Sig din mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Ciss

SjeBets skriver:

Forstår ikke helt at med piger, Jaaa daa de må gerne når de er gamle nok, men ikke drengene, hvorfor må de ikke ? Hvis det er det som de gerne vil have hvorfor må de så ikke ? Fordi at forældrene synes det er forkert ?  

Jeg har 1 pige og 3 drenge, tøsen har i det ene øre, det fik hun da hun blev 11 og ville ikke have i begge da hun blev forskrækket over smældet. 

Hvis mine drenge kommer og spørger om de måtte få, så var det samme regler som med tøsen... man skal mindst være ti og kunne passe dem selv. ( selvfølgelig med overvåvning af moderskabet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Mira0911

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Nej... Mine piger skal selv komme og sige når de vil have det, det vil jeg slet bestemme for dem... 

Anmeld

28. april 2012

dpb

Kongmulle skriver:

Vi er fuldstændige enige. Jeg overvejede også at skrive det med pigerne, men tænkte at så fik jeg sikkert høvl for at sætte dem i bås eller noget. Men det klarede du så for mig

hehe Skrev bare min holdning, om jeg så får høvl eller ej
For uanset hvordan man vender og drejer den, så er der nu engang nogle få forskelle på drenge kontra piger

Qnuz

Anmeld

28. april 2012

MorDk

Jeg fik selv huller i ørene som  3 årig... 

MEN jeg synes det er forkert. 

Hvorfor påfører ens børn "ar" før de selv kan give udtryk for egne ønsker?

Anmeld

28. april 2012

dpb

Jeg kan forstå at man kan være af den holdning at man ikke synes børn under en vis alder skal have det...

Det er lidt sjovt at se svarene.. Man svarer nemlig ud fra ens egne erfaringer. "da jeg var lille fik jeg dem da jeg var x år.." eller "mit barn fik da hun var x, så i hvert fald ikke før..." osv...

Jeg ved faktisk ikke helt hvornår jeg synes det er okay. Min pige er 4½ og har ville have det siden hun var 3. Hun har ikke fået det endnu, vi har snakket om når hun skal i skole... nu må vi se.

Men jeg forstår ikke hvorfor der skal være forskel på hvornår det er okay at lave hulder i ørerne på henholdsvis drenge og så piger. Hvorfor skal det være kønsbestemt? Hvis en pige får noget sejt drenget, så er det bare fedt hun ikke er så prinsesset...

(det sidste er ikke til trådstarter, men mere sådan generel undring)

Jeg har en idé om at det aldersmæssige aspekt kommer ind netop grundet køn, fordi der stadig er forskel på at være dreng kontra pige

Så kan vi prøve at opdrage så kønsneutralt som vi kan, men faktum er at der er den forskel... Et andet område det viser sig på med omvendt fortegn er bla. hvornår det er ok at gå i byen det har jeg da ihvertfald erfaret med mine søskende og deres venner...

Derudover er der nogle fordomme forbundet med det når drenge får lavet hul/huller i ørene, i modsætning til når piger får det Og der mener jeg helt klart at en dreng skal være i en alder hvor han kan forstå hvad det er han "går ind til" om man vil... jeg husker tydeligt den ene dreng i min klasse der fik hul i øret(hans valg som teenager), hvor meget han skulle høre på af øregas osv. fra de andre i klassen og begreb om at det de ønsker kan have mobbepotentiale syntes jeg ikke de ordentligt har før omkring teenageårene... 

Jeg har såmænd heller ikke noget i mod at mine drenge leger med dukker eller klæder sig ud som prinsesse eller hvad de nu lige måtte finde på...  

Men oplevede så sent som forleden en episode hvor jeg blev noget paf Min yngste havde lånt et par gummistøvler af BH og der var tilfældigvis sommerfugle på.... da vi så går ned af trappen til hans plads, er der en anden knægt (1-2år ældre) der også skal ned af trappen og jo dermed ser Adrian med disse sommerfugle gummistøvler på, og straks lander der en kommentar om at det er pigegummistøvler haha og hvorfor han har dem på, fortæller pænt at han jo har lånt dem af bh og de jo altså ikke er Adrians egne... svaret på dette er at så skal de jo grine af ham... og på vej ud overhører jeg samme knægt fortælle det til en kammerat og at de så kan drille ham med det...  undskyld, men hvilke værdier er det lige den knægt har lært hjemmefra??

Undskyld, der kom lige lidt galde med for vi lærer netop vores unger at man ikke driller med den slags...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.