Frustreret mor søger råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

th

rikkeas skriver:

Hej piger.

Som I kan se på min overskrift, så er jeg en MEGET frusteret mor, der er ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg har det sidste lange stykke tid haft mere end bare besvær for at  få Silja til at sove til middag.

I dagplejen er der ALDRIG nogle problemer!

- Men når jeg lægger hende ud, på samme tidspunkt som hun er vant til i DP, så kan jeg prøve at få hende til at sove i 1½ time..

Hun bliver ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved OG VED med at sætte sig op, uanset hvor træt pigebarnet er. 

Det er håbløst at få hende til at sove, om jeg står og synger og luller hende, om jeg går en tur, eller om jeg bare lader hende være.

HÅBLØST, og jeg er så fucking frusteret over det, det er helt vildt.

Jeg bliver sur, jeg bliver ked af det og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere!

VELKOMMEN TIL. vi har samme problem men vores søn er kun 11 md. men sidst prøvede vi at lade være med at gøre noget og da faldt han i søvn siddende...

her kan du se et lille billede af det.

og så gik vi ud og lade ham ned og hansov videre
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Tulle28

Vi har haft nogle måneder, hvor vi har haft svært ved at få vores datter til at sove til middag, og her valgte vi simpelthen at lade hende være vågen. Der var lige en time eller to sidst på eftermiddagen, hvor man liiiige skulle trække vejret dybt, fordi hun var så træt og pylret, men så kom hun tidligt i seng (kl. 18, kom normalt i seng kl. 19.00) sov til næste morgen. Vi var også DØD frustrerede, for hun havde jo brug for sin lur, men altså... Til sidst gad vi ikke kæmpe mere. Det gik over af sig selv og nu sover hun middagslur i sin seng (hvilket hun ALDRIG har gjort før). De ændrer sig hele tiden, de børn:-)

Måske er det værd at prøve? Min datter er forresten 26 mdr.

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

SP10 skriver:

Min søn, gjorde det samme i en periode.. Selvom han var mega træt så blev han ligesom din datter ved og ved og ved med og sætte sig op, og synes det var rigtig sjovt selvom man kunne se han var rigtig træt.. Det kunne sagtens tage 1 time og få ham til og sove.
Jeg begyndte så til sidst når han satte sig op og så lade ham sidde lidt, og  måske efter 7-8 min så gå ud og lægge ham ned igen, og fortælle roligt at han skulle sove, og når han så satte sig op igen, så ventede jeg lidt, også gik jeg ud igen. Kan ikk huske hvor længe det stod på, men det er ikke særligt tit han gør det mere..

Jeg lader hende også sidde i noget tid, men så tager hun sokkerne af, og piller fluenettet ned, og piller rundt ved alt ting, og hun hygger sig rigtigt. Jo længere tid jeg giver hende, jo mere hygger hun sig.

Igår tog det fra 1145 til kl 14 før hun sov.

Min kæreste kom og hjalp mig, og han var lige ved at få det til at lykkes, men så ja.. :/ Jeg hev hende ind i min seng, holdte hendes arme og ben og BUM 2 MINUTTER gik der og hun sov. Hun var så overtræt..

Magter det ikke, jeg bliver vanvittig.. Hvad gjorde du ellers???????

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

dorthemus skriver:

Men tricket er IKKE at sige godnat når man først er blevet frustreret Tro mig jeg kender scenariet. Min datter er snart to og jeg har taget siden af hendes tremmeseng fordi hun kravler over. Den første aften var jeg inde og lægge hende 35 gange på en time...pisse irriterende!! Men jeg sagde ikke noget efter jeg havde sagt godnat og sov godt første gang. Gik bare ind og lagde hende og gik igen. Min datter grinede også de første 30 gange så græd hun af træthed og vrede over at dumme mor ikke ville lege med næste dag tog det 20 min og 8 gange ind på værelset og tredje dag tre gange og fjerde lagde hun sig bare og lå og småsnakkede inden hun sov.

Hvor er du god.. Sej mor!  

Jeg har (indtil videre) aldrig problemer om natten. Men jeg gør også nogle gange dét, at jeg bare går derud, lægger hende ned og går igen. Fluks som jeg er indefor, så er hun oppe igen.. Grr 

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

th skriver:

VELKOMMEN TIL. vi har samme problem men vores søn er kun 11 md. men sidst prøvede vi at lade være med at gøre noget og da faldt han i søvn siddende...

her kan du se et lille billede af det.

og så gik vi ud og lade ham ned og hansov videre

Haha, ej hvor er han sød. Når man så er faldt ned igen oven på sin surhed dér, så ka man jo ikke lade være med at smile over det, vel?

Men hun sparker alt af, dynen/tæppet, hiver den der overlægnings ting af, og piller sine sokker af, og er vældig aktiv.. 

Er jeres stoppet?

