Skide træt af tynde bleer!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2012

HeidiØ

AndreasMor84 skriver:

Tænker at du måske skal gå en str op til nr 4 i remas bleer? Det hjalp her..
Vi købte så en pakke af Liberos str 4 i Bilka på tilbud, men han har tisset igennem SÅ mange gange, så nu er remas igen på hylden herhjemme.

Det prøver jeg! Det er trods alt nemmest at købe i rema når man gør mange andre køb der!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

HeidiØ

ano14316 skriver:

Hvor tisser han igennem? altså i siden, eller er bleen simpelthen gennemblødt?

Jeg bruger rema1000 bleer til daglig, og libero up & go om natten, da jeg synes hans hud er mere tør med dem om morgenen.

Jeg har kun haft uheld hvor tissetrolden har ligget til siden, så han har kunne tisse ud af siden, men hvis den lille midt i og lige ned, så er der aldrig nogen problemer her. Ikke engang om natten, hvor han jo ikke bliver skiftet.

Her bruger vi 200-250 bleer pr. mnd. og Magnus er fra d. 8 okt. og bruger str. 4.

Så kan du måske sammenligne lidt.

Altså idag var det både på siden og foran! :/ Det er somregel mest i siden, men også foran de sidste på gange.. jeg vipper altid "tissetrolden" nedad, så den ik står lige i luften, hehe!

Jaah, ved du hvad, tror jeg skal op i str. Simpelthen! Så må vi håbe det hjælper på det. Hellere en for stor ble end for lille

Tak for input!

Anmeld

5. maj 2012

Tona

Arh men altså, laver lige et ble-oplæg igen!! .. Opsummering: Vi har altid brugt libero, sku så skifte fra 3 til 4 og 4'eren er meega tynd og William tisser igennem.

Vi køber landlord - de er SMADDER gode!! .. da pakken er brugt køber jeg rema1000 (troede det var de samme), laver en afstemning herinde, og folk siger det ER de samme, bare andet look og navn! .. MEN rema1000 str 3 (med giraffen) er jo OGSÅ bare ultra tynd!!! Han tisser igennem igen! Nu ligger vi inde med 100.000 tynde bleer. JEG VIL HA NOGLE TYKKE!! iih!

Hvad søren skal jeg SÅ vælge? Vi har ingen aldi i nærheden!

Nu ved jeg ikke om du har en Løvbjerg i nærheden? For så skal du prøve deres bleer Bambo som bare er super gode og billige. De virker!

Dem fra Rema er til at lukke op og skide i (hø hø)

Anmeld

5. maj 2012

HeidiØ

Amandas-mor skriver:

Nu ved jeg ikke om du har en Løvbjerg i nærheden? For så skal du prøve deres bleer Bambo som bare er super gode og billige. De virker!

Dem fra Rema er til at lukke op og skide i (hø hø)

hahaha

Ja, der ligger faktisk en Løvbjerg samme by som Aldi! Ej, så vil jeg prøve dem osse hehe! Man må sku da ende med nogle man "elsker"

Anmeld

5. maj 2012

Lady Marion <3

Lorte bleer , vi har samme problem , jeg er begyndt at sætte dem bagvendt og det virker som om det hjælper

Anmeld

5. maj 2012

HeidiØ

Lady Marion <3 skriver:

Lorte bleer , vi har samme problem , jeg er begyndt at sætte dem bagvendt og det virker som om det hjælper

Hehe smart

Anmeld

5. maj 2012

Tona

hahaha

Ja, der ligger faktisk en Løvbjerg samme by som Aldi! Ej, så vil jeg prøve dem osse hehe! Man må sku da ende med nogle man "elsker"

Ja, jeg prøvede alle mulige og blev skuffet hver gang da min datter har en virkelig unik evne til at tisse igennem både dag og nat  Men de eneste jeg nogensinde fik til at virke af engangsbleerne var de der Bambo fra Løvbjerg og så koster de kun 50 kr pr pakke.

