Er 36 for "gammel" til at blive mor for 3. gang ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Er man for "gammel" når man bliver mor for 3. gang når man er fyldt 36 år. Pu ha bare at skrive det - føler mig slet ikke så gammel 

Jeg har brugt P-piller i godt 2 ½ år nu og er lige stoppet. Tager æl test så der forhåbentlig ikke går længere tid en højest nødvendig når man nu er lidt under pres aldersmæssigt....men jeg er nu på 19 dage inde i cyklus og har IKKE endnu testet positiv for æl. det forstår jeg ikke helt ?

jeg sidder med samme tankerl. Er 36 og har prøvet at få nr 3 siden august (også med ÆL test for at det skulle gå stærkt &nbsp. Jeg er vokset op med gamle forældre, jeg er født 19 dage før min mor blev 39, og jeg synes ikke det var fedt. De var gamle gamle hvis du forstår (er faktisk mere ungdommelige idag) og jeg havde ikke meget tilfælles med dem da jeg voksede op. Det er jo heldigvis HELT anderledes idag og jeg har et supergodt forhold til dem idag. Men de er 75 år og har 9 børnebørn hvor den ældste er 26 og de to yngste er mine på 5 og 2½ og selvom man aldrig ved hvor lang tid billetten gælder gør det mig ked af det at mine børn måske ikke har deres mormor og morfar når de er teenagere og bliver konfirmeret osv. Det er ligeså meget det jeg tænker på når jeg tænker på om jeg er for gammel )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

morethanperfect

Jeg ville ikke ha flere børn hvis jeg var 36 ..
For mig personligt går grænsen ved 30  

Anmeld

3. maj 2012

Ciss

DAs mor skriver:

Ja....?

- synes stadig 36 er for gammelt!

Det har du al ret i verden til. Det var bare begrundelsen eller illustrationen eller hvad du vil kalde det som var lidt ekstrem og muligvis ikke lige noget, som kan sammenlignes med 36 år.

Jeg mente ikke at fornærme dig eller noget.

Anmeld

3. maj 2012

Darling<3

36 år og 3 gangs gravid - nej du er ikke for gammel ! Havde dog svaret modsat hvis det var dit første barn

Anmeld

3. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvor er det skønt at læse alle jeres svar som jo viser som jeg føler mig at jeg IKKE er for gammel. Er faktisk 35 men vil blive 36 når baby bliver født.

Vi springer ud i det og håber der ikke går for længe

Anmeld

3. maj 2012

4xGreve

Helt personligt så mener jeg ikke man skal have børn efter man er fyldt 35 men det er mere af hensyn til bønene deres opvækst og evt. Børnebørn når den tid kommer..

Ved godt mange unge mødre beretter om hvor hårdt det er at få børn som ung og at man går glip af en hel masse men sådan har jeg det bestemt ikke tværdigmod jeg ELSKER at være ungmor...

Men når alt dette så er sagt så er der jo flere og flere der vælger at få børn sener og sener og nogen har svært ved det og det kommer derfor til at tag flere år end forventet og derfor får de også børn sent... Det er jo smag og behag og intet er rigtigt eller forkert!

Har selv noget familie der har været over 40 da de fik 3 barn..

jeg kan dog huske fra da jeg var barn der gik jeg i klasse med en der havde "gamle" forældre da han var ca. 10 var de omkring de 45-50 år og kan huske han blev mobbet med det men idag er det jo mere og mere normalt! 

Men her til slut vil jeg ønske jer alt held og lykke med PB

Anmeld

4. maj 2012

LinLin

Ciss skriver:

Det har du al ret i verden til. Det var bare begrundelsen eller illustrationen eller hvad du vil kalde det som var lidt ekstrem og muligvis ikke lige noget, som kan sammenlignes med 36 år.

Jeg mente ikke at fornærme dig eller noget.

54 år ER ekstremt, men grænsen for mig er mindre end det TS er, så i teorien er det "det samme" for mig...

SKrev det også bare for at fortælle TS at der jo er mange der er ældre end hun er, så hvis hun selv føler sig ung nok, så skal hun da gøre det! For MIG er det bare for gammelt

Anmeld

4. maj 2012

LinLin

Darling<3 skriver:

36 år og 3 gangs gravid - nej du er ikke for gammel ! Havde dog svaret modsat hvis det var dit første barn

Hvorfor er det "Ok" fordi det er 3. gang men ikke hvis det havde været første barn?
- er bare nysgerrig...

Anmeld

4. maj 2012

Isaac's mor

Man kan ikke være for gammel, kun føle sig for gammel eller kroppen er blevet for gammel

Så go go, hvis det er det du ønsker

Anmeld

4. maj 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Er man for "gammel" når man bliver mor for 3. gang når man er fyldt 36 år. Pu ha bare at skrive det - føler mig slet ikke så gammel 

Jeg har brugt P-piller i godt 2 ½ år nu og er lige stoppet. Tager æl test så der forhåbentlig ikke går længere tid en højest nødvendig når man nu er lidt under pres aldersmæssigt....men jeg er nu på 19 dage inde i cyklus og har IKKE endnu testet positiv for æl. det forstår jeg ikke helt ?

Selvfølgeligt er du ikke for gammel. Det er ca halvvejs i livet, du skal arbejde mindst 30 år til, baby når jo at flytte hjemmefra og lave børnebørn inden du overvejer hvor du skal opleve pensionist-paradiset?!

Min første kom som 30 årig, han får ikke en søster før jeg er færdig med skole og synes også ret godt om tanken at han først er en 5-6 års tid før han skal forholde sig til nyt liv, seksualitet, mor der bliver en hval, baby der skriger osv osv osv.

Så er du gammel, er jeg et oldtidsfund inden vi får de 8 børn som min kæreste vil have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.