Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej alle
Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu
Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave
Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?
Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det jeg pler at forholde mig til er kuvertprisen. Det er selvfølgelig ærgeligt det bliver så dyrt i transport, men det er jo egentligt ikke konfirmandens skyld. Personligt vil jeg nok have meldt afbud Vi skal afsted i morgen til helstegt pattegris, pigen får 500 kr. Vores nabos søn skal også konfirmere, han får nok 200 kr i en kurvert over hækken
Peanut skriver: Hej alle Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det? Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation.
jeg giver mine fætre og kusiner for ca. 200kr til deres konfirmation
Jeg vil ikke skrue det længere op, da vi er en rigtig stor familie.
LunaLykke skriver: Jeg er kristen, så for mig handler konfirmationen om meget andet end gaver, derfor er jeg meget imod at konfirmationen er blevet blæst op til det her kæmpe penge/gaveræs
Jeg er kristen, så for mig handler konfirmationen om meget andet end gaver, derfor er jeg meget imod at konfirmationen er blevet blæst op til det her kæmpe penge/gaveræs
Ja, jeg synes også at det er blevet blæst meget op. Der har stået noget i avisen med at konfirmander bliver begavet for mellem 20.000 og 30.000 kr, og det synes jeg også er meget vildt!
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/457825:Kirke---tro--Konfirmander-faar-gaver-for-naesten-30-000-kroner
I vores familie er det almindeligt at give 500 kr. "pr. familie".
I år skal vi (min mor + mig og mine søskende) til min kusines konfirmation, og der giver vi en gave svarende til 500 kr.
hellemi skriver: Det jeg pler at forholde mig til er kuvertprisen. Det er selvfølgelig ærgeligt det bliver så dyrt i transport, men det er jo egentligt ikke konfirmandens skyld. Personligt vil jeg nok have meldt afbud
Det jeg pler at forholde mig til er kuvertprisen. Det er selvfølgelig ærgeligt det bliver så dyrt i transport, men det er jo egentligt ikke konfirmandens skyld. Personligt vil jeg nok have meldt afbud
Kuvertprisen? Hvordan finder man lige den
Hmm, melde afbud kunne vi jo også.. Men i dette tilfælde er det faktisk os der er flyttet væk fra dem, og resten af min familie bor også i det område Så når vi får invitationer, siger vi oftest nej, men når det er noget stort som konfirmation eller rund fødselsdag, tager vi afsted (hvis vi kan) - også får vi jo også set resten af familien
Ville max give for 200 kr til fjern beslægtning og max 500 til tæt. Grundet stram økonomi.
M (: skriver: I vores familie er det almindeligt at give 500 kr. "pr. familie". I år skal vi (min mor + mig og mine søskende) til min kusines konfirmation, og der giver vi en gave svarende til 500 kr.
Nårh ja, kunne man også.. Men vi kan ikke lige købe sammen med min bror eller forældre, så vi er kun os to
LR85 skriver: Ville max give for 200 kr til fjern beslægtning og max 500 til tæt. Grundet stram økonomi.
Lyder også rimeligt i mine ører, også selv hvis man havde en god økonomi.. Kan ikke se at det behøver at være meget dyrere
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128