Tulle28 skriver:
Vi har haft nogle måneder, hvor vi har haft svært ved at få vores datter til at sove til middag, og her valgte vi simpelthen at lade hende være vågen. Der var lige en time eller to sidst på eftermiddagen, hvor man liiiige skulle trække vejret dybt, fordi hun var så træt og pylret, men så kom hun tidligt i seng (kl. 18, kom normalt i seng kl. 19.00) sov til næste morgen. Vi var også DØD frustrerede, for hun havde jo brug for sin lur, men altså... Til sidst gad vi ikke kæmpe mere. Det gik over af sig selv og nu sover hun middagslur i sin seng (hvilket hun ALDRIG har gjort før). De ændrer sig hele tiden, de børn:-)
Måske er det værd at prøve? Min datter er forresten 26 mdr.
Ja, nogle gange bliver jeg bare SÅ træt af det, at jeg lader hende køre igennem, men så kommer det der, hvor hun bliver træt, sur og pyldret og græder over alt og intet.
Men dér er jeg tålmodig nok med hende, og det klarer vi bare.
Igår lagde jeg mig ind i min seng med hende, holdte hendes arme og ben og efter 2 minutter sov hun. Hun sov så kun 1½ time, og kom i seng kl 19 og sov til kl 8 imorges..
Men ja, nogle gange nytter det ingenting at tage kampen op, for hvis de ikke vil sove, så kan vi ikke få dem til det.
Men igen; det er os der bestemmer, og pludselig finder hun ud af, at hvis hun bliver ved længe nok, så overgiver jeg mig - og det vil jeg ikke have, hun skal vide hvem der bestemmer..
Anmeld