Ved ikke hvad jeg skal stille op med ham...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Stumpen

EKBJ skriver:

Det er noget der har stået på i flere måneder nu.. altså så er man sgu ved at være godt træt af det.. og bliver nødt til at gøre noget når han ikke vil tage imod hjælp.. det er ikke bare en trusel.. 

Jeg har selv været i en depression.. Den blev konstateret i oktober 2010 og set i bakspejlet kan jeg se den er kommet snigende siden om sommerens, men jeg ville ikke se eller mærke tegnene inden jeg brød helt sammen.... 

Mener du han er på vej i en depression, så få ham til lægen.. Støt ham.. har han en depression vil han få så meget brug for din støtte og kan i en periode intet selv give tilbage... 

Men at flytte vil jo ikke hjælpe ham op.. Så få ham afsted til lægen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

wamse

Jeg kan godt forstå, at du har sat ham stolen for døren, og kræver en forandring.

Han er en voksen mand, som skal tage ansvar for sig selv. Hvis han har brug for hjælp, så skal han tage ansvar og opsøge hjælpen.

Kan sgu godt forstå, hvis du synes det er hårdt at stå med det hele alene

Anmeld

14. maj 2012

kiwilouise

EKBJ skriver:

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere?? 

Det er nu 7 dage siden jeg fødte vores dejlige søn og havde sådan håbet at det ville ændre min kærestes søvnvaner osv.. men nææ nej, intet er sket!! Jeg står alene med indkøb, støvsugning, tøjvask m.m, mens kæresten ligger i sengen hele dagen!! Hvad skal jeg stille op med ham?? Han vil ikke engang skifte en s**** ble!!!.. 

- har snakket med en "vejleder" omkring hvad jeg skal gøre.. hun mener at det kan skyldes at det er fordi hans far er døende og min kæreste derfor er ved at få en depression.. og jeg har fået at vide jeg bare skal lade ham sove.. men for søren hvor bliver man irriteret når han bare ligger i sengen hele dagen og lejligheden ligner lort og jeg er død træt!!!.. 

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere, har tilbudt ham at få hjælp til at snakke om de tanker han render rundt med.. For når ens far er døende sover man for søren ikke hele dagen væk bare fordi man er træt???..  

Ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette indlæg - nok bare ud med det :-S (:-I)

hold da kæft nogen svar du har fået herinde   er dybt forarget over nogen af de kommentarer folk har skrevet til dig og håber ikke at du tager dem til dig

jeg kan godt forstå du har det svært lige nu. og jeg kan også godt forstå at han har svært ved at overskue tingene når han har en døende far.

her kommer min ærlige mening.

nogen gange sker der svære ting i livet og som forældre er det ens opgave at komme videre igennem denne forhindring uden at tabe nogen på vejen. i skal samarbejde, kommunikere og hjælpe hinanden. jo sværre forhindringen jo mere skal i stå sammen.

som jeg kan læse det i dit indlæg så er det dig der prøver at samarbejde, kommunikere og hjælpe ham. han har smidt sig i sengen og vil ikke noget af det. og i mine øjne er det ikke et parforhold.

ja en depression gør at man ikke kan overskue tingene og man lægger i sengen hele dagen. men når man har en familie så det mindste man kan gøre det er at kommunikere så ens partner ved hvor man står henne.

jeg siger ikke du skal gå fra ham. men jeg prøver at pointere at det er begrænset for hvor længe din psyke kan holde når du både skal bære dit nyfødte barn og ham. dit nyfødte barn har ikke fortjent 2 forældre der går ned på det her. så du skal priotere ud fra hvad du mener er bedst for din lille baby.

jeg håber alt flasker sig og i bliver en lykkelig familie igen

Anmeld

14. maj 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
EKBJ skriver:

Det er nu 7 dage siden jeg fødte vores dejlige søn og havde sådan håbet at det ville ændre min kærestes søvnvaner osv.. men nææ nej, intet er sket!! Jeg står alene med indkøb, støvsugning, tøjvask m.m, mens kæresten ligger i sengen hele dagen!! Hvad skal jeg stille op med ham?? Han vil ikke engang skifte en s**** ble!!!.. 

- har snakket med en "vejleder" omkring hvad jeg skal gøre.. hun mener at det kan skyldes at det er fordi hans far er døende og min kæreste derfor er ved at få en depression.. og jeg har fået at vide jeg bare skal lade ham sove.. men for søren hvor bliver man irriteret når han bare ligger i sengen hele dagen og lejligheden ligner lort og jeg er død træt!!!.. 

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere, har tilbudt ham at få hjælp til at snakke om de tanker han render rundt med.. For når ens far er døende sover man for søren ikke hele dagen væk bare fordi man er træt???..  

Hej med dig som nu er MOAR Tillykke

Det er da synd for din kæreste han er ved at miste sin far, han har forhåbenlig haft et dejlig liv.

Jeg mistede min far da jeg var 10 år. Det er ikke sjovt.  Men man må tænke at det var dejligt man havde dem så længe man havde og i sin barndom, og derfor skal din kæreste også være her nu får sin søn.

Men nu er der jo sket et mirakel hos jer! Lilleprinsen er kommet ind i jeres liv, hans liv er først lige begyndt og det skal starte fantastisk.

En stor begivenhed der bliver nød til at overstråle alle dårligdomme.

Kan din kæreste ikke følge det?

Håber han kan med tiden, og ønsker han får noget hjælp hvis det er hvad han har brug for.

Måske skulle i tale med jeres sundhedsplejerske og/eller læge? Måske har han bare brug for tid og ro.

Hvis han far er ved at dø, skulle han måske overveje at besøge ham og fortælle ham om sit nye barnebarn, må da være dejlige minder at tage med sig til den anden side.

Håber i finder ud af det og at du nyder tiden som nybagt mor på trods

Anmeld

14. maj 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Og gå ikke over dine egne grænser! Det velbefindende er vigtigt! Du skal jo være der for lilleprinsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.