Prisleje på konfirmationsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

Peanut

Sakris skriver:

Det til mine søskende er også langt over hvad resten af familien giver. Dog har mine forældre givet os en cykel hver til konfirmation. Gør det fordi de betyder alt for mig. Også synes jeg det var skide sjovt at slå benene væk under min bror Han brugte dem som "tilskud" til en computer, som jeg var med ude at købe. Lige i min ånd, så synes det var fedt.

I min kærestes familie giver de bare generelt store gaver, så der bliver vi bestemt ikke snydt den anden vej heller!

Okay, sådan er vi jo så forskellige 

Men i vores familie handler det ikke kun om penge, og har det aldrig gjort 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Plysbjørnen

Peanut skriver:

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

En Niece ville jeg give ca 400 kr, jeg må ærligt tilstå at hvis man føler det bliver for dyrt at tage til en fest pga transport omkostninger, så må man enten blive hjemme eller finde en billigere transport mulighed... jeg synes ikke det bør gå ud over gaven...

Anmeld

23. april 2012

celkt

jeg giver ikke kontanter i konfirmationsgave, hvis jeg på nogen måde kan komme uden om. Er det en tæt slægtning, (bror, søster, nevø, niece) vil jeg så vidt muligt give smykker eller noget andet varigt. Og ellers lægger jeg hovedet i blød og kikker også på en evt. ønskeseddel. Men tit og ofte står der kun 'penge' skrevet med en skjusket håndskrift...

Anmeld

23. april 2012

TrineMine86

Peanut skriver:

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

jeg skal til min fætters konfirmation her i maj og vi giver ham for en 300 kr og ikke mere - jeg har en kæææmpe familie og omkring 20 fætre/kusiner så (der mangler kun 3 børn mere at blive konfirmeret og så er alle mine fætre og kusiner blevet det)...

til tættere familiemedlemmer ( eks mine søskendes børn) vil det nok være ca 600-800 kr

Anmeld

23. april 2012

Mathilde

Vi har givet 500kr til min lillebror og til min låne-lillesøster, men noget mindre til familie længere ude.

Med sådan en lang tur ville jeg nok ikke tage med, med mindre det var en meget tæt på mig/os med stor betydning for mig/os..

Anmeld

23. april 2012

Nattøs

Vi giver 200 da vi skal til tre i år

Anmeld

23. april 2012

Peanut

Aniteb skriver:

En Niece ville jeg give ca 400 kr, jeg må ærligt tilstå at hvis man føler det bliver for dyrt at tage til en fest pga transport omkostninger, så må man enten blive hjemme eller finde en billigere transport mulighed... jeg synes ikke det bør gå ud over gaven...

Som skrevet i et tidligere indlæg, vil de hellere have besøget og en mindre gave, end at vi bliver væk, og pigen får en stor gave. 

Men det vi beslutter os for at give, kommer heller ikke til at have indflydelse på gaven, fordi vi har det længere end andre.

Anmeld

23. april 2012

Maja_4000

Vi skal til 4 !!  konfirmationer i år .. 

I lørdags var vi til min kærestes fars kærestes datters Haha .. Altså min kærestes "papsøster" .. De har dog ikke bror/søster-forhold .. Hun fik for 200 kr .. Næste gang skal vi til min mors kusines og så til min kæreses kusine og så hans fætter .. De får alle 3 for 150 kr .. 

Min kæreste synes det er for lidt .. Men jeg synes sgu ikke det er dét dagen skal handle om

Jeg synes ikke I skal give en kæmpe gave ! De må kunne forstå at I skal bruge mange penge på transporten (:

Anmeld

23. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi giver 500 kr. til vores søskendes børn.

Vi giver 400 kr. til øvrigt families børn.

Vi giver 300 kr. til venners børn.

Anmeld

23. april 2012

Sakris

Peanut skriver:

Okay, sådan er vi jo så forskellige 

Men i vores familie handler det ikke kun om penge, og har det aldrig gjort 

Det gør det bestemt heller ikke i min. Men fordi jeg kunne gjorde jeg det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.