Prisleje på konfirmationsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

LR85

Peanut skriver:

Lyder også rimeligt i mine ører, også selv hvis man havde en god økonomi.. Kan ikke se at det behøver at være meget dyrere 

Nej, sys jeg heller ikke. 

Vil egentlig helst give noget specielt og personligt, og så være ligeglad med prisen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

MelikkazMoar

min fætter skal konfirmeres imorgen på hans fødselsdag.. og vi kan 'kun' give 200,- .. (vi plejer normalt at give 150,- til fødselsdage) men sådan er det, når der er så mange andre ting pengene også skal række til ..

Anmeld

21. april 2012

bøgelund

Peanut skriver:

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

Vi giver ca 1200 kr til min søster, når hun skal konfirmeres i maj. Desuden har vi lavet sang, og vi har bestilt en amerikaner bil der henter hende i kirken. 

Jeg ville tage hensyn til, hvor meget man har at gøre med vedkommende, samt økonomien. 

Anmeld

21. april 2012

Nolle

Nu var jeg til 4 stykker sidste år, der gik jeg hjemme da jeg var sygmeldt, så alle pigeren fik en flettet taske som jeg så hade lavet. 
og den ene dreng fik nu bare en bluse vi fandt på tilbue til 150 ,- .
Få vi hade virklige ikke nogen penge.

I vores familie er der den er "rige" og den der er "fattige" men vi har lavet den aftale af imellen 150 og 200 ,- JO minder man falder over noget man bare tænker det må personen have. Så det ligemeget om det er mor eller grandfætter. 

Anmeld

21. april 2012

Fam. Madsen

Peanut skriver:

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

vi har to konfimationer i min familie i år og der giver vi 750kr pr. snude. 

da det er aftalt med mine søskende at det gør vi. 

Anmeld

21. april 2012

Røverdatter

Vi skal til én konfirmation i år, hvor pigen får for 300kr, da det er en vi kender rigtig godt, som bor på samme vej som os - og som jeg har kendt i en del år

Normalt giver vi omkring 200 til fjern slægtning, og max. 500 til nær slægtning

Anmeld

21. april 2012

JH12

Hvis det var til vores søskende ville de nok få omkring 1000. Vores barn får nok til den tid festen, og en gave til omkring 5000.
Hvis det er til fætter, kusine så ligger beløbet nok på omkring 300-500 kr .
Min kæreste arbejder og pt studere jeg.

Anmeld

21. april 2012

L&V

Peanut skriver:

Hej alle

Jeg ville minimum gi for 300.. Vi skal til konfirmation ved min mands luner (tvillinger) og de får for 300 hver, det er nogle vi ikke ellers har noget med og gøre..

Anmeld

21. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
hellemi skriver:

Det jeg pler at forholde mig til er kuvertprisen. Det er selvfølgelig ærgeligt det bliver så dyrt i transport, men det er jo egentligt ikke konfirmandens skyld. Personligt vil jeg nok have meldt afbud  Vi skal afsted i morgen til helstegt pattegris, pigen får 500 kr. Vores nabos søn skal også konfirmere, han får nok 200 kr i en kurvert over hækken

Spørger du så på forhånd ind til kuvertprisen??

Jeg synes, det er en lidt absurd tankegang. Hvorfor skulle jeg give en væsentligt større gave til min fætter, hvis forældre er MEGET velhavende og derfor hyrer en stjernekok, end de skulle give mine børn, hvor budgettet er langt strammere? Det giver da ingen mening - de "rige onkler" i min familie tropper med største selvfølge op med flotte, dyre gaver og tager lige så naturligt imod vores mere beskedne. Alt andet ville da gøre dem forlegne.

Det er jo ikke et betalingsarrangement, man deltager i. 

Anmeld

21. april 2012

B&J

hvis det er mine søskende har de fået for 500kr

og ellers familie 200-300kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.