Sig din mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Sara.

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

Jeg kan forstå at man kan være af den holdning at man ikke synes børn under en vis alder skal have det...

Det er lidt sjovt at se svarene.. Man svarer nemlig ud fra ens egne erfaringer. "da jeg var lille fik jeg dem da jeg var x år.." eller "mit barn fik da hun var x, så i hvert fald ikke før..." osv...

Jeg ved faktisk ikke helt hvornår jeg synes det er okay. Min pige er 4½ og har ville have det siden hun var 3. Hun har ikke fået det endnu, vi har snakket om når hun skal i skole... nu må vi se.

Men jeg forstår ikke hvorfor der skal være forskel på hvornår det er okay at lave hulder i ørerne på henholdsvis drenge og så piger. Hvorfor skal det være kønsbestemt? Hvis en pige får noget sejt drenget, så er det bare fedt hun ikke er så prinsesset...

(det sidste er ikke til trådstarter, men mere sådan generel undring)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Sara.

Mor og meget mere skriver:

Alt for tidligt for både piger og drenge. De aner jo ikke, hvad det er.

Jeg forstår så slet ikke, at flere vil nægte deres drenge det, men sige ja til piger. Skal morens personlige smag afgøre det, hvis sønnen virkelig ønsker det? 

Nej det har jeg også lige undret mig over i mit svar :-)

Anmeld

28. april 2012

Kongmulle

Sara. skriver:

Jeg kan forstå at man kan være af den holdning at man ikke synes børn under en vis alder skal have det...

Det er lidt sjovt at se svarene.. Man svarer nemlig ud fra ens egne erfaringer. "da jeg var lille fik jeg dem da jeg var x år.." eller "mit barn fik da hun var x, så i hvert fald ikke før..." osv...

Jeg ved faktisk ikke helt hvornår jeg synes det er okay. Min pige er 4½ og har ville have det siden hun var 3. Hun har ikke fået det endnu, vi har snakket om når hun skal i skole... nu må vi se.

Men jeg forstår ikke hvorfor der skal være forskel på hvornår det er okay at lave hulder i ørerne på henholdsvis drenge og så piger. Hvorfor skal det være kønsbestemt? Hvis en pige får noget sejt drenget, så er det bare fedt hun ikke er så prinsesset...

(det sidste er ikke til trådstarter, men mere sådan generel undring)

Jeg tror personligt at det er fordi man forbinder det med at være piget? Og ikke en drengeting.

Jeg kender faktisk ingen hankøn med dem, så for mit vedkommende er det også derfor. Men jeg syntes stadig 3 er for lille.

Anmeld

28. april 2012

Sara.

Kongmulle skriver:

Jeg tror personligt at det er fordi man forbinder det med at være piget? Og ikke en drengeting.

Jeg kender faktisk ingen hankøn med dem, så for mit vedkommende er det også derfor. Men jeg syntes stadig 3 er for lille.

Ja det er det nok :-)

Men det gør vel ikke nogen forskel på deres alder?

ala: fordi du er en dreng må du først få hulder i ørerne når du er 10, havde du været en pige så 6?

Jeg kan forstå at man som mor ikke synes at sin dreng skal have det, men det er jo en helt anden sag...

Jeg kan personligt godt lide ikke at sætte mine unger i en kønskategori.

Fordi min datter er en pige må hun gerne lege med drengelegetøj, spille fodbold, blive beskidt osv...

Og min dreng må gerne lege med dukker, få neglelak på... jeg faktisk har jeg sendt ham i vuggestue i kjole (men det er en længere historie...)

Anmeld

28. april 2012

aarhusmor

Jeg ville aldrig vælge at give mit barn huller i ørerne før det er teenager.

Men omvendt er det jo almindeligt i andre lande at få den slags lavet.

Jeg synes det er dumt at gøre det, da det kan give nikkelallergi og det synes jeg ikke man skal gøre som forælder.

