Sig din mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.950 visninger
44 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Kongmulle

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

JH12

Jeg kan slet ikke forstå man laver hullerne i ørene på sine børn i så tidlig en alder, det skal først være når de selv kan være med til at bestemme..
Selv fik jeg huller i ørene da jeg fyldte 7 år, og det var noget jeg selv ønsket mig.. og havde jeg ikke ønsket mig det, havde jeg ikke fået det på daværende tidspunkt..
Også er jeg generalt bare ikke til at drenge skal have huller i ørene..

Anmeld

28. april 2012

NinaNymannMadsen

ikke i så tidlig en alder. de kan ikke selv tage stilling til det når de ikke er ældre.
mine piger må gerne få huller i ørene, når de er ældre og hvis de gerne selv vil. kan ikke forbyde dem det da jeg selv har huller i ørene. har 4 jeg bruger og 7 i alt.
men hvis min den ældste kommer som 6-7 årig og siger hun gerne vil ha huller i ørene jamen så må hun også gerne men heller ikke før hun er over den alder.

Anmeld

28. april 2012

bullerbassen

Nu har jeg kun drenge og de får ikke lov hvis jeg skal bestemme . Syntes overhoved ikke det er pænt til en dreng heldigvis er de enig .Men ville nok ikke give et 3 årige huller i ørene, mener de er alt for lille til at træffe sådan en beslutning

Anmeld

28. april 2012

maria_wlt

Jeg synes det er en gråzone.. Jeg har set små piger med 1 enkelt hul og jeg kan ikke se det forkert i det..

Faktisk sødt.. men at gi dem op til flere er slet ikke okay..

I mange lande får de det fra fødslen og det gøre mindre ondt end at få en blodprøve i hælen.. 

Anmeld

28. april 2012

Fenja09

Min lillesøster ville SÅ gerne have huller i ørerne da hun var 3-4 år og det fik hun - så stolt hun var  

Personligt ville jeg ikke lade min datter få det i så ung en alder, men synes det er bedre at børnene er 3 år end 4 måneder.

/Fenja

Anmeld

28. april 2012

Kongmulle

Er godt klar over det er et holdningsspørgsmål. Og der skal være plads til alle meninger. Men jeg forstår ikke hvad en dreng på 3 år skal ha det for. Heller ikke en pige på 3 for den sags skyld. Jeg mener ikke de kan forstå hvad de siger ja til i så lille en alder.

Anmeld

28. april 2012

Silas&Mille

Jeg plagede længe om at få huller i ørene da jeg var yngre, men fik nej hver gang. Da jeg så fik et gavekort til det til min 12 års fødselsdag, fik jeg så lov. I dag går jeg slet ikke med øreringe.

Silas skal bestemt ikke have huller i ørene. Hvad han så vil når han bliver fx teenager, det må vi jo så se på til den tid.

Mille får ikke lov før hun i hvert fald er fyldt 10 år.

Jeg kan SLET ikke forholde mig til at man laver huller i ørene på små børn, faktisk lige meget om det er drenge eller piger. Synes sgu det er lidt synd.

Anmeld

28. april 2012

Pixi-pigen

Synes personligt at det er det er lidt rystende at en mor vælger at lave hul i øret på en 3 årig! Et barn på 3 år, har ingen jordisk chance for at vide hvad det vil sige! Og han kan jo ikke for Guds skyld da ikke tage stilling til om han vil have skude et smykke øret?? Det lyder i mine øre som et klart egoistisk valg fra morens side! Ja undskyld, men jeg mener bestemt at børn skal være væsentlig ældre end 3 år, inden de får huller i ørene.

Anmeld

28. april 2012

Pigent

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Nej små børn skal ikke have huller i ørene. Når de er omkring 6-7 år synes jeg det er okay at piger får huller i ørene hvis de selv spørger om  Drenge synes jeg også mindst skal være 6-7 år og de skal også selv komme og spørger om det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.