Sommerferie fra institution + venter nr. 2 - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Det lyder som en rigtig god løsning. Det ville også være helt perfekt for os, at gøre sådan. Men den pædagog jeg talte med i morges var bare helt på tværs.

Selvom jeg prøvede at forklare hende, at den store selvfølgelig skal holde ferie, men hvornår er usikkert, blev hun ved med at sige "barnet SKAL holde ferie". Så blev den sentitive gravide mor ked, holdte tårene tilbage og gik sin vej, og tuede så hele vejen på job.

Jeg tror dog jeg vil få en snak med lederen i eftermiddag. For jeg vil rigtig gerne have at han skal have en god lang sommerferie, men hvornår er bare problemet. Jeg håber hun forstår, at vi søger en løsning ala den I har fået i hus.

De ska slet ik blande sig i hvornår i vil holde jeres ferie. Det er jer der bestemmer hva der passer bedst ind i jeres familie!! 

Her ka det da også godt være at ferien først bliver til sep, men er det der det passer bedst for os, er det helt sikkert også der thea får mest ud af det! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

De ska slet ik blande sig i hvornår i vil holde jeres ferie. Det er jer der bestemmer hva der passer bedst ind i jeres familie!! 

Her ka det da også godt være at ferien først bliver til sep, men er det der det passer bedst for os, er det helt sikkert også der thea får mest ud af det! Vh stine

Jeg er helt enig med dig.

Det er jo bedre, at man venter lidt med at give den store ferie til man har tid og overskud til rigtig at hygge, end at man holder den store hjemme i 2-3 uger hvor alt tiden bare går med skrige baby. Så har den store da bedre af at hygge sig i institutionen.

Håber at lederen er mere forstående end den trælse pædagog jeg talte med i morges.

Anmeld

14. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Det er jo bedre, at man venter lidt med at give den store ferie til man har tid og overskud til rigtig at hygge, end at man holder den store hjemme i 2-3 uger hvor alt tiden bare går med skrige baby. Så har den store da bedre af at hygge sig i institutionen.

Håber at lederen er mere forstående end den trælse pædagog jeg talte med i morges.

Vil ik mene at du behøver at snakke med lederen. Ville bare skrive at mit barn ik holdte fri, også ville den ik være længer!! Håber i finder ud af det! Vh stine

Anmeld

14. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Jeg synes faktisk, det ville være synd for din den store, hvis h'n kun får sommerferie, efter du har født. Så er det meget bedre at vente til august eller september.

Min datter var rigtig glad for at skulle i DP efter lillebror blev født, og i de første uger efter fødslen handler alt som regel om baby, amning og at mor skal sove lidt.

Når hun kom hjem fra DP havde jeg fået hvilet/gjort babyting og havde derfor mere energi til min datter.

Så bh skal slet ikke blande sig i, hvornår jeres den store holder ferie

Anmeld

14. maj 2012

tarkoflen

Altså nu betaler I jo for, at jeres barn går i institution! Jeg kan sagtens forstå, at det er et problem med deres ferieplanlægning, hvis alle sagde, at deres barn slet ikke holdte ferie i sommerferien, men det er jo ikke det, der er tilfældet her!

Jeg håber den næste du taler med, er lidt mere forstående! Og måske du skal prøve at lægge vægt på, at barnet selvfølgelig skal holde ferie sammen med jer, I ved bare ikke lige hvornår i forhold til fødslen...

Anmeld

14. maj 2012

raca

børn har BRUG for ferie... og ja min 3 uger i streg... de har lige så meget ret til at koble fra som voksende har..

hvis alle lavede bare tilmeldte børn i hele perioden ville det jo være umugligt at planligge ferie for personalet... hvad ville jeres arbejdsgiver sige til at i nægtede at oplyse ferie før 1 uge før i holdt sommerferie.. eller sage i kom hele ferieperioden også lavede det om i sidste øjeblik? det er de vilkår i forventer at pædagogerne skal arbejde under når i går det.. virkelig mangel på respekt overfor institotoens ønkonomi..

hvorfor kan hun ikke holde ferie når manden har ferie..

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Vil ik mene at du behøver at snakke med lederen. Ville bare skrive at mit barn ik holdte fri, også ville den ik være længer!! Håber i finder ud af det! Vh stine

Kan man det Hende den d... pædagog sagde jo flere gange i morges "jamen barnet SKAL holde ferie". Hvis jeg skriver som du foreslår, tror de jo at vi ikke har i tanke at give den store nogen somemrferie

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg synes faktisk, det ville være synd for din den store, hvis h'n kun får sommerferie, efter du har født. Så er det meget bedre at vente til august eller september.

Min datter var rigtig glad for at skulle i DP efter lillebror blev født, og i de første uger efter fødslen handler alt som regel om baby, amning og at mor skal sove lidt.

Når hun kom hjem fra DP havde jeg fået hvilet/gjort babyting og havde derfor mere energi til min datter.

Så bh skal slet ikke blande sig i, hvornår jeres den store holder ferie

Jeg er helt enig med dig. Tak for opbakningen
Den d... pædagog fik mig hylet helt ud af den i morges, så det er dejlgit at høre hvad I andre har af erfaringer.
Det lyder som en rigtig hyggelig måde at gøre det på.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Altså nu betaler I jo for, at jeres barn går i institution! Jeg kan sagtens forstå, at det er et problem med deres ferieplanlægning, hvis alle sagde, at deres barn slet ikke holdte ferie i sommerferien, men det er jo ikke det, der er tilfældet her!

Jeg håber den næste du taler med, er lidt mere forstående! Og måske du skal prøve at lægge vægt på, at barnet selvfølgelig skal holde ferie sammen med jer, I ved bare ikke lige hvornår i forhold til fødslen...

Jeg vil også krydse fingre for, at der er mere forståelse hos den næste vi taler med.
Det er jo absolut ikke vores mening, at den store skal gå sommeren over uden at holde ferie med mor, far og den lille ny. Men for alles bedste ville det da være bedst at vente med den præcise planlægning.
Og som du skriver: Vi er de eneste forældre i hele institutionen der venter os midt i ferien, og næste år er vi i en normal situation igen.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

børn har BRUG for ferie... og ja min 3 uger i streg... de har lige så meget ret til at koble fra som voksende har..

hvis alle lavede bare tilmeldte børn i hele perioden ville det jo være umugligt at planligge ferie for personalet... hvad ville jeres arbejdsgiver sige til at i nægtede at oplyse ferie før 1 uge før i holdt sommerferie.. eller sage i kom hele ferieperioden også lavede det om i sidste øjeblik? det er de vilkår i forventer at pædagogerne skal arbejde under når i går det.. virkelig mangel på respekt overfor institotoens ønkonomi..

hvorfor kan hun ikke holde ferie når manden har ferie..

Jeg er i bund og grund enig med det du skriver.
Selvfølgelig skal børn have ferie! og selvfølgelig har institutionen brug for at vide hvor mange børn der er i de forskellige uger, men i den situation vi er i lige nu, syntes jeg ikke planlægning er så nemt som du gør det til.

Den store han sagtens - og skal også holde ferie når min mand holder ferie, men denne ferie er endnu ikke planlagt, da den kommer til at ligge udenfor højsæsonen (nok midt/slut september), da han holde barsel midt i den "atraktive" ferieperiode.

Ville du så bare oplyse institutionen om, at barnet holder ferie i x antal uger i september? Vi har vel lov at spontant at holde den store hjemme i x antal uger i løbet af juli fx, ´selvom institutionen ikke har været oplyst dette fra starten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.