Anonym skriver:
Jeg er i bund og grund enig med det du skriver.
Selvfølgelig skal børn have ferie! og selvfølgelig har institutionen brug for at vide hvor mange børn der er i de forskellige uger, men i den situation vi er i lige nu, syntes jeg ikke planlægning er så nemt som du gør det til.
Den store han sagtens - og skal også holde ferie når min mand holder ferie, men denne ferie er endnu ikke planlagt, da den kommer til at ligge udenfor højsæsonen (nok midt/slut september), da han holde barsel midt i den "atraktive" ferieperiode.
Ville du så bare oplyse institutionen om, at barnet holder ferie i x antal uger i september? Vi har vel lov at spontant at holde den store hjemme i x antal uger i løbet af juli fx, ´selvom institutionen ikke har været oplyst dette fra starten?
den er rimlig enkel..
jeg ville ikke havde ret til pasning af mit barn hvis det var i en offenlig ins.da jeg ville være på barsel.. og det er kun dem der er i arbejde, alle andre har ikke ret, da folk gennerelt ikke kan håntere særtegler for en enkel gruppe.. da de køre med nødpasning i 2 uger i sommerferien,
hvis de var i en af de private, ville det koste 70kr pr dag at få barnet passet i uge 29 -30 men jeg ville så samtidigt vide at de 70kr ikke dækkede de realle udgifter, så pengene ville gå fra de andre børn og normandingen resten af året, forde og hvis jeg så bare holdt det hjemme afligevel.. ville det jo gå ud over de 40 andre børn.. og sådan er det også i offenlige institioner, men i bliver ikke sådan konfronteret med det.
og nej vi betaler ikke for 12 mdr pasning, vi betaler for 11mdr.. da juli er betalingsfri.
Anmeld