Kongmulle skriver:
Så lige på facebook at en har fået lavet hul i ørerne på sin lille dreng.
Han er 3 år. Og det har hun på alle sine drenge da de var 3 år. '
Hendes begrundelse er "at de jo sikkert vil ha det når de blir større alligevel og da jeg spurgte sagde han ja"...........
Umiddelbart føles det hele forkert indeni da jeg så det. Hvad mener i andre?
Skal jeres små sønner også ha huller i ørerne? Eller små døtre for den sags skyld?
Jeg har kun 1 med hul i ørerne og det er vores ældste på 13. Hun bad om det da hun var ca 9-10 år og det sagde vi ok til.
I mine øjne så hører enhver ændring af kroppen mere permanent end ansigtsmaling og neglelak hjemme i en alder, hvor barnet er i stand til at overskue konsekvenserne og forstå processen.
Så ingen af mine børn kommer til at få huller i ørene, før de er gamle nok til at forstå både processen og rissikoen og de permanente ar, om de skulle vælge at fjerne dem igen efterhånden. I hvert fald ikke før ti år, vil jeg regne med.
Selv var jeg fjorten, da jeg fik huller i ørene. Den gang var jeg superglad for det - men i dag skulle jeg egentlig ønske, at jeg ikke havde gjort det. Nu går jeg kun med noget i ørene, fordi jeg synes, det ser dumt ud med gabende huller uden noget i. Men det var mit eget valg, og jeg vidste konsekvenserne, da jeg gjorde det, så jeg kan i hvert fald ikke bebrejde andre end mig selv...
Anmeld