Frustreret mor søger råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

dorthemus

SAL skriver:

Jeg ville også bare lade hende sidde...hun skal nok finde ud af, at hendes mor ikke gider rende frem og tilbage hele tiden...bare lad hende sidde og så må hun falde i søvn siddende! Sådan var det med vores dreng også i en periode...så lagde vi ham bare ned når han var faldet i søvn! Jeg tror ikke hun allerede er ved at være færdig med middagslur - tror det handler om en leg/kamp hun har med hendes mor...

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Tulle28

rikkeas skriver:

Ja, nogle gange bliver jeg bare SÅ træt af det, at jeg lader hende køre igennem, men så kommer det der, hvor hun bliver træt, sur og pyldret og græder over alt og intet.

Men dér er jeg tålmodig nok med hende, og det klarer vi bare.

Igår lagde jeg mig ind i min seng med hende, holdte hendes arme og ben og efter 2 minutter sov hun. Hun sov så kun 1½ time, og kom i seng kl 19 og sov til kl 8 imorges..

Men ja, nogle gange nytter det ingenting at tage kampen op, for hvis de ikke vil sove, så kan vi ikke få dem til det.

Men igen; det er os der bestemmer, og pludselig finder hun ud af, at hvis hun bliver ved længe nok, så overgiver jeg mig - og det vil jeg ikke have, hun skal vide hvem der bestemmer..

Det er jeg helt enig med dig i, synes bare man skal vælge sine kampe... Og hun ER jo træt. Når hun bliver større vil hun (sikkert) selv efterspørge luren, sådan er det ihvertfald her hos os. Så hvis I KAN holde hende kørende de dage, hvor hun ikke vil sove, så spar jer selv for frustrationerne og lad hende være vågen.

Anmeld

13. maj 2012

dorthemus

Tulle28 skriver:

Det er jeg helt enig med dig i, synes bare man skal vælge sine kampe... Og hun ER jo træt. Når hun bliver større vil hun (sikkert) selv efterspørge luren, sådan er det ihvertfald her hos os. Så hvis I KAN holde hende kørende de dage, hvor hun ikke vil sove, så spar jer selv for frustrationerne og lad hende være vågen.

Helt enig med dig om at man skal vælge sine kampe, men pigen er kun 18 måneder så jeg tror altså mere på, at pigen ser det.som en leg hun har med mor...når hun finder ud af at mor har meldt sig ud af "legen" så vil hun lægge sig ned

Anmeld

13. maj 2012

Tulle28

dorthemus skriver:

Helt enig med dig om at man skal vælge sine kampe, men pigen er kun 18 måneder så jeg tror altså mere på, at pigen ser det.som en leg hun har med mor...når hun finder ud af at mor har meldt sig ud af "legen" så vil hun lægge sig ned

Måske:-) Men det andet har virket for os, og min datter ved stadigvæk godt, hvem der har bukserne på herhjemme (ihvertfald 99% af tiden;-))

TS: Hvad hvis du sætter hende i barnevognen/klapvognen og kører en tur? Det virkede nemlig godt her en overgang (hun sad i klapvognen).

Anmeld

13. maj 2012

Valle81

Når mind er begyndt på dette er de kommet indenfor og sove i deres senge så var det problem hurtigt løst, så kunne det sidste krudt lige brændes af ved at køre rundt i sengen og jeg slap for at blive sur

Anmeld

13. maj 2012

Frk. Himmelblå

Valle81 skriver:

Når mind er begyndt på dette er de kommet indenfor og sove i deres senge så var det problem hurtigt løst, så kunne det sidste krudt lige brændes af ved at køre rundt i sengen og jeg slap for at blive sur

Tænker jeg også, det er da oplagt!

Hvorfor blive ved med at ud og ind pga. lur i barnevogn?

Anmeld

13. maj 2012

Valle81

Frk. Himmelblå skriver:

Tænker jeg også, det er da oplagt!

Hvorfor blive ved med at ud og ind pga. lur i barnevogn?

Nemlig, og mind elsker at mosle rundt i sengen og kunne vende sig osv»

Anmeld

13. maj 2012

Nessie

Hvis hun bare sætter sig op og ikke er meget ked af det, så ville jeg bare lade hende sidde, så falder hun jo nok i søvn på et tidspunkt

Og så skal du også tænke på, at hun helt naturligt bliver mere træt i DP end hjemme, og hun har heller ikke samme behov for at prøve DPmors grænser af, som hun har med dine.

Min søn har faktisk lige gjort det samme i dag, men jeg lod ham bare sidde, og gik kun derud, hvis han kaldte. Nu sover han fint, har selv lagt sig ned og trukket dynen på (han er så også 2, 5år )

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

dorthemus skriver:

Jamen så lad hende sidde...tro mig hun lægger sig.ned når hun kan mærke at du mener det .....og tak

Jeg ved virkelig ikke... Hun hygger sig, og venter på at jeg kommer ud igen..

Men jeg må bare prøve. Men jo mere jeg kan hører, at hun sidder og snakker derude, jo mere sur bliver jeg

Anmeld

13. maj 2012

Rikkeas

Mor til Frederic skriver:

Det samme gjorde frederic også en overgang...

Men i vores barnevogn er der et sæt 'øjer' længere oppe til når de sidder op... Den bandt jeg en stof ble igennem - over ham og i det andet øje... Ikke stramt eller noget, men det at han kunne mærke der var noget - så opgav han hurtigt og kunne efter få dage fjerne den helt og han blev liggende...

Okay, det lyder godt, men jeg fatter det ikke.

Kan du forklare det nærmere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.