spørgsmål om tøj....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

Kofoed.

Kay skriver:

tænker også det skal være noget blødt og nusse agtigt til det første stykke tid... noget der er behageligt for hende at havde på

Og heldragter vil også være super indtil hun kan gå, for i kravle perioden vil nederdele og kjoler jo irritere og buksernes kanter kan umuligt være rart at ligge på så mange timer.

Forresten var anastasia 3160 g og 51 cm, i forhold til størrelserne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Kay

Nattøs skriver:

barnevognen skal snart købes ikke brugt. og det tøj hun skal have på hjem fra sygehuset, skal købes sammen med storebroren. 

Jeg har også købt nogle lagn til lift og vuggen

jeg mangler lagner... til vogn, lift og tramme seng... min farmor og svigermor syer senge tøj... det vil de så gerne, så det får de lov til   har en liste med de ting vi skal bruge hvor de ting vi har købt er markeret

Anmeld

3. april 2012

Kay

Kofoed. skriver:

Og heldragter vil også være super indtil hun kan gå, for i kravle perioden vil nederdele og kjoler jo irritere og buksernes kanter kan umuligt være rart at ligge på så mange timer.

Forresten var anastasia 3160 g og 51 cm, i forhold til størrelserne.

nej det tænker jeg også

Anmeld

3. april 2012

Nattøs

Kay skriver:

jeg mangler lagner... til vogn, lift og tramme seng... min farmor og svigermor syer senge tøj... det vil de så gerne, så det får de lov til   har en liste med de ting vi skal bruge hvor de ting vi har købt er markeret

Jeg har også flere gange lavet en liste og har fået købt tæt på hele listen. De sidste ting, kan blive købt lige op til fødselsen. gætter på i juni eller før

Anmeld

3. april 2012

Kay

Nattøs skriver:

Jeg har også flere gange lavet en liste og har fået købt tæt på hele listen. De sidste ting, kan blive købt lige op til fødselsen. gætter på i juni eller før

hihi jeg har også nogle ting jeg venter med... bla. mange af plejeprodukterne... de er nemlig meget billigere i citygross i sverige  så der tager mig og min mor og svigerinde op her om et par måneder...

Anmeld

3. april 2012

Nattøs

Kay skriver:

hihi jeg har også nogle ting jeg venter med... bla. mange af plejeprodukterne... de er nemlig meget billigere i citygross i sverige  så der tager mig og min mor og svigerinde op her om et par måneder...

det er også dem jeg venter med

Anmeld

6. april 2012

4xGreve

Kay skriver:

hej... er lige smuttet forbi her i 0-1års afdelingen for at spørge jer mødre til råds

jeg er jo gravid med vores første... en lille pige og jeg har termin d. 7 august

jeg er "allerede" kommet til at købe lidt tøj... og har også fået noget... men har SLET INTET overblik over hvad vi skal bruge og hvor meget...   det meste af det jeg selv har købt er købt brugt...

så ja mine spørgsmål kommer her:

hvad størrelse brugte jeres lige efter fødslen?

hvornår gik han/hun en størrelse op?

hvormeget tøj i hvilken størrelse vil i mene man skal bruge til en nyfødt født i slut juli/august??

er der ellers andet jeg skal tænke over når jeg shopper tøj?

kan man regne sig frem til allerede nu hvilken størrelse hun ca kommer til at bruge når det bliver vinter? for der er jo ret meget billigt vintertøj lige nu

Min dreng startet i en str. 50 og vi er nu 8 uger sener i en str. 62/68...

Vil nok sige at det er meget lidt man behøver i de små str. De vokser meget hurtigt fra det...

Anmeld

6. april 2012

Camel

Kay skriver:

hej... er lige smuttet forbi her i 0-1års afdelingen for at spørge jer mødre til råds

jeg er jo gravid med vores første... en lille pige og jeg har termin d. 7 august

jeg er "allerede" kommet til at købe lidt tøj... og har også fået noget... men har SLET INTET overblik over hvad vi skal bruge og hvor meget...   det meste af det jeg selv har købt er købt brugt...

så ja mine spørgsmål kommer her:

hvad størrelse brugte jeres lige efter fødslen?

hvornår gik han/hun en størrelse op?

hvormeget tøj i hvilken størrelse vil i mene man skal bruge til en nyfødt født i slut juli/august??

er der ellers andet jeg skal tænke over når jeg shopper tøj?

kan man regne sig frem til allerede nu hvilken størrelse hun ca kommer til at bruge når det bliver vinter? for der er jo ret meget billigt vintertøj lige nu

Jeg har 2 piger: 1 født i okt. , 3500g + 53cm og 1 født juni, 3130g og 51 cm. Jeg havde stort set ikke noget tøj i str. 50, da jeg havde fået anbefalet ikke at købe. Jeg er glad for jeg ikke købte noget, str. 56 var fin, dog nogle mærker lidt store.

Jeg ville anbefale at holde dig til str. 56 og så håber vi sommeren bliver dejlig varm (jeg har selv termin 11.8) så du kan nøjes med heldragter, body'er, løse bukser og små strømper.

Mængden af tøj er svær: det kommer an på hvor tit du vil vaske, om hun tisser meget udenfor eller gylper meget.

Start ud med ca. 5-7 af hver og så suppler hvis du mangler. Folk er også søde til at give tøj i gave ved fødsel...

Anmeld

6. april 2012

Kay

Camel skriver:

Jeg har 2 piger: 1 født i okt. , 3500g + 53cm og 1 født juni, 3130g og 51 cm. Jeg havde stort set ikke noget tøj i str. 50, da jeg havde fået anbefalet ikke at købe. Jeg er glad for jeg ikke købte noget, str. 56 var fin, dog nogle mærker lidt store.

Jeg ville anbefale at holde dig til str. 56 og så håber vi sommeren bliver dejlig varm (jeg har selv termin 11.8) så du kan nøjes med heldragter, body'er, løse bukser og små strømper.

Mængden af tøj er svær: det kommer an på hvor tit du vil vaske, om hun tisser meget udenfor eller gylper meget.

Start ud med ca. 5-7 af hver og så suppler hvis du mangler. Folk er også søde til at give tøj i gave ved fødsel...

tak   tror jeg er ved at havde nogenlunde styr på hvad jeg mangler   det er så især strømper  har ingen strømper købt endnu  havde slet ik tænkt over strømper faktisk

Anmeld

6. april 2012

JonTri

Jeg skal have min treer til juni. Jeg har købbolle de billige bodyer jeg ku komme i tanke om. Mine unger har skidt igennem MANGE og det er nemmere at kassere end at prøve at vaske det af. Har købt nogle få heldragte, da jeg sværger til heldragte. De sover jo meget, og sku jeg selv vælge hvad jeg sov i blev det heldragte. 

Min sidst fødte, var 50 cm og jeg havde INTET, så ønskede mig 50 til ham... Han brugte det sgu i tre uger. Så nu har jeg nasset mig til lidt 50, just in case. 

Og så vil jeg sige, at butikkerne ikke lukker, fordi der kommer en lille. Det er faktisk mere hyggeligt at shoppe efter ankomst;-). 

Og vintertøj. Str 68 svarer til 4-6 mdr og 74 6-9 mdr. De fleste gennemsnitsbabyer, passer i den kasse:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.