Sig din mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Brams

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Jeg forstår slet slet ikke hvorfor man vælger at lave huller i ørerne på så små børn, som på ingen måde har noget at skulle have sagt i den forbindelse.

Synes man skal vente, til de er så gamle at de selv ytre ønske om, samt at man selv synes de har en passende alder til at måtte bestemme selv .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Pixi-pigen

Kongmulle skriver:

Ja det var også det jeg mente. At hun havde gjort det fordi barnet havde sagt ja. altså hvis jeg spørger min 3 årige om han vil hoppe ud af et fly, siger han sikkert også ja. For han forstår ikke hvad han siger ja til.

Ja lige præcis!! Er helt enig med dig

Anmeld

28. april 2012

Ditte-3

min datter fik da hun var 6 hun havde plaget om det siden hun var 4 og havde den holning at når hun fylte 6 måtte hun få var selv 6 da jeg fik

Anmeld

28. april 2012

Chikita88

Hvad andre forældrer gøre er endelig ikke noget jeg vil blande mig i   da det jo er forskel på mennesker og meninger og det vil der altid være

MEN min datter bliver 4 til Juli hun har plaget om og få huller i ørene i et halvt år så  efter hendes eget ønske trods hun er lille og ikke ved bedre selv.. så vil jeg da selvfølig  give hende huller i ørene når hun bliver 4 ,.. der jo også en del fra hendes børnehave der går med flotte øreringe og det vil hun jo også gerne have hvilket det er forståeligt

Anmeld

28. april 2012

Lusi

Kunne ALDRIG finde på at gøre det.. De har ik en jordisk chance for at vide hvad de siger ja til og tænker bare, børn leger vildt! Skal fandme ik ringes hjem fra børnehaven, med beskeden om, at mit barn har fået revet en ørering ud.. Aav!!
Kan da godt se det er sødt til små piger, men kan ik se det til en lille dreng..
Mine børn får først lov, ved en 8-9 års alderen tror jeg..

Anmeld

28. april 2012

Muffin_girl

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Skal mine drenge og piger ikke.. Ikke i den alder... Jeg syntes ikke det er nødvendigt.. Og har svært ved at se ideen i at få det lavet, i sådan en lille alder.  NEJ TAK !

Anmeld

28. april 2012

Koen.

Helt ærligt kan jeg slet ikke se hvad det skal til for så længe de er så små! Men ja det er ikke min sag at bestemme hvad der er rigtig eller forkert for andres børn, hun har vel gjort det hun mente føltes rigtigt

Anmeld

28. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Alt for tidligt for både piger og drenge. De aner jo ikke, hvad det er.

Jeg forstår så slet ikke, at flere vil nægte deres drenge det, men sige ja til piger. Skal morens personlige smag afgøre det, hvis sønnen virkelig ønsker det? 

Anmeld

28. april 2012

lycly

Jeg må indrømme, at jeg synes det ser rigtig fint ud på små mørke piger, med mørkt hår
Men! Synes det er forkert og kunne aldrig finde på at få lavet huller i min datters ører før hun minimum er nået skole-alderen.

Synes ikke det hører sig til på små piger.

Anmeld

28. april 2012

mpr

Små sønner syntes jeg det er forkert fordi det virker ikke så drenget efter min mening :s Men piger ved jeg sku ikke helt.. Ville ikke gøre det med mindre det kom fra pigen selv at hun ville have det, men fik også selv hul i ørerne da jeg var 3 år og jeg er glad for at jeg fik det dengang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.