Frustreret mor søger råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

Rikkeas

SP10 skriver:

Kan jeg godt følge dig, det er rigtig hårdt og frustrerende..
Han hev også fluenettet af, hele tiden, så det satte jeg først på når han enagng var faldet i søvn.
Det er ved og være længe siden, men mener bare jeg gjorde det med og lægge ham ned, og så vendte det stille og roligt. Det ville måske hjælpe og lægge hende indenfor i sin seng istedet, i et stykke tid også se hvordan det går?? Det er rigtig hårdt når det står på og kan sagtenst sætte mig ind i hvordan du har det..
Håber for dig det snart vender 

Ja, det kunne være. Så bare åbne vinduet, og trække for derinde..

Det kunne være jeg skulle gøre det, ja.. 

Jeg håber det snart vender, ja, for det er snart sommerferie tid, og jeg bliver da sindsyg hvis jeg hver dag i 1½ månede skal have sådan en kamp!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Rikkeas

Tulle28 skriver:

Det er jeg helt enig med dig i, synes bare man skal vælge sine kampe... Og hun ER jo træt. Når hun bliver større vil hun (sikkert) selv efterspørge luren, sådan er det ihvertfald her hos os. Så hvis I KAN holde hende kørende de dage, hvor hun ikke vil sove, så spar jer selv for frustrationerne og lad hende være vågen.

Ja, det kunne være jeg skulle prøve det. Men prøvede det lidt igår, men hun blev så pyldret og ked af det over alt og intet..

:/ Men jeg må give det nogle forsøg. Jeg er villig til at gøre næsten alt..

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

SAL skriver:

Jeg ville også bare lade hende sidde...hun skal nok finde ud af, at hendes mor ikke gider rende frem og tilbage hele tiden...bare lad hende sidde og så må hun falde i søvn siddende! Sådan var det med vores dreng også i en periode...så lagde vi ham bare ned når han var faldet i søvn! Jeg tror ikke hun allerede er ved at være færdig med middagslur - tror det handler om en leg/kamp hun har med hendes mor...

Ja, og det er så irriterende... Jeg græder næsten hver gang af frustration, jeg hader det, hader det mere end noget andet når hun gør det der..

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

dorthemus skriver:

Helt enig med dig om at man skal vælge sine kampe, men pigen er kun 18 måneder så jeg tror altså mere på, at pigen ser det.som en leg hun har med mor...når hun finder ud af at mor har meldt sig ud af "legen" så vil hun lægge sig ned

Hvordan melder jeg klart ud at jeg ikke gider være en del af den leg?

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

Tulle28 skriver:

Måske:-) Men det andet har virket for os, og min datter ved stadigvæk godt, hvem der har bukserne på herhjemme (ihvertfald 99% af tiden;-))

TS: Hvad hvis du sætter hende i barnevognen/klapvognen og kører en tur? Det virkede nemlig godt her en overgang (hun sad i klapvognen).

Hun er skide ligeglad om jeg står og vugger, eller om jeg går tur, eller om jeg ingenting gør. Søvn er en fremmede by i Rusland, og så snart jeg vender ryggen til, så er hun oppe og sidde, samtidig med at hun gnider sine øjne hvert andet minut.

Det er meningsløst.

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

Nessie skriver:

Hvis hun bare sætter sig op og ikke er meget ked af det, så ville jeg bare lade hende sidde, så falder hun jo nok i søvn på et tidspunkt

Og så skal du også tænke på, at hun helt naturligt bliver mere træt i DP end hjemme, og hun har heller ikke samme behov for at prøve DPmors grænser af, som hun har med dine.

Min søn har faktisk lige gjort det samme i dag, men jeg lod ham bare sidde, og gik kun derud, hvis han kaldte. Nu sover han fint, har selv lagt sig ned og trukket dynen på (han er så også 2, 5år )

Ja, har også overvejet tanken om, at hun nok er mere træt i DP end her hos mig, men alligevel.. Hun gør det også, når vi er på besøg hos mine forældre osv.. Fatter det ikke, simpelthen ikke

Anmeld

13. maj 2012

th

rikkeas skriver:

Haha, ej hvor er han sød. Når man så er faldt ned igen oven på sin surhed dér, så ka man jo ikke lade være med at smile over det, vel?

Men hun sparker alt af, dynen/tæppet, hiver den der overlægnings ting af, og piller sine sokker af, og er vældig aktiv.. 

Er jeres stoppet?

nej vi måtte opgive i dag efter han havde splittet det hele ad, men han er så heller ikke heltok har feber så han faldt i søvn ved mig i stedet.

Anmeld

13. maj 2012

dorthemus

rikkeas skriver:

TTr

Jeg ved virkelig ikke... Hun hygger sig, og venter på at jeg kommer ud igen..

Men jeg må bare prøve. Men jo mere jeg kan hører, at hun sidder og snakker derude, jo mere sur bliver jeg

Tro mig, hun blir ikke ved med at vente. Lav noget andet så du fokuserer på noget andet...bliv i nærheden så hun kan høre du er der, men respondér ikke på hendes snak, kalden og grin. Med mindre hun blir ked. Så går du ud, gentager Sov godt, lille skat, læg hende ned og gå igen

Anmeld

13. maj 2012

dorthemus

rikkeas skriver:

VVe

Hvordan melder jeg klart ud at jeg ikke gider være en del af den leg?

Ved konsekvent at vise med ord og krop at du mener det...også selvom du tvivler, frustrerer og blir vred...fake fake fake Hvert udviklingsspring medfører forandring og det kan godt tage dage før de forstår...men ligesom med alle andre børn så vil også din datter acceptere tingene HOLD FAST!!!! Hver gang

Anmeld

13. maj 2012

Tulle28

rikkeas skriver:

Ja, det kunne være jeg skulle prøve det. Men prøvede det lidt igår, men hun blev så pyldret og ked af det over alt og intet..

:/ Men jeg må give det nogle forsøg. Jeg er villig til at gøre næsten alt..

Jeg føler med dig - vi var også SÅ frustrerede:-( Og prøvede også ALT:-( Min datter endte med at blive så tophysterisk og overtræt at det var meningsløst at forsøge at blive ved med at få hende til at sove, så til sidst droppede vi det. For der var jo også det, at hvis hun først faldt i søvn kl. 14 eller lign. så kom hun først det senere i seng om aftenen, og så gik der kuk i rytmen...

Nå, men uanset hvordan du vælger at tackle det, så skal denne periode nok gå over igen:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.