Sommerferie fra institution + venter nr. 2 - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Du kan sagtens skrive med god samvitighed at dit barn ik holder ferie i sommerferien! Og dit barn ska nok få ferie sammen med jer, når der er mere styr på det hele!! 

Ka da så også lige tilføje at jeg faktisk også er pædagog, og jeg ku aldrig finde på at diktere hvornår andre sku holde ferie osv! 

Pædagogernes opgave i ferie, er at passe de børn som er tilmeldt. Og det er fulstændig ligegyldigt om der er 1 barn eller om der er 20! Vh stine

Tusind tak for dit råd. Det er en dejlig støtte når man er lidt frustreret / forvirret. Og dejligt at de gode råd kommer fra en som faktisk er pædagog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Hej alle I erfarne mødre (og fædre )

Vi står i den situation, at vi venter nr. 2 midt i sommerferie perioden.

Institutionen har hængt en seddel op, og bedt forældrene oplyse, hvornår børnene holder sommerferie - af hensyn til deres ferieplanlægning. Dette er naturligvis helt ok, og ville under normale omstændigheder heller ikke være svært for os, at fortælle hvornår vores barn holder ferie, men vi venter nr. 2 midt i sommerferie perioden.

Mit spørgsmpl er nu: Hvordan har I andre, der har fået nr. 2 midt i sommerferie, gjort med nr. 1s sommerferie fra institutionen?

Vi kunne jo i princippet sagtens have nr 1 hjemme i de uger, hvor far er hjemme på barsel, men har man overskud til det når nr. 2 lige er kommet? + vi ved jo ikke hvornår nr. 2 kommer, dvs. vi kan jo ikke skrive konkrete datoer på sedlen til institutionen.

Vi har talt om, at hele familien skal holde sommerferie i 2 uger i september fx, men igen, vi ved ikke konkret hvilke uger der bliver tale om + syntes institutionen mon, at det er alt for sent at nr. 1 får ferie?

Undskylder på forhånd hvis det er lidt rodet, men er lidt fortvivilet. Prøvede at spørge mig til råds hos en af pædagogerne her til morgen. Prøvede at forklare hende situationen, at vi havde svært ved præcis at sige hvornår barnet skulle holde ferie, hun blev bare ved med at sige "jamen barnet skal holde ferie" - JA selvfølgelig! Jeg siger jo heller ikke det modsatte, lige pt ved vi bare ikke hvornår, og hvad gør man så?

Vi skrev ike noget på det skema sidste år, fordi lille søster ville komme sidst i maj, og far lige var startet nyt arbejde...

og jeg ikke vidste hvordan det ville være at være hjemme med 2..

og så alle de dage vi kunne komme til det, blev mikkel hjemme fra børnehave..

jeg kan ikke huske om vi sagde noget til dem i børnehaven eller hvordan vi gjorde.. tror blot jeg sagde det til den ene pedagog dernede og hun var fuld forstående..

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

MelikkazMoar skriver:

Vi skrev ike noget på det skema sidste år, fordi lille søster ville komme sidst i maj, og far lige var startet nyt arbejde...

og jeg ikke vidste hvordan det ville være at være hjemme med 2..

og så alle de dage vi kunne komme til det, blev mikkel hjemme fra børnehave..

jeg kan ikke huske om vi sagde noget til dem i børnehaven eller hvordan vi gjorde.. tror blot jeg sagde det til den ene pedagog dernede og hun var fuld forstående..

Dejlig med personer der kan sætte sig ind i ens situation.
Håber det forløb godt for storebror, og håber at jeg møder en lige så forstående pædagog i eftermiddag som du har talt med

Anmeld

14. maj 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Dejlig med personer der kan sætte sig ind i ens situation.
Håber det forløb godt for storebror, og håber at jeg møder en lige så forstående pædagog i eftermiddag som du har talt med

ja, find gerne en pedagog, du snakker lidt mere med end de andre,  og som genre selv har børn..

og sig, at du beholder den store hjemme de dage h*n har lyst/behov.. og at h*n nok skal få sin ferie alligevel..

HEld og lykke

Anmeld

14. maj 2012

Thalia

Anonym skriver:

Det lyder også som en fin løsning.
Jeg kan dog ikke have den "store" (1,5 år) hjemme inden fødslen, idet faderen arbejder hjemmefra, og den store ikke kan forstå, at han skal have ro til at passe sit arbejde, og ikke bare kan lege. Dvs her kan den store tidligst starte ferie når jeg bliver udskrevet fra hospitalet. Og det ved jeg jo af gode grunde ikke hvornår er.

Vi kunne selvfølgelig bare satse, og oplyse nogle specifike uger, men man kan jo ikke bare gå ud fra, at man kan flytte dem, hvis institutionen har tilpasset ferieplanlægning + vikarindkaldelse.

Er det måske en mulighed at melde ferie og så have en bedsteforælder eller noget der kan være med til at underholde den store i de dage?

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Er det måske en mulighed at melde ferie og så have en bedsteforælder eller noget der kan være med til at underholde den store i de dage?

Så heldige er vi desværre ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.