MariaJ skriver:
Jeg har en barnets bog til min datter med løse sider og plastiklommer. Dvs at den fungerer lidt som en scrapbog, hvor man kan sætte alt muligt ind og ikke kun skrive i forbestemste felter. MEN jeg er simpelthen så ukreativ og er sådan en med ti tommelfingre, så jeg har aldrig fået gjort ret meget ved den, bortset fra at samle diverse småting/kort/tegninger o.lign., som jeg gerne vil gemme og have ind i den.
Nu har jeg så endelig masser af tid og vil gerne i gang med den, men ved faktisk ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an. Bare sådan noget som hvilken lim jeg skal bruge, for at alting ikke bare falder ud igen om et par år. Er en almindelig limstift god nok?
Hvis der er nogen herinde der har lavet noget lignende og har lyst til at vise det frem som eksempel ville jeg blive supertaknemmelig. Kom også meget gerne med praktiske råd (helt på idiotniveau) som hvilken type lim/tape, tusch o.lign. du har brugt?
Hej.
Jeg var på noget scrapbooking kursus for noget tid siden og det hun sagde til os som var vigtigst for et flot resultat, var at vi ikke brugte lim, men dobbeltklæbende tape.
Det giver det flotteste resultat, da lim (uanset hvilken slags du vælger) har en tendens til at krølle papiret når det tørre eller lægge sig i klumper under.
Så det bruger jeg nu hvor jeg er igang med Penny's bog. Og det bliver bare flottest.
Men du kan jo godt få et fint resultat med lim, men min erfaring siger mig at dobbeltklæbende tape er rigtig godt.^^
Og det kan købes i forskellige bredder til formålet alt efter behov.
Derudover vil jeg bare tilføje: Google er din ven. 
Anmeld