Sig din mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

B&J

personlig skal min dreng ikke have ringe i ørne det er ikke mig hvad han selv vælger når han bliver 18 er hans valg ikke før...

og med piger jamen de kan få når de selv kan bedømme at nu vil jeg gerne ca 5-7år

jeg fik selv mine da jeg var 5år et i hver nu har jeg 6 stk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

dpb

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Havde det været piger havde jeg måske kunne forstå det... dermed ikke sagt jeg er enig i at piger skal have det i så ung en alder heller ej, men altså... sansynligheden er jo rimelig stor for at de ønsker det senere hen også

At man vælger at ens drenge skal have huller i ørerne forstår jeg ganske enkelt ikke uanset alder... noget andet er jo så hvis de selv ønsker det efter det fyldte 18år, der er det jo begrænset hvad man har af indflydelse

Qnuz Diana
Som krydser for at hendes egne drenge aldrig finder på den slags

Anmeld

28. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg fik selv øreringe en uge før jeg blev 1 år

Hvis jeg får en søn, får han aaaaaaaldrig øreringe! Den dag han bliver 18

Ida må når hun den dag selv kan spørge om lov til det.

Anmeld

28. april 2012

Kongmulle

dpb skriver:

Havde det været piger havde jeg måske kunne forstå det... dermed ikke sagt jeg er enig i at piger skal have det i så ung en alder heller ej, men altså... sansynligheden er jo rimelig stor for at de ønsker det senere hen også

At man vælger at ens drenge skal have huller i ørerne forstår jeg ganske enkelt ikke uanset alder... noget andet er jo så hvis de selv ønsker det efter det fyldte 18år, der er det jo begrænset hvad man har af indflydelse

Qnuz Diana
Som krydser for at hendes egne drenge aldrig finder på den slags

Vi er fuldstændige enige. Jeg overvejede også at skrive det med pigerne, men tænkte at så fik jeg sikkert høvl for at sætte dem i bås eller noget. Men det klarede du så for mig

Anmeld

28. april 2012

Kongmulle

Pixi-pigen skriver:

Synes personligt at det er det er lidt rystende at en mor vælger at lave hul i øret på en 3 årig! Et barn på 3 år, har ingen jordisk chance for at vide hvad det vil sige! Og han kan jo ikke for Guds skyld da ikke tage stilling til om han vil have skude et smykke øret?? Det lyder i mine øre som et klart egoistisk valg fra morens side! Ja undskyld, men jeg mener bestemt at børn skal være væsentlig ældre end 3 år, inden de får huller i ørene.

Ja det var også det jeg mente. At hun havde gjort det fordi barnet havde sagt ja. altså hvis jeg spørger min 3 årige om han vil hoppe ud af et fly, siger han sikkert også ja. For han forstår ikke hvad han siger ja til.

Anmeld

28. april 2012

wamse

Jeg kan slet ikke se, hvorfor der skulle være forskel på, hvornår piger og drenge får det. Min datter er lige blevet 6 år, og hun fik det lige inden hendes 6 års fødselsdag.

Jeg ville ikke give en 3 årig huller i ørerne uanset kønnet, for der er de i mine øjne stadig tumlinge, og øreringene vil kunne hænge fast i alt muligt.

Anmeld

28. april 2012

Clisolka

Nej absolut ikke, det får Isabella ikke lov til, før hun selv ved hvad det er - og beder om det 

Anmeld

28. april 2012

Holbæktrunten

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Øhhhh NEJ!

Små børn der ikke forstår hvad de går ind til skal IKKE have huller i ørerne...

Når de selv kommer og spørger, er det en anden sag. Så må man vurdere om man synes barnet er gammelt nok, kan holde det rent osv.

Anmeld

28. april 2012

L&V

wamse skriver:

Jeg kan slet ikke se, hvorfor der skulle være forskel på, hvornår piger og drenge får det. Min datter er lige blevet 6 år, og hun fik det lige inden hendes 6 års fødselsdag.

Jeg ville ikke give en 3 årig huller i ørerne uanset kønnet, for der er de i mine øjne stadig tumlinge, og øreringene vil kunne hænge fast i alt muligt.

Anmeld

28. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min søn får aldrig lov til at få huller i ørerne.

Når min datter er gammel nok til at være ansvarlig for at rense det mm, må hun for min skyld gerne få det.

Heldigvis er hendes far og jeg enige om dette, selvom han kommer fra en kultur, hvor de fleste piger får piercet ørerne, når de er helt små.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.