Scrapbog/ Barnets bog - inspiration ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.757 visninger
48 svar
0 synes godt om
17. april 2012

MariaJ

Jeg har en barnets bog til min datter med løse sider og plastiklommer. Dvs at den fungerer lidt som en scrapbog, hvor man kan sætte alt muligt ind og ikke kun skrive i forbestemste felter. MEN jeg er simpelthen så ukreativ og er sådan en med ti tommelfingre, så jeg har aldrig fået gjort ret meget ved den, bortset fra at samle diverse småting/kort/tegninger o.lign., som jeg gerne vil gemme og have ind i den.

Nu har jeg så endelig masser af tid og vil gerne i gang med den, men ved faktisk ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an. Bare sådan noget som hvilken lim jeg skal bruge, for at alting ikke bare falder ud igen om et par år. Er en almindelig limstift god nok?

Hvis der er nogen herinde der har lavet noget lignende og har lyst til at vise det frem som eksempel ville jeg blive supertaknemmelig. Kom også meget gerne med praktiske råd (helt på idiotniveau) som hvilken type lim/tape, tusch o.lign. du har brugt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

MortilElias2010

Bum bum bum.. jeg har lavet noget lign. dog ikke i forbindelse med min søn men vores bryllup og vi er igang med hans scrapbog over hans navnefest der blev afholdt samme dag.. hvis det kunne være noget.. Så skal jeg bare lige på pc'en og væk fra ipad'en. 

Jeg har selv sådan en scrapbog liggende men syntes at plastiksiderne hæmmer så købte tre scrapbøger i bog og ide til 50-100kr stykket hvor der bare er papsider i og så kan du klippe klistre alt hvad du vil på og dekorere 

Anmeld

17. april 2012

MariaJ

MortilElias2010 skriver:

Bum bum bum.. jeg har lavet noget lign. dog ikke i forbindelse med min søn men vores bryllup og vi er igang med hans scrapbog over hans navnefest der blev afholdt samme dag.. hvis det kunne være noget.. Så skal jeg bare lige på pc'en og væk fra ipad'en. 

Jeg har selv sådan en scrapbog liggende men syntes at plastiksiderne hæmmer så købte tre scrapbøger i bog og ide til 50-100kr stykket hvor der bare er papsider i og så kan du klippe klistre alt hvad du vil på og dekorere 

Ja, jeg vil gerne se, hvordan du har gjort det, hvis du vil dele. Det er jo samme princip om det er bryllup eller baby

Anmeld

17. april 2012

MortilElias2010

Det vil jeg da straks gøre 

Anmeld

17. april 2012

Røverdatter

Sjovt at du skriver dette, for jeg er netop igang med min søns scrapbog/barnets bog. Jeg bruger en almindelig limstift - men hæng mig ikk op på at det er det bedste, for jeg aner det faktisk ikke hehe..

Vil se om jeg kan tage nogle billeder og lægge op herinde Men er ikke kommet så langt

Anmeld

17. april 2012

Røverdatter

Himmelsmil skriver:

Sjovt at du skriver dette, for jeg er netop igang med min søns scrapbog/barnets bog. Jeg bruger en almindelig limstift - men hæng mig ikk op på at det er det bedste, for jeg aner det faktisk ikke hehe..

Vil se om jeg kan tage nogle billeder og lægge op herinde Men er ikke kommet så langt

For resten, noget som jeg er EKSTREMT glad for at bruge, er Posca tuscher (UNI tuscher) som kan købes i hobby forretninger

Anmeld

17. april 2012

MortilElias2010

Det er en lysebrun bog, men har købt papir og selv sat forside på - så kan man selv bestemme farven - siderne var sorte, og det passede mig godt for så ville billederne stå mere ud  Har som sådan ikke skrevet tekst ved, da billederne taler for sig selv. Men i et barns bog vil man jo nok gerne, nye ord, tænder, hvad mælken kostede da det blev født, en avis pris - hvem der var dronning/konge, store begivenheder, sjove guldkorn - og så kunne (hvad jeg ihvertfald har tænkt mig) give barnet bogen som kan følge denne på livets vej videre og som kan minde dem om de gode oplevelser man har haft med dem og hvordan man så ud osv.

Forsiden til vores søns scrapbog har min mand lavet  længere er vi ikke nået.

Bryllupsbogen er min første og Elias' er min mands første  men absolut ikke den sidste, det er bare noget man skal gøre når man har tid og ro

Har brugt alm. limstifter (køb endelig nok af dem!)  træls at være i flow og så gå i stå pågrund af mangler. Men til filtstykkerne købte jeg sekundlim (brug en pind of some sort til at holde dem nede lidt tid, ikke fingrene så bliver du en del af scrapbogen på den ufede måde)  - og perlerne rundt omkring havde selvklæbende bagpå. og invester gerne i et skæreunderlag og en hobbykniv (kan ikke huske hvad de hedder, men samme slags hvis/når man skal skære små mønstre i papir) jeg brugte det til at skære i billederne og købte to af hvert billede hvis noget skulle gå galt og resten godt gemt på usb og computeren

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2012

Stumpen

vender tilbage i aften med den bog jeg er i gang med til min datter...

Anmeld

17. april 2012

L&V

MariaJ skriver:

Jeg har en barnets bog til min datter med løse sider og plastiklommer. Dvs at den fungerer lidt som en scrapbog, hvor man kan sætte alt muligt ind og ikke kun skrive i forbestemste felter. MEN jeg er simpelthen så ukreativ og er sådan en med ti tommelfingre, så jeg har aldrig fået gjort ret meget ved den, bortset fra at samle diverse småting/kort/tegninger o.lign., som jeg gerne vil gemme og have ind i den.

Nu har jeg så endelig masser af tid og vil gerne i gang med den, men ved faktisk ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an. Bare sådan noget som hvilken lim jeg skal bruge, for at alting ikke bare falder ud igen om et par år. Er en almindelig limstift god nok?

Hvis der er nogen herinde der har lavet noget lignende og har lyst til at vise det frem som eksempel ville jeg blive supertaknemmelig. Kom også meget gerne med praktiske råd (helt på idiotniveau) som hvilken type lim/tape, tusch o.lign. du har brugt?

Hobby butikker sælger scrapbooking start sæt eller hva ska man sige. Netto har det os nogle gange. Der er fine klistre mærker, glimmer osv med.. Du kan os google scrapbook for at få nogle ideer til udsende og indhold kan man jo kigge i en "alm" barnetsbog efter

Anmeld

17. april 2012

Røverdatter

MariaJ skriver:

Så har jeg lige fået taget nogle billeder.

Jeg har selv lavet det hele, men med hjælp af nogle gode tuscher. Derudover har jeg købt stickers og tape med mønstrer. Har også skrevet digte som skal med i bogen. Købte i sin tid karton i farver, og dekorationspapir kan man få i butikker som Tiger og Søstrene Grene..

Lægger lige nogle billeder ind

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.