Hej alle I erfarne mødre (og fædre

)
Vi står i den situation, at vi venter nr. 2 midt i sommerferie perioden.
Institutionen har hængt en seddel op, og bedt forældrene oplyse, hvornår børnene holder sommerferie - af hensyn til deres ferieplanlægning. Dette er naturligvis helt ok, og ville under normale omstændigheder heller ikke være svært for os, at fortælle hvornår vores barn holder ferie, men vi venter nr. 2 midt i sommerferie perioden.
Mit spørgsmpl er nu: Hvordan har I andre, der har fået nr. 2 midt i sommerferie, gjort med nr. 1s sommerferie fra institutionen?
Vi kunne jo i princippet sagtens have nr 1 hjemme i de uger, hvor far er hjemme på barsel, men har man overskud til det når nr. 2 lige er kommet? + vi ved jo ikke hvornår nr. 2 kommer, dvs. vi kan jo ikke skrive konkrete datoer på sedlen til institutionen.
Vi har talt om, at hele familien skal holde sommerferie i 2 uger i september fx, men igen, vi ved ikke konkret hvilke uger der bliver tale om + syntes institutionen mon, at det er alt for sent at nr. 1 får ferie?
Undskylder på forhånd hvis det er lidt rodet, men er lidt fortvivilet. Prøvede at spørge mig til råds hos en af pædagogerne her til morgen. Prøvede at forklare hende situationen, at vi havde svært ved præcis at sige hvornår barnet skulle holde ferie, hun blev bare ved med at sige "jamen barnet skal holde ferie" - JA selvfølgelig! Jeg siger jo heller ikke det modsatte, lige pt ved vi bare ikke hvornår, og hvad gør man så?
Anmeld