Frustreret mor søger råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.816 visninger
56 svar
0 synes godt om
13. maj 2012

Rikkeas

Hej piger.

Som I kan se på min overskrift, så er jeg en MEGET frusteret mor, der er ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg har det sidste lange stykke tid haft mere end bare besvær for at  få Silja til at sove til middag.

I dagplejen er der ALDRIG nogle problemer!

- Men når jeg lægger hende ud, på samme tidspunkt som hun er vant til i DP, så kan jeg prøve at få hende til at sove i 1½ time..

Hun bliver ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved OG VED med at sætte sig op, uanset hvor træt pigebarnet er. 

Det er håbløst at få hende til at sove, om jeg står og synger og luller hende, om jeg går en tur, eller om jeg bare lader hende være.

HÅBLØST, og jeg er så fucking frusteret over det, det er helt vildt.

Jeg bliver sur, jeg bliver ked af det og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Rikkeas

Jeg føler mig simpelthen så dum, og jeg kan stå der og være til grin, mens jeg vugger mit trætte barn, der bare ligger og griner af mig...

Anmeld

13. maj 2012

M (:

Hvad gør de i dagplejen for at få hende til at sove?

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

M (: skriver:

Hvad gør de i dagplejen for at få hende til at sove?

Hun kan godt finde på at sætte sig op engang i mellem, men slet ikke i samme grad som hér, men dagplejemoren går bare ud, lægger hende om på siden, siger sov godt, og går ind.

Jeg har prøvet det samme. Uden held, og jeg er ved at blive vanvittig.

Anmeld

13. maj 2012

M (:

rikkeas skriver:

Hun kan godt finde på at sætte sig op engang i mellem, men slet ikke i samme grad som hér, men dagplejemoren går bare ud, lægger hende om på siden, siger sov godt, og går ind.

Jeg har prøvet det samme. Uden held, og jeg er ved at blive vanvittig.

Hm, det lyder mystisk.. Har desværre ingen gode råd, men du er nok bare nødt til at fortsætte - og være bestemt i dit kropssprog og din stemme, så hun forstår, at du mener det.. 

Held og lykke med det! 

Anmeld

13. maj 2012

dorthemus

rikkeas skriver:

Hej piger.

Som I kan se på min overskrift, så er jeg en MEGET frusteret mor, der er ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg har det sidste lange stykke tid haft mere end bare besvær for at  få Silja til at sove til middag.

I dagplejen er der ALDRIG nogle problemer!

- Men når jeg lægger hende ud, på samme tidspunkt som hun er vant til i DP, så kan jeg prøve at få hende til at sove i 1½ time..

Hun bliver ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved og ved OG VED med at sætte sig op, uanset hvor træt pigebarnet er. 

Det er håbløst at få hende til at sove, om jeg står og synger og luller hende, om jeg går en tur, eller om jeg bare lader hende være.

HÅBLØST, og jeg er så fucking frusteret over det, det er helt vildt.

Jeg bliver sur, jeg bliver ked af det og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere!

Nu så jeg ikke lige hvor gammel dit barn er, men prøv at sige bestemt (med krop og stemme) at nu skal hun sove, godnat! Smil og gå væk og vend ryggen.til hende. På et tidspunkt stopper hun det...lige nu er det nok en leg for hende som hin tror I to har med hinanden

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

M (: skriver:

Hm, det lyder mystisk.. Har desværre ingen gode råd, men du er nok bare nødt til at fortsætte - og være bestemt i dit kropssprog og din stemme, så hun forstår, at du mener det.. 

Held og lykke med det! 

Hun ved godt, at jeg mener det, men hun er ligeglad.

Og det er så hårdt, og jeg bliver så gal og grædefærdig samtidig med.. 

Hun kan gøre mange ting, hvor jeg er meget meget tålmodig, men lige præcis dét der med at sætte sig op, 1500 gange når man skal sove, det er så pisse irriterende, at det kan jeg snart ikke beskrive.

Nogle siger, at hun er ved at afvende sig fra middagsluren, fairnok, men hvorfor gør hun så heller ikke det henne i DP?

Hun er 18½ mdr..

Hader det, hader det BIG time..

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

dorthemus skriver:

Nu så jeg ikke lige hvor gammel dit barn er, men prøv at sige bestemt (med krop og stemme) at nu skal hun sove, godnat! Smil og gå væk og vend ryggen.til hende. På et tidspunkt stopper hun det...lige nu er det nok en leg for hende som hin tror I to har med hinanden

Jeg bliver sådan halv sur på hende til sidst, og kan lægger hende bestemt ned, og siger Godnat Silja, vi ses i eftermiddag.

Hun er skide ligeglad, så snart jeg går ind og lukker døren så er hun oppe og sidde igen.

Jeg skriger ned i en pude, og tager dybe vejrtrækninger, går derud igen, lægger hende ned, og siger Stop og godnat nu.

Dette gentager sig 2 gange hvert minut, det er ikke løgn.

Nogle gange siger jeg til hende, at jeg ikke er sur på hende, men at hun er træt, så derfor skal hun sove.

Det er så irriterende... SÅ irriterende, og det er den dårligeste leg jeg nogensinde har leget ;-)

Hun er 18½ mdr.. 

Anmeld

13. maj 2012

SP10

Profilbillede for SP10

Min søn, gjorde det samme i en periode.. Selvom han var mega træt så blev han ligesom din datter ved og ved og ved med og sætte sig op, og synes det var rigtig sjovt selvom man kunne se han var rigtig træt.. Det kunne sagtens tage 1 time og få ham til og sove.
Jeg begyndte så til sidst når han satte sig op og så lade ham sidde lidt, og  måske efter 7-8 min så gå ud og lægge ham ned igen, og fortælle roligt at han skulle sove, og når han så satte sig op igen, så ventede jeg lidt, også gik jeg ud igen. Kan ikk huske hvor længe det stod på, men det er ikke særligt tit han gør det mere..

Anmeld

13. maj 2012

dorthemus

rikkeas skriver:

Jeg bliver sådan halv sur på hende til sidst, og kan lægger hende bestemt ned, og siger Godnat Silja, vi ses i eftermiddag.

Hun er skide ligeglad, så snart jeg går ind og lukker døren så er hun oppe og sidde igen.

Jeg skriger ned i en pude, og tager dybe vejrtrækninger, går derud igen, lægger hende ned, og siger Stop og godnat nu.

Dette gentager sig 2 gange hvert minut, det er ikke løgn.

Nogle gange siger jeg til hende, at jeg ikke er sur på hende, men at hun er træt, så derfor skal hun sove.

Det er så irriterende... SÅ irriterende, og det er den dårligeste leg jeg nogensinde har leget ;-)

Hun er 18½ mdr.. 

Men tricket er IKKE at sige godnat når man først er blevet frustreret Tro mig jeg kender scenariet. Min datter er snart to og jeg har taget siden af hendes tremmeseng fordi hun kravler over. Den første aften var jeg inde og lægge hende 35 gange på en time...pisse irriterende!! Men jeg sagde ikke noget efter jeg havde sagt godnat og sov godt første gang. Gik bare ind og lagde hende og gik igen. Min datter grinede også de første 30 gange så græd hun af træthed og vrede over at dumme mor ikke ville lege med næste dag tog det 20 min og 8 gange ind på værelset og tredje dag tre gange og fjerde lagde hun sig bare og lå og småsnakkede inden hun sov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.