Ved ikke hvad jeg skal stille op med ham...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

EKBJ

Ciss skriver:

Herlighed, så du skal egentlig tage dig af to børn?

Jeg skal ikke kunne bedømme, om han er deprimeret eller ej (fødselsdepression måske? Det kan mænd jo også få...), men om hans far er døende eller ej, så er der en lille en, som skal passes og som kræver sit. Verden stopper ikke op, og hvis han ikke kan finde ud af at være en del af familien lige nu, så vil mit råd til dig være, at du får noget hjælp fra en anden side - veninder, bedsteforældrer, naboer.... Hvem som helst. Der er ingen som tjener på, at du bliver helt nedkørt nu. Og selvom vi i dagens samfund forventes at hoppe fra fødestuen og lige ind i en fuld hverdag med præstationskrav på alle kanter, så er det faktisk sådan, at både kroppen og hovedet har behov for tid og ro til at komme sig og finde ud af sine nye opgaver. Så der er ingen skam i at få hjælp til ting som f eks indkøb, tøjvask, madlavning, rengøring osv. Jeg så en gang, at en anden havde skrevet, at man i Holland får en hushjælp ind ad døren på det offentliges regning lige efter fødslen. Jeg synes, det lyder genialt!

Du må ikke glemme at passe på dig selv midt i det hele.

problemet er at familien bor en halv time væk, det er godt nok ikke længe at køre.. men det tager tid at komme frem og tilbage hvis de skal gøre det flere gange i ugen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

JanetBJ

Synd for din kæreste at han ligger i sengen og er depressiv hele dagen , og hans far er døende, ja .

Men det forsvinder vasketøjet altså ikke af .. Han skal finde en at snakke med, evt få noget antidepressiv istedet og komme lidt op af sengen .. ingen skal ligge i sengen hele dagen, 7 dage om ugen ...

Anmeld

13. maj 2012

BigHope13

EKBJ skriver:

har intet imod at tage bleerne hvia bare han viser bare en smule interesse på nogle andre punkter..  

ja lige præcis håber i snart kommer på rette kurs og kan nyde jeres lille familie til trods for at livet stadig er fyldt med sorg og problemer

Anmeld

13. maj 2012

B&J

tror nu nok jeg ville snakke med kæresten om han evt har brug for hjælp....

hvis ja så kunne han jo tage dig med ind i mellem så i kan få løs nogle af tingene...

men nogle mænd er heller ikke så gode til når de er små men når de begynder at løbe og snakke lidt så er mange mænd meget mere med...

for hvis han har en deprition jamen så skal han jo have lidt hjælp for det er svært at miste nogle også..

men ja det er møg hammer hårdt at stå med alt selv også der for jeg syntes i skulle få snakket sammen om han evt ikke bare kunne tage vaske tøjet så kunne du jo minde ham lidt om det sige sødt vil du ikke være sød at tage vasketøjet eller opvasken osv.. handle sammen osv...

håber i finder en løsning

Anmeld

13. maj 2012

EKBJ

B&J skriver:

tror nu nok jeg ville snakke med kæresten om han evt har brug for hjælp....

hvis ja så kunne han jo tage dig med ind i mellem så i kan få løs nogle af tingene...

men nogle mænd er heller ikke så gode til når de er små men når de begynder at løbe og snakke lidt så er mange mænd meget mere med...

for hvis han har en deprition jamen så skal han jo have lidt hjælp for det er svært at miste nogle også..

men ja det er møg hammer hårdt at stå med alt selv også der for jeg syntes i skulle få snakket sammen om han evt ikke bare kunne tage vaske tøjet så kunne du jo minde ham lidt om det sige sødt vil du ikke være sød at tage vasketøjet eller opvasken osv.. handle sammen osv...

håber i finder en løsning

Jeg ønsker han får hjælp for det har han brug for, men kan ikke blive ved med at tage ansvaret for at han får noget hjælp når han bare siger han ikke har brug for det og selv kan løse de ting.. (mener han) 

Anmeld

13. maj 2012

KittyCatta

EKBJ skriver:

Det har ikke noget med mangel på forståelse at gøre, jeg forstår ham fuldt ud.. men når han flere gange siger han snart kommer op og der så går flere timer begynder det sgu og irritere mig.. 

