Nogen startet på grød før 4 mdr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Misscbn

modesty skriver:

Du ved godt at din baby på 6 mdr. skal have absolut mindst 500 ml. MME i døgnet, ikke?

jo det får han osse han får 235 morgen og aften, det er det eneste tidspunkt han gider sin flaske og bruger det osse i maden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Pernille08 skriver:

Hvor ofte får hun mad ??
Hvor meget laver du af gangen ??

Altså jeg ville i første omfang starte med at skifte mme mærke .

Jeg laver 180 ml af gangen, og det er meget forskelligt hvor tit hun spiser.

Når hun spiser næsten hele flasken, som cirka er hver 3 gang. Så kan jeg sagtens holde hende 3½-4 timer før hun melder sult igen.

Men spiser hun derimod kun 50 ml så er hun der igen efter ½-1 time

Anmeld

21. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

ano14316 skriver:

Har du overvejet at prøve en anden, da det jo kan være smagen, bare for at se om det var det..

Det kan have ret store konsekvenser i form af allergi at starte op med grød/mos for tidligt. Så jeg håber virkelig at du vil prøve at slå lidt koldt vand i blodet og se det lidt an, snak med læge/sp om hvorfor hun måske ikke spiser så meget.. måske det bare er tigerspring..

Er der forskel på smagen??? Hvor mærkeligt.. For det er ikke først nu problemet har meldt sig, det har foregået i langt tid hvor jeg så spurgte SP om jeg måske skulle prøve at skifte mærke og hun sagde bare at det ville være det samme

Anmeld

21. april 2012

Clisolka

Krussedulle skriver:

Jeg er enig ned Frøken J ... Deres fordøjelsessystem er ikke klar til grød før 6 mdrs alderen! .. Jeg ville helt klart prøve at finde ud af om ikke der var en anden løsning ... Ved godt at det måske er lidt træls, men jeg ville lade hende spise det hun gider, og så give hende det når hun melder sig! og det kan godt være at hun så vil spise 8 gange, men det vil jeg til enhver tid sige er bedre!

Jeg er enige med jer piger 

3 mrd. er lidt for tidligt. Selv startede jeg op på grød da Isabella blev 4 mrd., men vi kunne sagtens have ventet. SP bad os starte op, og som førstegangsmor vidste jeg ikke bedre. Heldigvis fik vi ikke problemer med hendes mave. 

Og som i skriver, de små har perioder, hvor de ikke spiser meget - og vi har dem endnu. Det er ganske normalt (selvom det ikke er sjovt) 

Anmeld

21. april 2012

ano14316

rikkeregnbue skriver:

Er der forskel på smagen??? Hvor mærkeligt.. For det er ikke først nu problemet har meldt sig, det har foregået i langt tid hvor jeg så spurgte SP om jeg måske skulle prøve at skifte mærke og hun sagde bare at det ville være det samme

Ja det er der vidst, jegh tænker der sker i hjvertfals ikke noget  ved at prøve..  Du kan jo evt. prøve at købe en drikkeklar allomin og se hvad hun synes om det..

Jeg ved da fra min mdr. gr. at hvis amme børn skal have erstatning, så kan det godt have betydning hvilket mærke det er..

Hvor meget vejer hun og hvor meget spiser hun på et døgn?

Anmeld

21. april 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

rikkeregnbue skriver:

...selvom SP frarådede det??

Ja.. Jeg overvejer altså stærkt at starte op på grød med Ida. Jeg tror virkelig hun er kørt træt på det mælk der, og jeg kæmper efter 20-60 ml om at få mere MME i hende.

Jeg får besøg af SP på mandag, og vil selvfølgelig spørge hvad hun syntes om at jeg starter på grød. Men er næsten også sikker på at hun siger, at jeg skal vente.

Så derfor... Er der nogen her der er "gået mod" hendes ord, og gjort det alligevel?

Mikkas får det :-P

Anmeld

21. april 2012

modesty

blankholm skriver:

jo det får han osse han får 235 morgen og aften, det er det eneste tidspunkt han gider sin flaske og bruger det osse i maden 

OK :-)

Anmeld

22. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

Du ved godt at din baby på 6 mdr. skal have absolut mindst 500 ml. MME i døgnet, ikke?

jeg har talt med min sp omkring dette, da min søn også kun får morgen og natflaske. Barnet skal indtage mindst 500ml, det har du ret i, men det kan både bestå af sødmælk, mme, ost, youghurt osv. Så hvis hun laver grød på mælk så kan det være behovet bliver dækket. Man skal blot huske at give jerndråber hvis der gives mindre end 400ml mme.

Anmeld

27. april 2012

Misscbn

mor:) skriver:

jeg har talt med min sp omkring dette, da min søn også kun får morgen og natflaske. Barnet skal indtage mindst 500ml, det har du ret i, men det kan både bestå af sødmælk, mme, ost, youghurt osv. Så hvis hun laver grød på mælk så kan det være behovet bliver dækket. Man skal blot huske at give jerndråber hvis der gives mindre end 400ml mme.

Jeps han får nemlig morgen/nat flaske på 235 ml

derudover bruger jeg mælk i hans grød/mos og så nogle gange får han osse smøreost på sin rugbrød osv eller en lille ostehaps og sådan så han skulle gerne nå de 500ml om dagen

men han gider nemlig kun sin morgen/natflaske  

Anmeld

27. april 2012

SandieRa

Nu ved jeg ikke hvad flaser du bruer men det kan være du skal skifte flaskesutten til det næste nummer?

Hvis det begynder at tage lang tid eller der går leg i den kan det være et signal til at det går for langsomt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.