Sommerferie fra institution + venter nr. 2 - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

tarkoflen

raca skriver:

børn har BRUG for ferie... og ja min 3 uger i streg... de har lige så meget ret til at koble fra som voksende har..

hvis alle lavede bare tilmeldte børn i hele perioden ville det jo være umugligt at planligge ferie for personalet... hvad ville jeres arbejdsgiver sige til at i nægtede at oplyse ferie før 1 uge før i holdt sommerferie.. eller sage i kom hele ferieperioden også lavede det om i sidste øjeblik? det er de vilkår i forventer at pædagogerne skal arbejde under når i går det.. virkelig mangel på respekt overfor institotoens ønkonomi..

hvorfor kan hun ikke holde ferie når manden har ferie..

Jeg er helt enig med dig i, at pædagogerne skal kunne planlægge, men det kan ikke passe, at et enkelt barn kan ødelægge hele deres planlægning, de må altså også være lidt flexible i sådan en situation...

Selvfølgelig skal børn have ferie og de har lige så meget brug for det som voksne, og barnet får jo ferie, de kan bare ikke sige, præcis hvilke uger det skal være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

raca

tarkoflen skriver:

Jeg er helt enig med dig i, at pædagogerne skal kunne planlægge, men det kan ikke passe, at et enkelt barn kan ødelægge hele deres planlægning, de må altså også være lidt flexible i sådan en situation...

Selvfølgelig skal børn have ferie og de har lige så meget brug for det som voksne, og barnet får jo ferie, de kan bare ikke sige, præcis hvilke uger det skal være.

jammen desvære er det sådan at de færeste andre forældre kan administre forskels behandlingen...

så hvis en må.. pga forestående fødsel... tja så må xy og z også pga lige netop deres særlige tilfælde...

her i komunen frafalder retten til nødpasning hvis ma er på barsel. så derfor kan man ikke få passet børne i uge 27 og 28.. eller noget deromkring hvis man er på barsel.. simpelt hen sparre hensyn.

Anmeld

14. maj 2012

raca

Anonym skriver:

Jeg er i bund og grund enig med det du skriver.
Selvfølgelig skal børn have ferie! og selvfølgelig har institutionen brug for at vide hvor mange børn der er i de forskellige uger, men i den situation vi er i lige nu, syntes jeg ikke planlægning er så nemt som du gør det til.

Den store han sagtens - og skal også holde ferie når min mand holder ferie, men denne ferie er endnu ikke planlagt, da den kommer til at ligge udenfor højsæsonen (nok midt/slut september), da han holde barsel midt i den "atraktive" ferieperiode.

Ville du så bare oplyse institutionen om, at barnet holder ferie i x antal uger i september? Vi har vel lov at spontant at holde den store hjemme i x antal uger i løbet af juli fx, ´selvom institutionen ikke har været oplyst dette fra starten?

den er rimlig enkel..

jeg ville ikke havde ret til pasning af mit barn hvis det var i en offenlig ins.da jeg ville være på barsel.. og det er kun dem der er i arbejde, alle andre har ikke ret, da folk gennerelt ikke kan håntere særtegler for en enkel gruppe..  da de køre med nødpasning i 2 uger i sommerferien,

hvis de var i en af de private, ville det koste 70kr pr dag at få barnet passet i uge 29 -30  men jeg ville så samtidigt vide at de 70kr ikke dækkede de realle udgifter, så pengene ville gå fra de andre børn og normandingen resten af året, forde og hvis jeg så bare holdt det hjemme afligevel.. ville det jo gå ud over de 40 andre børn.. og sådan er det også i offenlige institioner, men i bliver ikke sådan konfronteret med det.

og nej vi betaler ikke for 12 mdr pasning, vi betaler for 11mdr.. da juli er betalingsfri.

Anmeld

14. maj 2012

tarkoflen

raca skriver:

jammen desvære er det sådan at de færeste andre forældre kan administre forskels behandlingen...

så hvis en må.. pga forestående fødsel... tja så må xy og z også pga lige netop deres særlige tilfælde...

her i komunen frafalder retten til nødpasning hvis ma er på barsel. så derfor kan man ikke få passet børne i uge 27 og 28.. eller noget deromkring hvis man er på barsel.. simpelt hen sparre hensyn.

Jeg bliver så helt utrolig træt, når forældre ikke kan se ud over deres egen lille næsetip! Synes det er noget pjat, at man ikke kan være lidt mere empatisk! Men sådan er der jo desværre nogle forældre der er

Anmeld

14. maj 2012

raca

tarkoflen skriver:

Jeg bliver så helt utrolig træt, når forældre ikke kan se ud over deres egen lille næsetip! Synes det er noget pjat, at man ikke kan være lidt mere empatisk! Men sådan er der jo desværre nogle forældre der er

jammen hvad ville være nok til man kunne få taget sær hensyn.. at man heldre vil holde ferie langt uden for ferien, der er den primære grund.. kan jo bruges af alle de forældre i den ins der har børn under skole aldren.

for det ville jo ikke være et problem at hvis manden var hjemme..

juleferien eks er lige så lang.. så tja hvad med den hvis man har termin den 20.. skal man så sidde barnet på til pasnning den 22-23-24-25... forde man jo ikek ved om man føder.. og man kan jo bare holde dem hjemme vis man ikke gør.. den holder jo ikke.. imo..

for hvor går grænsen..

