Nogen startet på grød før 4 mdr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

ano14316

rikkeregnbue skriver:

...selvom SP frarådede det??

Ja.. Jeg overvejer altså stærkt at starte op på grød med Ida. Jeg tror virkelig hun er kørt træt på det mælk der, og jeg kæmper efter 20-60 ml om at få mere MME i hende.

Jeg får besøg af SP på mandag, og vil selvfølgelig spørge hvad hun syntes om at jeg starter på grød. Men er næsten også sikker på at hun siger, at jeg skal vente.

Så derfor... Er der nogen her der er "gået mod" hendes ord, og gjort det alligevel?

Hvilken mme får hun?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

mortilnoahogmelina

Er hun en glad og tilfreds pige i det daglige ??
Eller græder hun meget ??

Anmeld

21. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

ano14316 skriver:

Hvilken mme får hun?

Hun får NAN 1.

Anmeld

21. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Pernille08 skriver:

Er hun en glad og tilfreds pige i det daglige ??
Eller græder hun meget ??

Ja det vil jeg mene hun er.

Anmeld

21. april 2012

mortilnoahogmelina

rikkeregnbue skriver:

glglsglsdglsdbglsdbo

Ja det vil jeg mene hun er.

Okay . Så vil jeg på ingen måde starte op .
For er hun glad og tilfreds er hun os mæt .. jeg havde en lang periode over 2 måneder hvor min søn max spiste 90 ml 5-6 gange i døgnet . En hurtig hovede regning så er det ikk nok i døgnet . Men hvorfor presse ham til at spis mere han fungerer fint var mæt sov og var glad og tilfreds .

Jeg ville simpelthen prøve at skifte mme mærke og måske flasker os .
Og ellers vent ned grød mos så længe så muligt . min søn var knapt 6 måneder inden vi startede op med grød mos.

Anmeld

21. april 2012

Misscbn

...selvom SP frarådede det??

Ja.. Jeg overvejer altså stærkt at starte op på grød med Ida. Jeg tror virkelig hun er kørt træt på det mælk der, og jeg kæmper efter 20-60 ml om at få mere MME i hende.

Jeg får besøg af SP på mandag, og vil selvfølgelig spørge hvad hun syntes om at jeg starter på grød. Men er næsten også sikker på at hun siger, at jeg skal vente.

Så derfor... Er der nogen her der er "gået mod" hendes ord, og gjort det alligevel?

Jeg begyndte at give Marcello grød da han var 3½ månede, han blev ikke mæt af mælken, han vågnede flere gange om natten hvilke han normalt aldrig gjorde og var MEGET interesseret i vores mad, så jeg valgte at starte stille op, han elskede det og var 100% klar til det..

han har aldrig haft problemer med maven, overhoved faktisk, og idag er han 6 mdr på mandag og vil kun ha morgen og nat flaske, han gider ikke ha den midt på dagen..

nu får han:

morgenflaske når han vågner ved 6-7 tiden

grød ved 10-11 tiden

rugbrød/grød/frugtmos ved 14 tiden

mos ved 17-18 tiden 

natflaske kl 19 og så sover han til om morgenen

han har så osse 2 tænder så derfor får han rugbrød og han er den gladeste lille dreng så følg dit hjerte men stræk den ihvertfald et par uger endnu

han er osse en meget madglad basse, der spiser alt hvad man servere for ham.. han er en stor dreng på over 9 kg og over 70 cm lang

Anmeld

21. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Pernille08 skriver:

Okay . Så vil jeg på ingen måde starte op .
For er hun glad og tilfreds er hun os mæt .. jeg havde en lang periode over 2 måneder hvor min søn max spiste 90 ml 5-6 gange i døgnet . En hurtig hovede regning så er det ikk nok i døgnet . Men hvorfor presse ham til at spis mere han fungerer fint var mæt sov og var glad og tilfreds .

Jeg ville simpelthen prøve at skifte mme mærke og måske flasker os .
Og ellers vent ned grød mos så længe så muligt . min søn var knapt 6 måneder inden vi startede op med grød mos.

Jamen... Når hun kun spiser de 20-30 ml så er hun jo ikke tilfreds. Det er jo dér mit problem ligger med hende

Anmeld

21. april 2012

ano14316

rikkeregnbue skriver:

Hun får NAN 1.

Har du overvejet at prøve en anden, da det jo kan være smagen, bare for at se om det var det..

Det kan have ret store konsekvenser i form af allergi at starte op med grød/mos for tidligt. Så jeg håber virkelig at du vil prøve at slå lidt koldt vand i blodet og se det lidt an, snak med læge/sp om hvorfor hun måske ikke spiser så meget.. måske det bare er tigerspring..

Anmeld

21. april 2012

mortilnoahogmelina

rikkeregnbue skriver:

Jamen... Når hun kun spiser de 20-30 ml så er hun jo ikke tilfreds. Det er jo dér mit problem ligger med hende

Hvor ofte får hun mad ??
Hvor meget laver du af gangen ??

Altså jeg ville i første omfang starte med at skifte mme mærke .

Anmeld

21. april 2012

modesty

blankholm skriver:

Jeg begyndte at give Marcello grød da han var 3½ månede, han blev ikke mæt af mælken, han vågnede flere gange om natten hvilke han normalt aldrig gjorde og var MEGET interesseret i vores mad, så jeg valgte at starte stille op, han elskede det og var 100% klar til det..

han har aldrig haft problemer med maven, overhoved faktisk, og idag er han 6 mdr på mandag og vil kun ha morgen og nat flaske, han gider ikke ha den midt på dagen..

nu får han:

morgenflaske når han vågner ved 6-7 tiden

grød ved 10-11 tiden

rugbrød/grød/frugtmos ved 14 tiden

mos ved 17-18 tiden 

natflaske kl 19 og så sover han til om morgenen

han har så osse 2 tænder så derfor får han rugbrød og han er den gladeste lille dreng så følg dit hjerte men stræk den ihvertfald et par uger endnu

han er osse en meget madglad basse, der spiser alt hvad man servere for ham.. han er en stor dreng på over 9 kg og over 70 cm lang

Du ved godt at din baby på 6 mdr. skal have absolut mindst 500 ml. MME i døgnet, ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.