Prisleje på konfirmationsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

Peanut

Ciss skriver:

Jeg har et rimeligt nært forhold til mine nevøer/niecer. Her er gaven på ca 3-400 kr.

Siden jeg er en af de yngste i min generation i slægten, er der ingen nærmere, som skal konfirmeres længere.

Jeg synes egentlig, at det er gaven mere end prisen, som er vigtig. Jeg forsøger altid at finde en gave, som de både kan blive glad for, og som de kan bruge videre i årene som kommer. En gave med lidt fremtid i. Siden for mig står konfirmationen som en symbolsk overgang til en begyndende selvstændig tilværelse, og det synes jeg, at gaven skal afspejle. Det er ikke bare en almindelig gave.

Ja det ville jeg også gerne, men kender desværre ikke min niece så godt at jeg mener jeg kan finde hende noget personligt hun ville blive super glad for, og hun ønsker sig jo kun Iphone, computer og penge, og har ikke mulighed for at købe sammen med andre i familien (af andre årsager), så synes det er rigtig svært 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Pige2009

Peanut skriver:

Hej alle

Vi står og skal til konfirmation om 14 dages tid, og er lige nysgerrig ang. hvor mange penge i bruger på gaver til en konfirmand? Især fordi vi kun har været til én konfirmation, og det er 3 år siden nu 

Vi skal bruge ca 1000 kr i transport, da vi bor 300 km væk fra konfirmanden (min niece - som jeg i øvrigt ikke ser ret meget til i forvejen), så derfor er vi også nødsaget at tage hensyn til det i vores gave 

Men spørgsmålet lyder på, hvor meget giver i for? og hvordan er jeres økonomi i forhold til det?

Og som underspørgsmål, må i meget gerne svare her i debatten, hvor meget i ville give, hvis i var i denne situation. 

Jeg var til konfirmation ved min mors kusines datter igår, hvilket man må betegne som en fjern slægtning, men som jeg har et nært forhold til. Jeg gav for 300 kr., da jeg er alene, men har en ok økonomi. Havde jeg nu været sammen med en, ville gaven nok have været på 500 kr.

Hvis jeg var jer, ville jeg give for ca. 400 kr.

Anmeld

22. april 2012

Peanut

Line - med Bobben skriver:

Vi skal til konfirmation i næste weekend og weekenden efter det.. 
Vi sidder temmelig stramt i det og derfor får hver konfirmand 200 kr hver.. Den ene er T's fætter og den anden er min mellemste lillebror.. Jeg ved så at min lillebror er græsk katolsk ligeglad med gaven bare at vi kommer.. Han ved at vi sidder stramt i det.. Og han ved at transporten er dyr (vi skal helt til københavn og vi bor i Billund....) Så bare vi kommer sammen med hans nevø så er han helt elektrisk og glad.. Men derfor skal han nu have en gave alligevel  

Ja, det burde netop omhandle konfirmationen/troen, mere end om gaven, selvom det oftest er sådan 

Anmeld

22. april 2012

Peanut

Baagøe skriver:

Jeg var til konfirmation ved min mors kusines datter igår, hvilket man må betegne som en fjern slægtning, men som jeg har et nært forhold til. Jeg gav for 300 kr., da jeg er alene, men har en ok økonomi. Havde jeg nu været sammen med en, ville gaven nok have været på 500 kr.

Hvis jeg var jer, ville jeg give for ca. 400 kr.

Okay, tak for indput  Det kommer med i overvejelserne 

Anmeld

22. april 2012

Pige2009

Peanut skriver:

Okay, tak for indput  Det kommer med i overvejelserne 

Velbekomme

Anmeld

22. april 2012

FrkT

Hehe, den var lidt kringlet.

Men er det en person du ikke står vildt nær relationsmæssigt, men hvor man er med til konfirmationen, så vil jeg nok sige ca. 300 kr.

Er det en person du står nært med relationsmæssigt, så vil det komme noget an på hvad. Jeg synes ikke rigtigt man kan sammenligne det på den måde du gør, hvor du tager børn og søskende under samme kategori.

Hvis min lillesøster ikke var konfirmeret for mange år siden, fx, så ville jeg mene at vi ville give hende for i nærheden af 700 kr, og jeg står altså meget nært med min søster. Men var det vores eget barn, så ville det være flere tusinde vi ville give for, da jeg synes det er en lidt anden ting....

Og vi sidder ret stramt i det økonomisk, dog ikke så meget som vi har gjort tidligere...

Anmeld

22. april 2012

Nessie

Til de større fester og runde fødselsdage, giver vi altid for 500 kr. Til almindelige fødselsdage giver vi for 200 kr

Anmeld

22. april 2012

Sakris

Peanut skriver:

Okay, det var godt nok ellers nogle store gaver (beløb) i giver i jeres familie. Så højt har vi aldrig lagt, hverken i min eller min mands familie  Der er der som regel et max på 5-600 kr.

Det til mine søskende er også langt over hvad resten af familien giver. Dog har mine forældre givet os en cykel hver til konfirmation. Gør det fordi de betyder alt for mig. Også synes jeg det var skide sjovt at slå benene væk under min bror Han brugte dem som "tilskud" til en computer, som jeg var med ude at købe. Lige i min ånd, så synes det var fedt.

I min kærestes familie giver de bare generelt store gaver, så der bliver vi bestemt ikke snydt den anden vej heller!

Anmeld

22. april 2012

Aabye

Peanut skriver:

Ja, det burde netop omhandle konfirmationen/troen, mere end om gaven, selvom det oftest er sådan 

jeg ved at T's fætter har inviteret HELE hans fars side af familien (og de tæller MANGE) hele hans mors side af familien og hele hans mors kærestes side af familien.. Han gør det UDELUKKENDE for gaverne og det er møg ærgerligt..!

Anmeld

23. april 2012

Peanut

Line - med Bobben skriver:

jeg ved at T's fætter har inviteret HELE hans fars side af familien (og de tæller MANGE) hele hans mors side af familien og hele hans mors kærestes side af familien.. Han gør det UDELUKKENDE for gaverne og det er møg ærgerligt..!

Ja meget! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.