Anmeld

14. maj 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej alle I erfarne mødre (og fædre )

Vi står i den situation, at vi venter nr. 2 midt i sommerferie perioden.

Institutionen har hængt en seddel op, og bedt forældrene oplyse, hvornår børnene holder sommerferie - af hensyn til deres ferieplanlægning. Dette er naturligvis helt ok, og ville under normale omstændigheder heller ikke være svært for os, at fortælle hvornår vores barn holder ferie, men vi venter nr. 2 midt i sommerferie perioden.

Mit spørgsmpl er nu: Hvordan har I andre, der har fået nr. 2 midt i sommerferie, gjort med nr. 1s sommerferie fra institutionen?

Vi kunne jo i princippet sagtens have nr 1 hjemme i de uger, hvor far er hjemme på barsel, men har man overskud til det når nr. 2 lige er kommet? + vi ved jo ikke hvornår nr. 2 kommer, dvs. vi kan jo ikke skrive konkrete datoer på sedlen til institutionen.

Vi har talt om, at hele familien skal holde sommerferie i 2 uger i september fx, men igen, vi ved ikke konkret hvilke uger der bliver tale om + syntes institutionen mon, at det er alt for sent at nr. 1 får ferie?

Undskylder på forhånd hvis det er lidt rodet, men er lidt fortvivilet. Prøvede at spørge mig til råds hos en af pædagogerne her til morgen. Prøvede at forklare hende situationen, at vi havde svært ved præcis at sige hvornår barnet skulle holde ferie, hun blev bare ved med at sige "jamen barnet skal holde ferie" - JA selvfølgelig! Jeg siger jo heller ikke det modsatte, lige pt ved vi bare ikke hvornår, og hvad gør man så?

Jeg har termin med vores andet barn den 29. juni. Vores plan er, at min mand holder to ugers barsel og derefter 2-3 ugers ferie umidddelbart i forlængelse af fødslen og i den periode skal vores store søn på 5 år naturligvis også holde fri. Jeg tænker at vi jo er to voksne mennesker så naturligvis har vi da "overskud" til at være sammen med vores søn også - vi bliver en familie på 4 og det skal vi alle vænne os til og selvfølgelig skal vores søn være med i den proces....  - Åh jeg glæder mig....

Line

Anmeld

14. maj 2012

raca

SØS skriver:

Jeg har termin med vores andet barn den 29. juni. Vores plan er, at min mand holder to ugers barsel og derefter 2-3 ugers ferie umidddelbart i forlængelse af fødslen og i den periode skal vores store søn på 5 år naturligvis også holde fri. Jeg tænker at vi jo er to voksne mennesker så naturligvis har vi da "overskud" til at være sammen med vores søn også - vi bliver en familie på 4 og det skal vi alle vænne os til og selvfølgelig skal vores søn være med i den proces....  - Åh jeg glæder mig....

Line

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Line

Vi glæder os også, til den lile kommer og naturligvis skal den store være med fra starten, som hos jer.
Men hvordan har I oplyst om ferie i institutionen, når I ikke ved, om du føder 14 dage før eller efter terimin?

Vi vil jo også rigtig gerne have den store hjemme efter fødslen, men vi ved jo ikke hvornår fødslen bliver

Anmeld

14. maj 2012

Thalia

Her holder vores børn ekstra lang sommerferie - netop fordi vi venter endnu en baby i slutningen af juli. Jeg synes det er SÅ afgørende vigtigt at de ældre børn er hjemme og en del af tilværelsen med ny baby at jeg ikke kunne drømme om at sende dem i pasning de første par uger.

Jeg regner med at vores drenge holder ferie i 2-4 uger alt efter hvornår jeg føder, og så vender de stille og roligt tilbage til børnehave når farens 2 ugers orlov slutter.I de uger hvor både mor og far er hjemme, SKAL der efter min mening være overskud til hele familien.

Havde jeg ikke haft termin i sommerferien ville vores børn også automatisk have fået et par ugers ferie i forbindelse med fødslen. Herhjemme snakker vi om at de skal holde storebrorferie og det glæder de sig helt vildt til

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Her holder vores børn ekstra lang sommerferie - netop fordi vi venter endnu en baby i slutningen af juli. Jeg synes det er SÅ afgørende vigtigt at de ældre børn er hjemme og en del af tilværelsen med ny baby at jeg ikke kunne drømme om at sende dem i pasning de første par uger.

Jeg regner med at vores drenge holder ferie i 2-4 uger alt efter hvornår jeg føder, og så vender de stille og roligt tilbage til børnehave når farens 2 ugers orlov slutter.I de uger hvor både mor og far er hjemme, SKAL der efter min mening være overskud til hele familien.

Havde jeg ikke haft termin i sommerferien ville vores børn også automatisk have fået et par ugers ferie i forbindelse med fødslen. Herhjemme snakker vi om at de skal holde storebrorferie og det glæder de sig helt vildt til

Jeg tror alle i det store hele er enige i, at de store ikke skal forsømmes. Tværtimod.

Men spørgsmålet går ud på: Hvad melder man tilbage til insituationen omkring præcis hvornår barnet holder ferie, når man ikke ved hvornår man føder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.