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

Tulle28 skriver:

Vi har haft nogle måneder, hvor vi har haft svært ved at få vores datter til at sove til middag, og her valgte vi simpelthen at lade hende være vågen. Der var lige en time eller to sidst på eftermiddagen, hvor man liiiige skulle trække vejret dybt, fordi hun var så træt og pylret, men så kom hun tidligt i seng (kl. 18, kom normalt i seng kl. 19.00) sov til næste morgen. Vi var også DØD frustrerede, for hun havde jo brug for sin lur, men altså... Til sidst gad vi ikke kæmpe mere. Det gik over af sig selv og nu sover hun middagslur i sin seng (hvilket hun ALDRIG har gjort før). De ændrer sig hele tiden, de børn:-)

Måske er det værd at prøve? Min datter er forresten 26 mdr.

Ja, nogle gange bliver jeg bare SÅ træt af det, at jeg lader hende køre igennem, men så kommer det der, hvor hun bliver træt, sur og pyldret og græder over alt og intet.

Men dér er jeg tålmodig nok med hende, og det klarer vi bare.

Igår lagde jeg mig ind i min seng med hende, holdte hendes arme og ben og efter 2 minutter sov hun. Hun sov så kun 1½ time, og kom i seng kl 19 og sov til kl 8 imorges..

Men ja, nogle gange nytter det ingenting at tage kampen op, for hvis de ikke vil sove, så kan vi ikke få dem til det.

Men igen; det er os der bestemmer, og pludselig finder hun ud af, at hvis hun bliver ved længe nok, så overgiver jeg mig - og det vil jeg ikke have, hun skal vide hvem der bestemmer..

Anmeld

13. maj 2012

dorthemus

rikkeas skriver:

Hvor er du god.. Sej mor!  

Jeg har (indtil videre) aldrig problemer om natten. Men jeg gør også nogle gange dét, at jeg bare går derud, lægger hende ned og går igen. Fluks som jeg er indefor, så er hun oppe igen.. Grr 

Jamen så lad hende sidde...tro mig hun lægger sig.ned når hun kan mærke at du mener det .....og tak

Anmeld

13. maj 2012

Mor til Frederic og Freya

rikkeas skriver:

Hej piger.

Som I kan se på min overskrift, så er jeg en MEGET frusteret mor, der er ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg har det sidste lange stykke tid haft mere end bare besvær for at  få Silja til at sove til middag.

I dagplejen er der ALDRIG nogle problemer!

- Men når jeg lægger hende ud, på samme tidspunkt som hun er vant til i DP, så kan jeg prøve at få hende til at sove i 1½ time..

Hun bliver ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved OG VED med at sætte sig op, uanset hvor træt pigebarnet er. 

Det er håbløst at få hende til at sove, om jeg står og synger og luller hende, om jeg går en tur, eller om jeg bare lader hende være.

HÅBLØST, og jeg er så fucking frusteret over det, det er helt vildt.

Jeg bliver sur, jeg bliver ked af det og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere!

Det samme gjorde frederic også en overgang...

Men i vores barnevogn er der et sæt 'øjer' længere oppe til når de sidder op... Den bandt jeg en stof ble igennem - over ham og i det andet øje... Ikke stramt eller noget, men det at han kunne mærke der var noget - så opgav han hurtigt og kunne efter få dage fjerne den helt og han blev liggende...

Anmeld

13. maj 2012

SP10

Profilbillede for SP10
rikkeas skriver:

Jeg lader hende også sidde i noget tid, men så tager hun sokkerne af, og piller fluenettet ned, og piller rundt ved alt ting, og hun hygger sig rigtigt. Jo længere tid jeg giver hende, jo mere hygger hun sig.

Igår tog det fra 1145 til kl 14 før hun sov.

Min kæreste kom og hjalp mig, og han var lige ved at få det til at lykkes, men så ja.. :/ Jeg hev hende ind i min seng, holdte hendes arme og ben og BUM 2 MINUTTER gik der og hun sov. Hun var så overtræt..

Magter det ikke, jeg bliver vanvittig.. Hvad gjorde du ellers???????

Kan jeg godt følge dig, det er rigtig hårdt og frustrerende..
Han hev også fluenettet af, hele tiden, så det satte jeg først på når han enagng var faldet i søvn.
Det er ved og være længe siden, men mener bare jeg gjorde det med og lægge ham ned, og så vendte det stille og roligt. Det ville måske hjælpe og lægge hende indenfor i sin seng istedet, i et stykke tid også se hvordan det går?? Det er rigtig hårdt når det står på og kan sagtenst sætte mig ind i hvordan du har det..
Håber for dig det snart vender 

Anmeld

13. maj 2012

SAL

Jeg ville også bare lade hende sidde...hun skal nok finde ud af, at hendes mor ikke gider rende frem og tilbage hele tiden...bare lad hende sidde og så må hun falde i søvn siddende! Sådan var det med vores dreng også i en periode...så lagde vi ham bare ned når han var faldet i søvn! Jeg tror ikke hun allerede er ved at være færdig med middagslur - tror det handler om en leg/kamp hun har med hendes mor...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.