Han har selv sagt til mig at han sover fordi han er træt..  hvilket jeg ikke tror på fordi jeg ved hvordan det er at have en depression..  

Til det i rødt: Undskyld, jeg siger det, men du lyder altså til at være lidt af en gimpe nogle gange. Ikke én depression er ens, og selvom du måske har haft en tidligere, hvor du ikke var træt hele tiden, så kan din kæreste altså godt have det sådan!

Jeg har selv haft en svær depression, hvor det eneste jeg kunne var at sove og sove.

Med det sagt, tror jeg samtidig også at du er en god mor til din søn og en god kæreste overfor din kæreste, men har du prøvet at sidde stille og roligt og snakke med ham om det? Han har jo tydeligvis nogle følelser i klemme i form af hans døende far. Det kan være det han har brug for. Giv ham tid og stil ikke de største forventninger op til ham. Godt nok er det hårdt, men det bliver ikke bedre af, at du presser ham til noget, han ikke kan overskue.

Anmeld

13. maj 2012

EKBJ

KittyCatta skriver:

Til det i rødt: Undskyld, jeg siger det, men du lyder altså til at være lidt af en gimpe nogle gange. Ikke én depression er ens, og selvom du måske har haft en tidligere, hvor du ikke var træt hele tiden, så kan din kæreste altså godt have det sådan!

Jeg har selv haft en svær depression, hvor det eneste jeg kunne var at sove og sove.

Med det sagt, tror jeg samtidig også at du er en god mor til din søn og en god kæreste overfor din kæreste, men har du prøvet at sidde stille og roligt og snakke med ham om det? Han har jo tydeligvis nogle følelser i klemme i form af hans døende far. Det kan være det han har brug for. Giv ham tid og stil ikke de største forventninger op til ham. Godt nok er det hårdt, men det bliver ikke bedre af, at du presser ham til noget, han ikke kan overskue.

en gimpe??? fordi man prøver at forstå sin kæreste??

jeg presser ham ikke, men det er da klart jeg forventer lidt hjælp.. 

vi har været i parteapi - hvilket han synes var spild af tid.

jeg har prøvet at snakke med ham, men har givet op for vi kommer op at skændes hver gang..  

Anmeld

13. maj 2012

B&J

EKBJ skriver:

Jeg ønsker han får hjælp for det har han brug for, men kan ikke blive ved med at tage ansvaret for at han får noget hjælp når han bare siger han ikke har brug for det og selv kan løse de ting.. (mener han) 

jaaa så forstår jeg dig fuldt ud så er det ikke nemt.... men ved ikke om du evt kan gå med ham til lægen så for så kan lægen jo finde ud af om han har en deperation...

for det er jo heller ikke godt du skal være mor for 2 børn

Anmeld

13. maj 2012

Laulund87

Man kan netop godt sove rigtig meget hvis man har en depression, så jeg forstår ikke at du siger du ved hvordan det er.. Jeg sov næsten 20 timer i døgnet da jeg havde en depression.

Nogle fædre kan også få en fødselsdepression. Så at han har en forælder der er døende og lige er blevet far, kan bestem godt give en depression. Lidt forståelse og noget lægehjælp, så kommer I nok langt.

Anmeld

13. maj 2012

EKBJ

Laulund87 skriver:

Man kan netop godt sove rigtig meget hvis man har en depression, så jeg forstår ikke at du siger du ved hvordan det er.. Jeg sov næsten 20 timer i døgnet da jeg havde en depression.

Nogle fædre kan også få en fødselsdepression. Så at han har en forælder der er døende og lige er blevet far, kan bestem godt give en depression. Lidt forståelse og noget lægehjælp, så kommer I nok langt.

Jeg ved hvordan det er fordi jeg netop også sov rigtig meget, men det var ikke fordi jeg var træt men fordi jeg var ked af det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.