Prisleje på konfirmationsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget giver i konfirmanden for? - samt hvordan er jeres økonomi i forhold til det? Giv venlist 2 svar i alt :)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

15.242 visninger
49 svar
0 synes godt om
21. april 2012

Peanut

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

lycly

Nu skal jeg (heldigvis) ikke til nogen konfirmationer i år, og har kun været til et par stykker hos mine grandfætre og grandkusine. Og der tror jeg de fik for 300 kroner MAX.

Jeg er kristen, så for mig handler konfirmationen om meget andet end gaver, derfor er jeg meget imod at konfirmationen er blevet blæst op til det her kæmpe penge/gaveræs

Anmeld

21. april 2012

bette bebs

Det jeg pler at forholde mig til er kuvertprisen. Det er selvfølgelig ærgeligt det bliver så dyrt i transport, men det er jo egentligt ikke konfirmandens skyld. Personligt vil jeg nok have meldt afbud  Vi skal afsted i morgen til helstegt pattegris, pigen får 500 kr. Vores nabos søn skal også konfirmere, han får nok 200 kr i en kurvert over hækken

Anmeld

21. april 2012

come2

Peanut skriver:

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

jeg giver mine fætre og kusiner for ca. 200kr til deres konfirmation

Jeg vil ikke skrue det længere op, da vi er en rigtig stor familie.

Anmeld

21. april 2012

Peanut

LunaLykke skriver:

Jeg er kristen, så for mig handler konfirmationen om meget andet end gaver, derfor er jeg meget imod at konfirmationen er blevet blæst op til det her kæmpe penge/gaveræs

Ja, jeg synes også at det er blevet blæst meget op. Der har stået noget i avisen med at konfirmander bliver begavet for mellem 20.000 og 30.000 kr, og det synes jeg også er meget vildt! 

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/457825:Kirke---tro--Konfirmander-faar-gaver-for-naesten-30-000-kroner

Anmeld

21. april 2012

M (:

I vores familie er det almindeligt at give 500 kr. "pr. familie".

I år skal vi (min mor + mig og mine søskende) til min kusines konfirmation, og der giver vi en gave svarende til 500 kr. 

Anmeld

21. april 2012

Peanut

hellemi skriver:

Det jeg pler at forholde mig til er kuvertprisen. Det er selvfølgelig ærgeligt det bliver så dyrt i transport, men det er jo egentligt ikke konfirmandens skyld. Personligt vil jeg nok have meldt afbud  

Kuvertprisen? Hvordan finder man lige den 

Hmm, melde afbud kunne vi jo også.. Men i dette tilfælde er det faktisk os der er flyttet væk fra dem, og resten af min familie bor også i det område  Så når vi får invitationer, siger vi oftest nej, men når det er noget stort som konfirmation eller rund fødselsdag, tager vi afsted (hvis vi kan) - også får vi jo også set resten af familien 

Anmeld

21. april 2012

LR85

Ville max give for 200 kr til fjern beslægtning og max 500 til tæt. Grundet stram økonomi. 

Anmeld

21. april 2012

Peanut

M (: skriver:

I vores familie er det almindeligt at give 500 kr. "pr. familie".

I år skal vi (min mor + mig og mine søskende) til min kusines konfirmation, og der giver vi en gave svarende til 500 kr. 

Nårh ja, kunne man også.. Men vi kan ikke lige købe sammen med min bror eller forældre, så vi er kun os to 

Anmeld

21. april 2012

Peanut

LR85 skriver:

Ville max give for 200 kr til fjern beslægtning og max 500 til tæt. Grundet stram økonomi. 

Lyder også rimeligt i mine ører, også selv hvis man havde en god økonomi.. Kan ikke se at det behøver at være meget dyrere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.