Nogen startet på grød før 4 mdr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

SandieRa

Men jeg begyndte også så småt på grød og mos for 14 dage siden da lucas var 3 1/2 mdr ca og indtil videre klare maven det fint. Vi er stadig på smagsprøver og engang i mellem spiser han så det er i stedet for en flaske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

TrineMine86

rikkeregnbue skriver:

...selvom SP frarådede det??

Ja.. Jeg overvejer altså stærkt at starte op på grød med Ida. Jeg tror virkelig hun er kørt træt på det mælk der, og jeg kæmper efter 20-60 ml om at få mere MME i hende.

Jeg får besøg af SP på mandag, og vil selvfølgelig spørge hvad hun syntes om at jeg starter på grød. Men er næsten også sikker på at hun siger, at jeg skal vente.

Så derfor... Er der nogen her der er "gået mod" hendes ord, og gjort det alligevel?

hejsa

læste lige i en af dine tråde at når hun kun spiste 50 ml, så ville hun have mad igen efter 1 time..

jeg tænker at du bliver nød til at trække lidt at hun får mad, så hun ikke små spiser hver time, hold fast på hver 3-4 time (hvis du kan) det er vigtig at maven er helt tom og at hun føler stor sult, og så fylde maven helt op, så hun føler sig helt mæt..

jeg kom ind i en lignende situation med min dreng, og gik og frygtede han ikke fik nok at spise og så tilbød jeg ham flasken ret ofte og så gad han slet ikke spise noget til sidst - og så prøvede jeg at trække flasken så lang tid som muligt og så begyndte han igen at spise næsten 1 hel flaske ved hvert måltid

Anmeld

27. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

rikkeregnbue skriver:

Ja.. Jeg overvejer altså stærkt at starte op på grød med Ida. Jeg tror virkelig hun er kørt træt på det mælk der, og jeg kæmper efter 20-60 ml om at få mere MME i hende.

Jeg får besøg af SP på mandag, og vil selvfølgelig spørge hvad hun syntes om at jeg starter på grød. Men er næsten også sikker på at hun siger, at jeg skal vente.

Så derfor... Er der nogen her der er "gået mod" hendes ord, og gjort det alligevel?

hej

min wictor er 5mdr. han kom på grød da han var 1½mdr. og han har klaret det super, blev en mere glad og rolig dreng...

som 5mdr. spiser han nu:

vågner kl. 5 får mme.

kl.7-8 får risifrutti eller frugt grød (hjemmelavet)

Sover 8:30-9:30

kl. 11 ca. får han rugbrød med leverpostej

kl. 11:45  puttes med en flaske mme

kl.15:00 ca får en portion grød/frugtmos

kl.18:00 får han ftensmad det samme som vi får...

kl:19-20 bliver puttet med en flaske med vælling.

vågner ha om natten får han en flaske mme...

han får flaske med væske ved hver måltid

du er velkomme til  at skrive pb

Anmeld

27. april 2012

anynom

rikkeregnbue skriver:

Hvad sagde din SP?

Anmeld

27. april 2012

K&S

TrineMine86 skriver:

hejsa

læste lige i en af dine tråde at når hun kun spiste 50 ml, så ville hun have mad igen efter 1 time..

jeg tænker at du bliver nød til at trække lidt at hun får mad, så hun ikke små spiser hver time, hold fast på hver 3-4 time (hvis du kan) det er vigtig at maven er helt tom og at hun føler stor sult, og så fylde maven helt op, så hun føler sig helt mæt..

jeg kom ind i en lignende situation med min dreng, og gik og frygtede han ikke fik nok at spise og så tilbød jeg ham flasken ret ofte og så gad han slet ikke spise noget til sidst - og så prøvede jeg at trække flasken så lang tid som muligt og så begyndte han igen at spise næsten 1 hel flaske ved hvert måltid

Enig :-) man føler som forældre at de små ikke spiser noget, men det kan godt skyldes at de småspiser hele tiden og derfor ikke føler sult...! :-)

Anmeld

27. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

TrineMine86 skriver:

hejsa

Det er uanset hvor længe jeg trækker hende... Har prøvet.

Anmeld

27. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

JulieWH skriver:

Hvad sagde din SP?

Hun så helst, at jeg ventede til hun var 4 mdr... Men hvis jeg mente det var det bedste for Ida, så skulle jeg bestemt starte.

Anmeld

27. april 2012

L&V

TrineMine86 skriver:

hejsa

Enig. Man kan evt prøve og lave en log bog over det. man kan blive ret overrasket over hvor meget de egentlig spiser os selv om man tror de er småt spisene. Jeg kan nu sjældent få Laura til at nuppe180ml 120kan lige gå

Anmeld

27. april 2012

anynom

rikkeregnbue skriver:

Hun så helst, at jeg ventede til hun var 4 mdr... Men hvis jeg mente det var det bedste for Ida, så skulle jeg bestemt starte.

Okay

Anmeld

27. april 2012

MelikkazMoar

rikkeregnbue skriver:

min kusine startede før.. dog ville hendes datter hverken grød eller vælling eller mos, efter blot 3-4uger.. så inden hun var 5 mdr, begyndte hun på alm mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.