Spis din moderkage!! :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Røverdatter

Muhmi skriver:

Altså, der er jo en grund til at dyrene gør det og det er for at sætte gang i mælken og fordi det er en sund start på amning og hvad der ellers er...

Jeps, jeg kunne godt finde på det, hvis jeg ikke havde andre muligheder...

Men nej, jeg kunne ikke finde på det som situationen er lige nu... Nu her kan jeg jo spise mig et sundt og nærende måltid istedet for...

Jeg kender en som spiste sin moderkage - udover at gøre gavn for amningen, gør det sådan at ens krop kommer sig hurtigere efter fødslen og at barnets immunforsvar bliver forstærket meget igennem mælken fra moderen.. Der er faktisk mange fordele ved at spise den.

Jeg spiste ikke min, men jeg synes ikke det som sådan er ulækkert. Bare meget meget anderledes end hvad vi er vant til her i DK (og mange andre lande)

Jeg kan godt forstå at folk synes det er klamt og ulækkert, jeg forstår hvorfor folk får de følelser - men hvis det nu var anerkendt og sundhedsstyrelsen sagde god for det - så viklle folk nok have et andet syn på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Zafir

AalborgPigen skriver:

Hihih  

Nej puha.. Så ville jeg altså brække mig 

Men den smager jo sikkert bare af kylling... hihi

Anmeld

11. april 2012

Muffin_girl

Zafir skriver:

Men den smager jo sikkert bare af kylling... hihi

Anmeld

11. april 2012

Zafir

Himmelsmil skriver:

Jeg kender en som spiste sin moderkage - udover at gøre gavn for amningen, gør det sådan at ens krop kommer sig hurtigere efter fødslen og at barnets immunforsvar bliver forstærket meget igennem mælken fra moderen.. Der er faktisk mange fordele ved at spise den.

Jeg spiste ikke min, men jeg synes ikke det som sådan er ulækkert. Bare meget meget anderledes end hvad vi er vant til her i DK (og mange andre lande)

Jeg kan godt forstå at folk synes det er klamt og ulækkert, jeg forstår hvorfor folk får de følelser - men hvis det nu var anerkendt og sundhedsstyrelsen sagde god for det - så viklle folk nok have et andet syn på det

Men HVORDAN spiste hun den?

Jeg syntes heller ikek det er 'jeg brækker mig klamt'. Jeg har jo mine frosset ned, og de skal begraves helligt.

jeg kunne aldrig finde på at smide dem ud, jeg syntes det er helt fantastisk at de har givet liv til mine piger i 9 mrd og de skal helt sikkert gøres noget ud af.

Men jeg har bare virkelgi aldrig hørt nogen spise dem før...

Anmeld

11. april 2012

Zafir

AalborgPigen skriver:

Mmmm.. hehe

Anmeld

11. april 2012

Røverdatter

Zafir skriver:

Men HVORDAN spiste hun den?

Jeg syntes heller ikek det er 'jeg brækker mig klamt'. Jeg har jo mine frosset ned, og de skal begraves helligt.

jeg kunne aldrig finde på at smide dem ud, jeg syntes det er helt fantastisk at de har givet liv til mine piger i 9 mrd og de skal helt sikkert gøres noget ud af.

Men jeg har bare virkelgi aldrig hørt nogen spise dem før...

Hmm. Hendes mand og hende frøs den ned i stykker - og i ca 2 uger spiste hun lidt hver dag - mener at hun spiste dem rå, men det kan også godt være at de stegte dem lidt . Hun siger at det ikke som sådan smager dårligt, men meget anderledes - hun synes faktisk også at det på en måde var en hellig måde at 'sluge fødslen' på. Hun spiste det i meditativ tilstand, hvis du forstår

Jeg ville rigtig gerne have haft min moderkage med hjem på frys og skulle plante et træ hos min far til vores lille søn, men det hele endte i akut kejsersnit - og der blev ikke tænkt så meget på moderkage i de timer

Fedt at i har valgt at gemme jeres - jeg synes også det er fortryllende hvad den moderkage har gjort for vores alle sammens babyer i mavsen

Anmeld

11. april 2012

Zafir

11. april 2012

Zafir

Himmelsmil skriver:

Hmm. Hendes mand og hende frøs den ned i stykker - og i ca 2 uger spiste hun lidt hver dag - mener at hun spiste dem rå, men det kan også godt være at de stegte dem lidt . Hun siger at det ikke som sådan smager dårligt, men meget anderledes - hun synes faktisk også at det på en måde var en hellig måde at 'sluge fødslen' på. Hun spiste det i meditativ tilstand, hvis du forstår

Jeg ville rigtig gerne have haft min moderkage med hjem på frys og skulle plante et træ hos min far til vores lille søn, men det hele endte i akut kejsersnit - og der blev ikke tænkt så meget på moderkage i de timer

Fedt at i har valgt at gemme jeres - jeg synes også det er fortryllende hvad den moderkage har gjort for vores alle sammens babyer i mavsen

Wow

Jeg syntes at det er lidt cool, selvom jeg ikke selv kunne gøre det

Anmeld

11. april 2012

Røverdatter

Zafir skriver:

Wow

Jeg syntes at det er lidt cool, selvom jeg ikke selv kunne gøre det

Ja det synes jeg også... Men jeg kunne nok heller ikk selv gøre det

Skal i så plante noget fra moderkagen?

Anmeld

11. april 2012

Zafir

Himmelsmil skriver:

Ja det synes jeg også... Men jeg kunne nok heller ikk selv gøre det

Skal i så plante noget fra moderkagen?

Nej - det bliver mere en rituel handling. Det er et sted på vores grund, hvor vi lader det stå. Der er efterhånden selvplantet en del træer og der bor en dådyrfamilie med et kid deroppe

Så der er ret magisk.

Også er der en masse kærlighed deroppe. Med både vores vielse og begravelsen af Spunken. Så vi har ikke tænkt os at plante noget. Bare sætte energien tilbage til naturen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.