Scrapbog/ Barnets bog - inspiration ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

Stumpen

MariaJ skriver:

Ih, hvor er den fin. Her er masser af inspiration. Tusind tak for at du ville dele .

Skærer du selv figurerne ud (snefug, blomster o.lign.) eller køber du dem færdige?

Det er meget forskelligt... 

Drenge/pigetegn har jeg selv skæret ud
Bitte små juetræer til jul 2006 er lavet med stenser
Blomster ved sommer 2007 er indkøbte filtblomster
Store balloner er home-made
Zoo efterår 2007 er home-made (efter skabelon)
Snefung er filt
aalborg zoo er løven home-made, de andre er indkøbte
Haunstrup er dyrerne home-made
30+3 er flad, balloner indkøbte
På ski er home-made
Tyrkiet er home-made 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

MariaJ

MortilElias2010 skriver:

Tape selvfølgelig *doh*

Nej det er jo lige det, tænkte man kunne bruge dem på forsiden eventuelt.. fra top til bund eller fra side til side, skråt.. ja kun fantasien sætter grænser. Jeg har nogen med sommerfugle og et eller andet mønster vist nok. Må se når jeg får tid (alenetid) til at nørkle med det. Sidder lige med en ansøgning til en institution jeg bare VIL have en stilling i, så.. lister af igen - er så vild med den at jeg ikke kan koncentrer mig om baby.dk

Held og lykke med ansøgningen .

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Stumpen skriver:

Det er meget forskelligt... 

Drenge/pigetegn har jeg selv skæret ud
Bitte små juetræer til jul 2006 er lavet med stenser
Blomster ved sommer 2007 er indkøbte filtblomster
Store balloner er home-made
Zoo efterår 2007 er home-made (efter skabelon)
Snefung er filt
aalborg zoo er løven home-made, de andre er indkøbte
Haunstrup er dyrerne home-made
30+3 er flad, balloner indkøbte
På ski er home-made
Tyrkiet er home-made 

Ej, hvor er det godt gjort at du har lavet så mange af figurerne selv .

Anmeld

18. april 2012

Røverdatter

MariaJ skriver:

Tak for info. Der kan man bare se. Så kan jeg jo have dem i baghånden, hvis jeg skulle få lyst til at arbejde på et større "lærred" .

hæhæ, ja nemlig

Anmeld

18. april 2012

Stumpen

MariaJ skriver:

Ej, hvor er det godt gjort at du har lavet så mange af figurerne selv .

Tak 

Men langt de fleste skabeloner har jeg fundet i bøgerne jeg anbefaler... Det tager lang tid, men er ganske simpelth 

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Mom In The Making skriver:

Hej.

Jeg var på noget scrapbooking kursus for noget tid siden og det hun sagde til os som var vigtigst for et flot resultat, var at vi ikke brugte lim, men dobbeltklæbende tape.

Det giver det flotteste resultat, da lim (uanset hvilken slags du vælger) har en tendens til at krølle papiret når det tørre eller lægge sig i klumper under. Så det bruger jeg nu hvor jeg er igang med Penny's bog. Og det bliver bare flottest.

Men du kan jo godt få et fint resultat med lim, men min erfaring  siger mig at dobbeltklæbende tape er rigtig godt.^^

Og det kan købes i forskellige bredder til  formålet alt efter behov.

Derudover vil jeg bare tilføje: Google er din ven.

Tak for tippet . Lige præcis dobbeltklæbende tape har jeg selvfølgelig ingenting af herhjemme lige nu, så starter nok med lim, men godt at vide.

Anmeld

18. april 2012

MortilElias2010

MariaJ skriver:

Held og lykke med ansøgningen .

Årh tak! den er skrevet. Nu skal den bare lige læses af en anden inden jeg sender den

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Stumpen skriver:

Tak 

Men langt de fleste skabeloner har jeg fundet i bøgerne jeg anbefaler... Det tager lang tid, men er ganske simpelth 

Ja, bøgerne ser gode ud. Jeg vil prøve at se næste gang jeg er på biblioteket om de har noget i den stil til udlån.

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

MortilElias2010 skriver:

Årh tak! den er skrevet. Nu skal den bare lige læses af en anden inden jeg sender den

Anmeld

18. april 2012

MomInTheMaking

MariaJ skriver:

Tak for tippet . Lige præcis dobbeltklæbende tape har jeg selvfølgelig ingenting af herhjemme lige nu, så starter nok med lim, men godt at vide.

Ingen årsag. Nej, jeg havde heller ikke liiiige sådan noget til at ligge, men det var heldigvis ikke så dyrt.

Jeg tror nu også det kan blive ganske fint med lim,  alt efter hvad for en type man vælger at bruge.

Håber du får nogen hyggelige timer ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.