Nu er jeg dog skiftet til stofbleer og det er jeg super glad for. De holder rigtig godt tætte. I den forbindelse kan jeg fortælle, at hvis du har et problem med at barnet tisser igennem om natten, så kan du anskaffe dig et par uldblebukser. Dem kan du også bruge til at trække over din alm. engangsble om natten og de suger så alt hvad der evt løber ved siden af og samtidig er barnet stadig tørt og ulden føles ikke våd mod huden og temperaturen reguleres automatisk så barnet hverken sveder eller fryser. Man skal bare være opmærksom på hvordan man behandler dem, for de skal vaskes specielt og behandles en gang hver anden måned ca med lanolin. Men til gengæld vaskes de kun sjældent. Men det kan man alt sammen Google hvis det har interesse 

EDIT: somme tider hjælper det også at gå en størrelse op. Amanda har altid brugt større størrelse end hun egentlig har vægt til

Anmeld

5. maj 2012

HeidiØ

Amandas-mor skriver:

Ja, jeg prøvede alle mulige og blev skuffet hver gang da min datter har en virkelig unik evne til at tisse igennem både dag og nat  Men de eneste jeg nogensinde fik til at virke af engangsbleerne var de der Bambo fra Løvbjerg og så koster de kun 50 kr pr pakke.

Nu er jeg dog skiftet til stofbleer og det er jeg super glad for. De holder rigtig godt tætte. I den forbindelse kan jeg fortælle, at hvis du har et problem med at barnet tisser igennem om natten, så kan du anskaffe dig et par uldblebukser. Dem kan du også bruge til at trække over din alm. engangsble om natten og de suger så alt hvad der evt løber ved siden af og samtidig er barnet stadig tørt og ulden føles ikke våd mod huden og temperaturen reguleres automatisk så barnet hverken sveder eller fryser. Man skal bare være opmærksom på hvordan man behandler dem, for de skal vaskes specielt og behandles en gang hver anden måned ca med lanolin. Men til gengæld vaskes de kun sjældent. Men det kan man alt sammen Google hvis det har interesse 

EDIT: somme tider hjælper det også at gå en størrelse op. Amanda har altid brugt større størrelse end hun egentlig har vægt til

Ja, det er ihvertfald billigt!

Ej, tak for tippet, det lyder ret smart. Hvis det nu blir ved, vil jeg prøve det med uldbleen udenpå engangs'en! .. Tricket og finten ved at bruge stofbleer har jeg aldrig helt forstået.. men det sku vidst også være godt for barnets numse, ik?

Men tak for tippene ihvertfald, de kan bruges!

Anmeld

5. maj 2012

Tona

Ja, det er ihvertfald billigt!

Ej, tak for tippet, det lyder ret smart. Hvis det nu blir ved, vil jeg prøve det med uldbleen udenpå engangs'en! .. Tricket og finten ved at bruge stofbleer har jeg aldrig helt forstået.. men det sku vidst også være godt for barnets numse, ik?

Men tak for tippene ihvertfald, de kan bruges!

Godt at tip'ene kan bruges

Jo altså tilhængere af stofbleer (som fx mig) hævder at de er bedre for barnets hud fordi der ikke er kemi i dem som der er i alm. bleer, bedre for miljøet og bedre for pengepungen

Her er et link til hvor du fx kan få uldblebukser (men de er også relativt nemme at strikke selv og det kan gøres rigtig billigt):

http://www.koogko.dk/shop/lanolin-blebukser-6-12-807p.html

(De fås i andre størrelser, jeg valgte bare en tilfældig størrelse)

Her er lanolin til at behandle dem med:

http://www.koogko.dk/shop/lanolin-emulsion-250ml-721p.html

Anmeld

5. maj 2012

Jemion

Jeg slår gerne et slag for aldi bleer, det er ikke lykkedes Noah endnu at tisse igennem dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.