.

Måske er jeg lidt sippet på det område..

I min verden er penis det latinske udtryk for tissemand. Det er et sobert og meget uladet ord for det der sidder mellem benene på mænd og drenge. En pik er en erigeret penis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Lunae

ano14316 skriver:

nej penis er kke noget farligt..

men helt ærligt prøv at se det, det er jo ikke ligefremme noget der henvender sig til børn..

i min verden har drengebørn tissemænd, og når noget er en tissemand er det okay..

når vi snakker penis, pik ect så er det altså voksen snak.

Måske er jeg lidt sippet på det område..

Hmm, hver sin smag! Jeg synes det er humor! Nu har jeg lige været i praktik i en 2 klasse (lærerstuderende) og jeg ved godt at de selvfølgelig er lidt ældre end noget af kartellet på ramasjang, men de læser bøger som "Vitello får en klam kæreste" og "hvad fætter gør, er altid det rigtige" begge bøger går også over stregen i karikaturer af mennesker, men det er jo virkelighedens verden. Ungerne møder pik og patter og grimme ord. Det er os som forældre der må guide dem, så de får et fornuftigt forhold og en god moral til de ting de møder

Anmeld

17. maj 2012

ano14316

Pikku Myy skriver:

I min verden er penis det latinske udtryk for tissemand. Det er et sobert og meget uladet ord for det der sidder mellem benene på mænd og drenge. En pik er en erigeret penis.

Ja det er det helt klart, men alligevel har jeg det sådan, at jeg siger penis, når det er for frækt at sige pik.

men tissemand, det er fuldstændig uskyldigt, jeg kunne ligeså godt sige pegefinger..

Anmeld

17. maj 2012

ano14316

Lunae skriver:

Hmm, hver sin smag! Jeg synes det er humor! Nu har jeg lige været i praktik i en 2 klasse (lærerstuderende) og jeg ved godt at de selvfølgelig er lidt ældre end noget af kartellet på ramasjang, men de læser bøger som "Vitello får en klam kæreste" og "hvad fætter gør, er altid det rigtige" begge bøger går også over stregen i karikaturer af mennesker, men det er jo virkelighedens verden. Ungerne møder pik og patter og grimme ord. Det er os som forældre der må guide dem, så de får et fornuftigt forhold og en god moral til de ting de møder

jeg tænker "rigtigt" børne tv, atlså tiltænkt 5-6 årige..

Jeg vil give dig helt ret i "Det er os som forældre der må guide dem, så de får et fornuftigt forhold og en god moral til de ting de møder"

Men må bare også sige at jeg ikke synes at det skal være på DRs kanaler de støder på det.. ligesom jeg så en udsendelse hvor de der næsehorn jagtede en masse får, og synes det var enormt morsomt.. nåhh ja, men får kan så bare dø af varme, fordi de ikke kan svede, og man må bare ikke jage dyr på den måde for sjov, synes det er et forkert signal at sende..

ligesom de skal snakke ordenligt og ikke bruge udtryk som kraftedme..

Det skal de nok hører andre steder, det behøver bestemt ikke være på DRs børnekanal.

Anmeld

17. maj 2012

wamse

Jeg synes det er en god kanal, som Lærke ser ret ofte

Jeg oplever ikke, at sproget er værre end det jeg hører, når jeg bevæger mig rundt i en ganske almindelig børnehave, og ikke værre end da jeg var barn.

Jeg synes at det er et meget varieret program, men synes dog ikke at det henvender sig til de små børn.

Anmeld

17. maj 2012

Ellie79

Nenus skriver:

Jeg sidder lige og ser på DR's Ramasjang, og bliver meget forarget over at se, at et program de kalder "Restaurantgutang" bruger "penis-pasta"?? Hvad er der liiiige sket for danmarks børneunderholdning?! Hvad er det dog for noget at sende, midt i bedste sendetid på børne-tv?  Andre end mig, der tænker det samme?

Herhjemme holder vi nu meget af kanalen, Malou på 5 ser den tit og jeg oplever ikke hun tager disse ting til sig. Self. er der ting vi snakker om, og hvis der blivre bandet kan hun godt reflektere over det og sige at sådan skal man ikke snakke til hianden. Igen det er vores opgave at guide dem igennem livet, og jeg vil da heller at hun bliver præsenteret for det i stuen hvor jeg står til rådighed for at forklare og guide hende end i børnehave hjørnet med en flok 5 årige der får en fjer til mange høns. Jeg tror vi som voksne lægger alt for meget i det 

Så nej penis pasta forarger nok ikke mig, men det er der så nok noget andet der gør

Anmeld

17. maj 2012

Savannah

Det er lige præcis derfor Ramasjang er abso-fucking-lut BANDLYST herhjemme.. FØJ

Anmeld

17. maj 2012

2babygirls

Aisha skriver:

Hader ramasjang ! synes at de går over grænsen mange gange !

Anmeld

17. maj 2012

Nenus

Er ked af at jeg ikke kan svare jer - men der er et eller andet galt med min side, så modtager notifikationerne, men kan ikke se jeres indlæg..

Anmeld

17. maj 2012

BellaT

Uh, jeg så også en slags musikvideo på Ramasjang engang. Kan ikke huske om manden var en dukke eller ægte menneske, men det var ihvertfald en mand i sort dameundertøj, som sang om at gå i dameundertøj.

Hvad skal børn lige bruge det til? Lære at det er helt ok for mænd at gå i dameundertøj? Hvorfor skal børn dog udsættes for voksnes feticher (ved ikke lige hvad ordet hedder i flertal)?

Ang. Disney. Prøv at se på stort set alle Disneyfigurers familieforhold. Der mangler altid en mor. Og hvis der en sjælden gang er en mor, er der ingen far. Ekstremt sjældent ihvertfald at en figur har to kærlige forældre... Ikke at der er noget som helst i vejen med enlige forældre, men en mor er bare så vigtig i et barns liv. Og Disney nedprioriterer moren - gør hende overflødig. Mærkeligt noget at fortælle børn. Igen og igen. I hver eneste historie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.