EKBJ skriver:
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere?? 
Det er nu 7 dage siden jeg fødte vores dejlige søn og havde sådan håbet at det ville ændre min kærestes søvnvaner osv.. men nææ nej, intet er sket!! Jeg står alene med indkøb, støvsugning, tøjvask m.m, mens kæresten ligger i sengen hele dagen!! Hvad skal jeg stille op med ham?? Han vil ikke engang skifte en s**** ble!!!
..
- har snakket med en "vejleder" omkring hvad jeg skal gøre.. hun mener at det kan skyldes at det er fordi hans far er døende og min kæreste derfor er ved at få en depression.. og jeg har fået at vide jeg bare skal lade ham sove.. men for søren hvor bliver man irriteret når han bare ligger i sengen hele dagen og lejligheden ligner lort og jeg er død træt!!!
..
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere, har tilbudt ham at få hjælp til at snakke om de tanker han render rundt med.. For når ens far er døende sover man for søren ikke hele dagen væk bare fordi man er træt???
..
Ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette indlæg - nok bare ud med det :-S (:-I)
Herlighed, så du skal egentlig tage dig af to børn?
Jeg skal ikke kunne bedømme, om han er deprimeret eller ej (fødselsdepression måske? Det kan mænd jo også få...), men om hans far er døende eller ej, så er der en lille en, som skal passes og som kræver sit. Verden stopper ikke op, og hvis han ikke kan finde ud af at være en del af familien lige nu, så vil mit råd til dig være, at du får noget hjælp fra en anden side - veninder, bedsteforældrer, naboer.... Hvem som helst. Der er ingen som tjener på, at du bliver helt nedkørt nu. Og selvom vi i dagens samfund forventes at hoppe fra fødestuen og lige ind i en fuld hverdag med præstationskrav på alle kanter, så er det faktisk sådan, at både kroppen og hovedet har behov for tid og ro til at komme sig og finde ud af sine nye opgaver. Så der er ingen skam i at få hjælp til ting som f eks indkøb, tøjvask, madlavning, rengøring osv. Jeg så en gang, at en anden havde skrevet, at man i Holland får en hushjælp ind ad døren på det offentliges regning lige efter fødslen. Jeg synes, det lyder genialt!
Du må ikke glemme at passe på dig selv midt i det hele.

Anmeld