Men omvendt synes jeg ikke det er op til mig at dømme andre for hvad de gør, hvis de ellers er søde og kærlige ved deres børn og giver dem kærlighed og trygge rammer

Anmeld

28. april 2012

Kongmulle

Sara. skriver:

Ja det er det nok :-)

Men det gør vel ikke nogen forskel på deres alder?

ala: fordi du er en dreng må du først få hulder i ørerne når du er 10, havde du været en pige så 6?

Jeg kan forstå at man som mor ikke synes at sin dreng skal have det, men det er jo en helt anden sag...

Jeg kan personligt godt lide ikke at sætte mine unger i en kønskategori.

Fordi min datter er en pige må hun gerne lege med drengelegetøj, spille fodbold, blive beskidt osv...

Og min dreng må gerne lege med dukker, få neglelak på... jeg faktisk har jeg sendt ham i vuggestue i kjole (men det er en længere historie...)

Nej det gør ikke forskel på alder. Jeg ville ikke give min lille pige huller i ørerne, præcis som jeg ikke vil gi min lille dreng.

Og jeg syntes heller ikke jeg deler mine unger op i køn. Det er faren meget værre til, hehe

Min søn på 3 må også gerne få fine negle, ligesom storesøster og min datter må også gerne få en skyder. Det går jeg virkelig ikke op i.

Anmeld

28. april 2012

Ciss

Kongmulle skriver:

Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.

Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '

Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........

Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?

Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?

Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.

I mine øjne så hører enhver ændring af kroppen mere permanent end ansigtsmaling og neglelak hjemme i en alder, hvor barnet er i stand til at overskue konsekvenserne og forstå processen.

Så ingen af mine børn kommer til at få huller i ørene, før de er gamle nok til at forstå både processen og rissikoen og de permanente ar, om de skulle vælge at fjerne dem igen efterhånden. I hvert fald ikke før ti år, vil jeg regne med.

Selv var jeg fjorten, da jeg fik huller i ørene. Den gang var jeg superglad for det - men i dag skulle jeg egentlig ønske, at jeg ikke havde gjort det. Nu går jeg kun med noget i ørene, fordi jeg synes, det ser dumt ud med gabende huller uden noget i. Men det var mit eget valg, og jeg vidste konsekvenserne, da jeg gjorde det, så jeg kan i hvert fald ikke bebrejde andre end mig selv...

Anmeld

28. april 2012

Sara.

Kongmulle skriver:

Nej det gør ikke forskel på alder. Jeg ville ikke give min lille pige huller i ørerne, præcis som jeg ikke vil gi min lille dreng.

Og jeg syntes heller ikke jeg deler mine unger op i køn. Det er faren meget værre til, hehe

Min søn på 3 må også gerne få fine negle, ligesom storesøster og min datter må også gerne få en skyder. Det går jeg virkelig ikke op i.

Det er min mand også :-) Han så også ret sjovt ud i ansigtet da vi hentede vores dreng i vuggestuen i ført kjolen herhjemme fra og så et tylskørt fra vuggestuen. hehe

Anmeld

28. april 2012

Kongmulle

Sara. skriver:

Det er min mand også :-) Han så også ret sjovt ud i ansigtet da vi hentede vores dreng i vuggestuen i ført kjolen herhjemme fra og så et tylskørt fra vuggestuen. hehe

gad jeg virkelig godt se en video af. Hans ansigtsudtryk LOL

100 på min mand ville ha set ligesådan ud haha

Anmeld

28. april 2012

SjeBets

Forstår ikke helt at med piger, Jaaa daa de må gerne når de er gamle nok, men ikke drengene, hvorfor må de ikke ? Hvis det er det som de gerne vil have hvorfor må de så ikke ? Fordi at forældrene synes det er forkert ?  

Jeg har 1 pige og 3 drenge, tøsen har i det ene øre, det fik hun da hun blev 11 og ville ikke have i begge da hun blev forskrækket over smældet. 

Hvis mine drenge kommer og spørger om de måtte få, så var det samme regler som med tøsen... man skal mindst være ti og kunne passe dem selv. ( selvfølgelig med overvåvning af moderskabet)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.