Prisleje på konfirmationsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

Peanut

B&J skriver:

hvis det er mine søskende har de fået for 500kr

og ellers familie 200-300kr

Vi giver normalt også søskende for omkring 500 kr, så det lyder meget rimeligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Fenja09

Kommer helt an på, hvor tæt relateret man er til konfirmanden. Normalt giver vi mellem 300 og 500 kr til fætre og kusiner, da jeg ikke synes man kan få noget for meget mindre. Var det en af vores søskende ville beløbet være 1000 kr og det er det samme til runde fødselsdage.

/Fenja

Anmeld

22. april 2012

FruStolpe

Peanut skriver:

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

Så længe det er i familien, om det er søster eller en kusine. Så giver vi 500.

Er det udenfor familien ligger vi omkring 300 for en gave.

Jeg synes ikke man kan tillade sig at lade prisen på gaven afspejle ens transportudgifter. Så hellere blive hjemme og så sørge for en ordenlig gave

Anmeld

22. april 2012

Sakris

Jeg har stemt stram økonomi idet jeg er på dagpenge og min kæreste er "nystartet" selvstændig.

Lige i disse år er det mine søskende og min kærestes fætre der skal konfirmeres. Begge af os kommer fra små tæt bundne familier. Mit budget til mine søskende er 2000. Hvis min søster ikke vil konfirmeres får hun stadig gaven, bare i 15 års fødselsdag istedet. Til min kærestes fætter lagde vi 500. Hvis vi kommer ud i noget familie vi ikke kender så godt giver vi typisk for 250.... Hvilket også ville være mit bud til jer.

Synes heller ikke transporten skal have indflydelse.

Anmeld

22. april 2012

KarinaBF

Vi skal til 2(3) konfirmationer næste weekend

den 28 er et vennepars søn han for 200 kr

og den 29 er det mine to niecer (tvillinger) de for 250 kr hver

Anmeld

22. april 2012

B&J

Peanut skriver:

Vi giver normalt også søskende for omkring 500 kr, så det lyder meget rimeligt 

Anmeld

22. april 2012

Ciss

Jeg har et rimeligt nært forhold til mine nevøer/niecer. Her er gaven på ca 3-400 kr.

Siden jeg er en af de yngste i min generation i slægten, er der ingen nærmere, som skal konfirmeres længere.

Jeg synes egentlig, at det er gaven mere end prisen, som er vigtig. Jeg forsøger altid at finde en gave, som de både kan blive glad for, og som de kan bruge videre i årene som kommer. En gave med lidt fremtid i. Siden for mig står konfirmationen som en symbolsk overgang til en begyndende selvstændig tilværelse, og det synes jeg, at gaven skal afspejle. Det er ikke bare en almindelig gave.

Anmeld

22. april 2012

Aabye

Vi skal til konfirmation i næste weekend og weekenden efter det.. 
Vi sidder temmelig stramt i det og derfor får hver konfirmand 200 kr hver.. Den ene er T's fætter og den anden er min mellemste lillebror.. Jeg ved så at min lillebror er græsk katolsk ligeglad med gaven bare at vi kommer.. Han ved at vi sidder stramt i det.. Og han ved at transporten er dyr (vi skal helt til københavn og vi bor i Billund....) Så bare vi kommer sammen med hans nevø så er han helt elektrisk og glad.. Men derfor skal han nu have en gave alligevel  

Anmeld

22. april 2012

Peanut

FruStolpe skriver:

Så længe det er i familien, om det er søster eller en kusine. Så giver vi 500.

Er det udenfor familien ligger vi omkring 300 for en gave.

Jeg synes ikke man kan tillade sig at lade prisen på gaven afspejle ens transportudgifter. Så hellere blive hjemme og så sørge for en ordenlig gave

Jeg er både lidt enig med dig, i at gaven selvfølgelig ikke bør afspejle sig i, at man har en lang (dyr) tur...

Men på den anden side, er jeg sikker på at familien og konfirmanden, hellere vil have at vi kommer, og får en mindre gave, end at vi bare bliver væk, da de er nogle vi ikke ser ret ofte.

Anmeld

22. april 2012

Peanut

Sakris skriver:

Jeg har stemt stram økonomi idet jeg er på dagpenge og min kæreste er "nystartet" selvstændig.

Lige i disse år er det mine søskende og min kærestes fætre der skal konfirmeres. Begge af os kommer fra små tæt bundne familier. Mit budget til mine søskende er 2000. Hvis min søster ikke vil konfirmeres får hun stadig gaven, bare i 15 års fødselsdag istedet. Til min kærestes fætter lagde vi 500. Hvis vi kommer ud i noget familie vi ikke kender så godt giver vi typisk for 250.... Hvilket også ville være mit bud til jer.

Synes heller ikke transporten skal have indflydelse.

Okay, det var godt nok ellers nogle store gaver (beløb) i giver i jeres familie. Så højt har vi aldrig lagt, hverken i min eller min mands familie  Der er der som regel et max på 5-600 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.