Scrapbog/ Barnets bog - inspiration ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

Røverdatter

tinasmor skriver:

Jeg bruger sådan noget specielt klisterbånd (ala) hvor der er lim på begge sider, da alm. lim på sådanne scratbøger ofte efter nogle år begynder at løsne sig så billeder osv begynder at løsne sig.

okay, tusind tak for tippet Så vil jeg ud og købe det. For det skulle gerne holde til nogle år jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

MariaJ

Stumpen skriver:

Puha der er mange billeder her...og hvor flot det er må du selv bedømme  

Sidst har jeg taget et billede af det jeg synes du som mininum skal have samt nogle bøger som jeg bruger til inspiration..

Ih, hvor er den fin. Her er masser af inspiration. Tusind tak for at du ville dele .

Skærer du selv figurerne ud (snefug, blomster o.lign.) eller køber du dem færdige?

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Himmelsmil skriver:

For resten, noget som jeg er EKSTREMT glad for at bruge, er Posca tuscher (UNI tuscher) som kan købes i hobby forretninger

Tak for tippet. Dem vil jeg prøve at kigge efter . Hvad er bedre ved dem end andre tuscher?

Anmeld

18. april 2012

Røverdatter

MariaJ skriver:

Tak for tippet. Dem vil jeg prøve at kigge efter . Hvad er bedre ved dem end andre tuscher?

De er vandtætte, og har nogle flotte farver!

Hvis det er til nogen hjælp, så er det dem graffiti malere bruger til at 'tagge' væggene med.. Ved ikke helt om det er godt eller skidt

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

MortilElias2010 skriver:

Det er en lysebrun bog, men har købt papir og selv sat forside på - så kan man selv bestemme farven - siderne var sorte, og det passede mig godt for så ville billederne stå mere ud  Har som sådan ikke skrevet tekst ved, da billederne taler for sig selv. Men i et barns bog vil man jo nok gerne, nye ord, tænder, hvad mælken kostede da det blev født, en avis pris - hvem der var dronning/konge, store begivenheder, sjove guldkorn - og så kunne (hvad jeg ihvertfald har tænkt mig) give barnet bogen som kan følge denne på livets vej videre og som kan minde dem om de gode oplevelser man har haft med dem og hvordan man så ud osv.

Forsiden til vores søns scrapbog har min mand lavet  længere er vi ikke nået.

Bryllupsbogen er min første og Elias' er min mands første  men absolut ikke den sidste, det er bare noget man skal gøre når man har tid og ro

Har brugt alm. limstifter (køb endelig nok af dem!)  træls at være i flow og så gå i stå pågrund af mangler. Men til filtstykkerne købte jeg sekundlim (brug en pind of some sort til at holde dem nede lidt tid, ikke fingrene så bliver du en del af scrapbogen på den ufede måde)  - og perlerne rundt omkring havde selvklæbende bagpå. og invester gerne i et skæreunderlag og en hobbykniv (kan ikke huske hvad de hedder, men samme slags hvis/når man skal skære små mønstre i papir) jeg brugte det til at skære i billederne og købte to af hvert billede hvis noget skulle gå galt og resten godt gemt på usb og computeren

Hvor er de flotte . Nu glæder jeg mig helt til selv at komme i gang.

Jeg har lyst (sandfarvet) karton indtil videre til min datters bog, for regner jo netop med at skulle skrive en del på siderne, men kan godt se at de sorte sider er flotte, hvis man kun/mest skal have billeder.

Mange tak for de praktiske tips. Jeg kan rigtig godt lide filtblomsterne. har du skåret dem ud selv?

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Himmelsmil skriver:

De er vandtætte, og har nogle flotte farver!

Hvis det er til nogen hjælp, så er det dem graffiti malere bruger til at 'tagge' væggene med.. Ved ikke helt om det er godt eller skidt

Tak for info. Der kan man bare se. Så kan jeg jo have dem i baghånden, hvis jeg skulle få lyst til at arbejde på et større "lærred" .

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Månsson skriver:

Hobby butikker sælger scrapbooking start sæt eller hva ska man sige. Netto har det os nogle gange. Der er fine klistre mærker, glimmer osv med.. Du kan os google scrapbook for at få nogle ideer til udsende og indhold kan man jo kigge i en "alm" barnetsbog efter

Ja, det er jo rigtigt. Jeg har lidt klistermærker, men måske jeg skal variere med lidt andre ark og pynteting .

Anmeld

18. april 2012

MortilElias2010

MariaJ skriver:

Hvor er de flotte . Nu glæder jeg mig helt til selv at komme i gang.

Jeg har lyst (sandfarvet) karton indtil videre til min datters bog, for regner jo netop med at skulle skrive en del på siderne, men kan godt se at de sorte sider er flotte, hvis man kun/mest skal have billeder.

Mange tak for de praktiske tips. Jeg kan rigtig godt lide filtblomsterne. har du skåret dem ud selv?

Nej dem købte jeg færdiglavede, husker dog ikke hvor, men mon ikke man kunne skære dem ud selv med lidt snilde?  Det er da et forsøg værd. Man kan jo bruge hvad som helst til pynt i sådan en bog, knapper, pailetter, pasta (?!)  dog er det nok mere udenpå end indeni  

Jeg købte guld, sølv, hvid og skrigende pangfarver i så fald jeg ville skrive på de sorte sider. Bog&Ide bl.a  

Regner dog også med selv at vælge lyse sider, skal ud at shoppe scrap idag  er lige blevet inspiret yderligere og det brænder helt i fingerne for at sætte igang

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Himmelsmil skriver:

Så har jeg lige fået taget nogle billeder.

Jeg har selv lavet det hele, men med hjælp af nogle gode tuscher. Derudover har jeg købt stickers og tape med mønstrer. Har også skrevet digte som skal med i bogen. Købte i sin tid karton i farver, og dekorationspapir kan man få i butikker som Tiger og Søstrene Grene..

Lægger lige nogle billeder ind

Nej, hvor er det flot. I er så kreative allesammen . Tusind tak for kigget. Det er meget inspirerende at se eksempler på, hvordan andre har gjort det.

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

MortilElias2010 skriver:

Nej dem købte jeg færdiglavede, husker dog ikke hvor, men mon ikke man kunne skære dem ud selv med lidt snilde?  Det er da et forsøg værd. Man kan jo bruge hvad som helst til pynt i sådan en bog, knapper, pailetter, pasta (?!)  dog er det nok mere udenpå end indeni  

Jeg købte guld, sølv, hvid og skrigende pangfarver i så fald jeg ville skrive på de sorte sider. Bog&Ide bl.a  

Regner dog også med selv at vælge lyse sider, skal ud at shoppe scrap idag  er lige blevet inspiret yderligere og det brænder helt i fingerne for at sætte igang

Ja, det kommer til at krible lidt i fingrene, når man ser alle eksemplerne på hvor fint det kan blive .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.