Nogen startet på grød før 4 mdr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Mizz-sommer

Ved ikke om jeg er gået imod ..
Men jeg starte få tre uger siden og Matti blev 4 mdr her den 18..
Men var så interesseret i vores mad og jeg kunne amme ham op til 14 gang om dagen også begynde han at vågne en del om natten..
Så prøvet vi og han spiste hele potionen og nu får han to gange om dagen og han synes om det og jeg ammer ikke 14 gang mere..
Og han har ikke bøvle med maven så det er
Også dejligt.,

Men han er også ved at være en stor dreng,
8 kg og 68 lang så der skal noget mad til.

Mit råd prøv med et par ske fulde mad og se hvad hun siger til det..
Det var det vi gjorde og vi starter på det rigtig tidspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frøken J. skriver:

Det er et emne der ligger mit hjerte meget nært det her.. Jeg synes IKKE du skal starte før, tarmsystemet er simpelthen ikke klar, og risikoen for at få ondt i maven, hårdt mave og udvikle allergi er langt større hvis du starter for tidligt. Ikke en risiko jeg ville løbe. Jeg ville først undersøge alle andre årsager til, at hun evt. ikke er vild med flasken. Det er altså normalt at mange babyer får småt-spisende perioder. Jeg har haft 2 perioder so far med Rose, hvor hun bare har nægtet at spise en skid fra flasken, men det er gået over igen.. 

Ja okay, men jeg tror virkelig bare ikke det er fordi hun bare er småtspisende. Men jeg vil da i hvert fald lige finde ud af det

Anmeld

21. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mizz-sommer skriver:

Ved ikke om jeg er gået imod ..
Men jeg starte få tre uger siden og Matti blev 4 mdr her den 18..
Men var så interesseret i vores mad og jeg kunne amme ham op til 14 gang om dagen også begynde han at vågne en del om natten..
Så prøvet vi og han spiste hele potionen og nu får han to gange om dagen og han synes om det og jeg ammer ikke 14 gang mere..
Og han har ikke bøvle med maven så det er
Også dejligt.,

Men han er også ved at være en stor dreng,
8 kg og 68 lang så der skal noget mad til.

Mit råd prøv med et par ske fulde mad og se hvad hun siger til det..
Det var det vi gjorde og vi starter på det rigtig tidspunkt

Det var også det jeg tænkte. Jeg vil selvfølgelig ikke tvinge hende i det, for så er hun jo slet ikke klar til det  Vil se hvad hun siger til det i hvert fald og så tage den derfra.

Anmeld

21. april 2012

AnnaK89

Jeg ville ikke gøre det
Maven er ikke klar til at modtage sådan noget før de er 4 mdr.
Du risikere virkelig meget ved at starte så lang tid før. Og det ville jeg aldrig udsætte mit barn for - det er bare for synd hvis de skulle ende med en mave der slet ikke fungere

Men jo, som Frøken J siger, så har børn perioder hvor de bare ikke spiser så meget og det er altså meget normalt.

Anmeld

21. april 2012

Mizz-sommer

rikkeregnbue skriver:

Det var også det jeg tænkte. Jeg vil selvfølgelig ikke tvinge hende i det, for så er hun jo slet ikke klar til det  Vil se hvad hun siger til det i hvert fald og så tage den derfra.

Du er hindes mor og du kender hinde bedst..
Søde
Skriv hvordan det gik søde

Anmeld

21. april 2012

modesty

Det handler ikke om hvornår din baby har lyst og synes det er sjovt at starte på fast føde. Det handler om hvornår hendes tarmsystem og organisme er klar. Som Frk. J også skriver - én ting er forstoppelse og tarmproblemer, men du risikerer altså at give dit barn allergier som hun skal leve med resten af sit liv.

Det er ikke unormalt at babyer i perioder ikke vil spise særlig meget. Min dreng får det ved hvert tigerspring, og der ligger et ved 12 uger, som din datter er nu.

Anmeld

21. april 2012

Krussedulle

rikkeregnbue skriver:

...selvom SP frarådede det??

Ja.. Jeg overvejer altså stærkt at starte op på grød med Ida. Jeg tror virkelig hun er kørt træt på det mælk der, og jeg kæmper efter 20-60 ml om at få mere MME i hende.

Jeg får besøg af SP på mandag, og vil selvfølgelig spørge hvad hun syntes om at jeg starter på grød. Men er næsten også sikker på at hun siger, at jeg skal vente.

Så derfor... Er der nogen her der er "gået mod" hendes ord, og gjort det alligevel?

Jeg er enig ned Frøken J ... Deres fordøjelsessystem er ikke klar til grød før 6 mdrs alderen! .. Jeg ville helt klart prøve at finde ud af om ikke der var en anden løsning ... Ved godt at det måske er lidt træls, men jeg ville lade hende spise det hun gider, og så give hende det når hun melder sig! og det kan godt være at hun så vil spise 8 gange, men det vil jeg til enhver tid sige er bedre!

Anmeld

21. april 2012

Nettemor

rikkeregnbue skriver:

Hun er 3 mdr på onsdag

Så tror jeg altså også nok jeg ville vente.. I hvert fald et par uger..

Du kan være heldig at hun og hendes tarmsystem ikke reagere negativt på det men du kan også være pokkers uheldig som de andre siger...

Kan det være fordi der er sket meget i jeres liv på det sidste?

Anmeld

21. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
rikkeregnbue skriver:

Nej, jeg tror ikke det er ondt i halsen. Men tænder... Det kunne godt være. Atlså hun er vild med at have sin hånd i munden i hvert fald. Men det troede jeg bare var fordi hun havde opdaget den

Jeg ville til enhver tid først gå til lægen og undersøge om det kan være halsen. Nogle gange kan ondt i ørene også mindske apetitten. Du kan ikke vide dig sikker, før du har været forbi lægen.

Og hvis du tror at det er tænder så ville jeg slet ikke starte på grød- det er vigtigt at vente til maven kan klare det.

Anmeld

21. april 2012

ano14316

modesty skriver:

Det handler ikke om hvornår din baby har lyst og synes det er sjovt at starte på fast føde. Det handler om hvornår hendes tarmsystem og organisme er klar. Som Frk. J også skriver - én ting er forstoppelse og tarmproblemer, men du risikerer altså at give dit barn allergier som hun skal leve med resten af sit liv.

Det er ikke unormalt at babyer i perioder ikke vil spise særlig meget. Min dreng får det ved hvert tigerspring, og der ligger et ved 12 uger, som din datter er nu.

her er faktisk en god artikel om det https://www.baby.dk/debat/115295pi1/ordet-er-frit/derfor-skal-baby-06-maaneder-ikke-have-mos-og-groed.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.