Frugtmos til baby 2 1/2 månede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

TrineMine86

Oliver,Troia&Wictor skriver:

begge mine drenge har fået grød/mos før 4mdr.

Min ældste (nu 3år) fik grød/mos som 2½mdr. ca da han ikke ville ha mme... han har ikke taget skade hverken af sveskerne eller noget nadet...

min yngste (nu 5mdr.) startede på grød som 1½mdr. gammel da han brækkede sig af mme (havde prøvet alle mærker) og jeg lavede tynd hirsegrød og blandede sveske mos i og han har ALDRIG døjet med mave eller noget andet... nu som 5mdr. gammel spiser han rugbrød og grov toastbrød med leverpostej og han døjer stadig ikke.. som væske får han alm. sødmælk med honning, kamille te med honning/sukker eller alm vand med sukker... og alle siger han er den gladeste dreng de nogensinde har set...han sover igennem om natten ovenpå en gang grød ved 6tiden.. sover fra 19.00-04.00ca. udviklingsmæssig er han foran...

så jeg kan kun sige go for it... bare vær sikker på han får væske nok og han ikke får hård mave... og selvom du giver frugt mos behøver h*n ikke blive vænnet til sød mad,men evt. bland det i hirsegrød(det er oz godt mod hård mave)

held og lykke med det og husk at du bedstkan se på dit barn om det er i trivsel

hejsa

faldte lige over dit indlæg og bed mærke i at du skrev at din yngste ikke kunne holde mme i sig.. har i fået undersøgt om denne lider af reflux? en umoden lukkemuskel der gør at barnet kan kaste helt eksplosivt op selv et par timer efter indtagen af mælk.. det lyder nemlig meget som min søn og han skulle have special mme på recept samt noget medicin for at ligge låg på mavesyre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Øh bare lige hurtigt hvordan låser man tråden?

Bum bum ved egentlig ik om man kan på alle har bare set at nogle er låst.. Der står noget med at man enten kan redigere eller låse ellers prøv og skriv til en moderator. Ku jo se de alligevel holdte øje med tråden

Anmeld

23. april 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg siger rigtig mange tak for mange af jeres indlæg... Men må indrømme at jeg er rigtig ked af den tone der er bleve kørt og at ikke bare jeg men også andre er bevet set i et mindre positivt syn.. Rigtigøv syntes jeg! Så derfor vælger jeg at prøve at låse tråden!

Lige hurtigt: hvis din SP ikke er hjælpende så kontakt deres hovedkontor og ved om en ny eller tag til åbent hus og få hjælp frugtmos kan gøre det svært at få børn til at spise andre ting i perioder.. Skriv gerne privat hvis du vil have hjælp til det medSP

Anmeld

24. april 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

Anonym skriver:

Rigtig mange tak for dit svar det sætter jeg stor pris på!

Det var så lidt. Gør du bare hvad der er bedst for dit barn :-) Så laver du ingen fejl

Anmeld

24. april 2012

Anonym trådstarter

Christina Cecilie Rud Svenningsen skriver:

Ej okay. Kan læse at de andre er imod det med grød.,... Men altså, du er den eneste her der kender DIT barn. Gør hvad der er bedst for DIT barn.. Ingen andre i dette forum kender til dit barn og dit barnsbehov. Min søn er godt 3 måneder og har lystigt spist grød i snart en måned. Og han er ikke død af noget som helst. Jeg kender mit barn og grød er hvad han har brug for.

Så hvis dit barn har brug for grød, så giv dit barn det.
I gamle dage gav man også sine børn det mad som de havde brug for, så jeg kan ikke se nogen grund til at du ikke også skulle gøre det?

Min søn er blevet SÅÅÅ meget gladere efter at ære hoppet over på grøden. og selvfølgelig kan det drille med maven i starten, indtil at alle lige har vænnet sig til det.....

Min sundhedsplejerske var ikke glad for det, men efter som at hun nu kan se at det er det som virker for os, så siger hun selv at det er forældrene som kender barnet bedst og bedst kender barnets behov..... Så nu er hun kun glad for at jeg gjorde det. også fordi vi har fået en bedre og sjovere hverdag og nu kan han slappe af og ikke konstant være sulten længere....

så gør hvad der er bedst for dit barn... jeg ville egentlig være pisse ligeglad med andres meninger og holdninger.... ingen er ens og ingen gør det ens..... men alle vil vel gøre det, som er bedst for ens barn, ikk??? Så du skal bare gøre det som der er bedst for dit. - det gjorde jeg - og han lever stadig

knus

Hvordan startet i forresten op på grød i så tidlig en alder? Hvad gav i? Og hvordan ved jeg hvis vores lille barns tarme slet ikke kan tåle det?

Hvad skal jeg hold øje med?

Har ondt i maven hver gang jeg gir h*n (de) det for er så bange for at skade vores lille baby ødelægge babys mave/tarm mm. Men min mand er af samme holdning som du hvis det er det h*n vil ha så er det det vi skal gi...

Men man høre bare så mange skrækkelig ting når man snakker om grød til børn under 4 måneder

Anmeld

24. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

TrineMine86 skriver:

hejsa

faldte lige over dit indlæg og bed mærke i at du skrev at din yngste ikke kunne holde mme i sig.. har i fået undersøgt om denne lider af reflux? en umoden lukkemuskel der gør at barnet kan kaste helt eksplosivt op selv et par timer efter indtagen af mælk.. det lyder nemlig meget som min søn og han skulle have special mme på recept samt noget medicin for at ligge låg på mavesyre..

hej

Jeg bad faktisk min læge om undersøgelse for dette, men fik ngen hjælp, hverken læge sp eller da jeg ringede og snakkede med børneafd. så derfor startede jeg tidlig på grød, for min søn to ikke på... han har heldigvis klaret det uden mave problemer, og er i en alder af 5mdr. nu på alm mad (år det samme som oz dog uden salt og krydderier) og får lidt grov toastbrød, han klarer det super flot, og tager igen på... han er et trolig glad barn, og tager det derfor roligt

men tak for dit pæne svar

Anmeld

24. april 2012

TrineMine86

Oliver,Troia&Wictor skriver:

hej

Jeg bad faktisk min læge om undersøgelse for dette, men fik ngen hjælp, hverken læge sp eller da jeg ringede og snakkede med børneafd. så derfor startede jeg tidlig på grød, for min søn to ikke på... han har heldigvis klaret det uden mave problemer, og er i en alder af 5mdr. nu på alm mad (år det samme som oz dog uden salt og krydderier) og får lidt grov toastbrød, han klarer det super flot, og tager igen på... han er et trolig glad barn, og tager det derfor roligt

men tak for dit pæne svar

øv for nogle læger og sundhedsplejersker..

det lyder meget som refluks - og min søn på 6½ måned er jo også begyndt på grød/mos osv og han kaster ikke op af det - det er jo helt fantastisk

for selvom det der special mme hjalp meget, så kunne han nu stadig kaste op og vi kunne skifte tøj op mod 8 gange i døgnet..

dejligt at han kom igennem uden problemer - det er jo ret tidligt at komme på fast føde (men hvad skal man gøre når hverken læger og sundhedsplejerske lytter)

Anmeld

24. april 2012

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

det lyder meget som refluks - og min søn på 6½ måned er jo også begyndt på grød/mos osv og han kaster ikke op af det - det er jo helt fantastisk

for selvom det der special mme hjalp meget, så kunne han nu stadig kaste op og vi kunne skifte tøj op mod 8 gange i døgnet..

dejligt at han kom igennem uden problemer - det er jo ret tidligt at komme på fast føde (men hvad skal man gøre når hverken læger og sundhedsplejerske lytter)

Enig man føler sig hurtigt magtesløs og er villig til at gøre alt for sine små pus!

Anmeld

24. april 2012

Oliver,Troia&Wictor

TrineMine86 skriver:

ja vi skiftede oz sengetøj og tøj 5-10 gange dagligt, og selv om han var mit 3. barn havde jeg ikke prøvet det før, min ældste ville bare ikke have mme og fik hård mave af det, så føølte mig helt lost for han kastede det hele op hver gang på nær alm. mælk...

Anmeld

24. april 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

Enig man føler sig hurtigt magtesløs og er villig til at gøre alt for sine små pus!

nu ved jeg ikke om det er dig der har startet tråden?

men hvis det er, så mener jeg at have læst at din baby havde taget en del på - er du sikker på at han/hun ikke får hvad den skal? de kan jo ikke tage så flot på hvis de ikke spiser noget?  bare en tanke..

jeg kender en hvis barn også nægtede flaske og de kæmpede en kamp med at putte noget i barnet, men til trods for at de faktisk fik barnet til at drikke, så tabte barnet sig og her blev de rådet til at starte op med grød/ mod, men der var barnet også 3½ måned...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.