spørgsmål om tøj....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

Kay

Månsson skriver:

24 september sidste år

når ja... ved jo egentlig godt at hun er fra september

hmmm... må nok heller få kigget på hvad jeg egentlig har fået købt... hihi... og fået... for tror der pt. er mest i 62 og 68 lige nu... lidt i 74...

hmmm... og aller mest bodyer... må ha dannet mig et overblik...

tænker at til august måned er en body og strømpebukser vel ikke helt hend i vejeret...  kun body hvis det er meget varmt... og så lidt nat dragter....   og så lidt bukser og trøjer i lidt større størrelser... eller lydder det helt forkert??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Anonym

For mit vedkommende har jeg været dækket ind med ca: 6 bodyer, 6 natdragter, 6 par bukser, 6 par sokker og 4 veste(har et vinterbarn - så det jo ikke aktuelt for jer) af hver str.

og jeg har skulle vaske mindst hver anden dag - så hvis det skulle undgåes skulle jeg nok have det dobbelte antal.

Lyder måske af meget. Men min søn var ninja-tisser så han tissede ofte op af ryggen på sig selv, og så krævede det altså lidt skiftetøj.

Ift at regne størrelsen ud så er det nok svært Men jeg har som sagt en lille mand, og han er vokset således(Str 50 var for stort til ham da han blev født):

0-2 mdr: str. 50

2-4 mdr: str 56

4-6 mdr: str 62

og nu er han lige på vippen til at komme over i str. 68.

Anmeld

3. april 2012

Kay

Anonym skriver:

For mit vedkommende har jeg været dækket ind med ca: 6 bodyer, 6 natdragter, 6 par bukser, 6 par sokker og 4 veste(har et vinterbarn - så det jo ikke aktuelt for jer) af hver str.

og jeg har skulle vaske mindst hver anden dag - så hvis det skulle undgåes skulle jeg nok have det dobbelte antal.

Lyder måske af meget. Men min søn var ninja-tisser så han tissede ofte op af ryggen på sig selv, og så krævede det altså lidt skiftetøj.

Ift at regne størrelsen ud så er det nok svært Men jeg har som sagt en lille mand, og han er vokset således(Str 50 var for stort til ham da han blev født):

0-2 mdr: str. 50

2-4 mdr: str 56

4-6 mdr: str 62

og nu er han lige på vippen til at komme over i str. 68.

ja så har han været lidt lille... blev han også skønnet til at være den størrelse op til fødslen?

det har jeg nemlig tænkt lidt over om man kunne læse lisdt ud fra om man skulle købe str. 50 eller ej... kender nemlig en del hvor børnene er født for store til str. 50...

Anmeld

3. april 2012

Clisolka

hej... er lige smuttet forbi her i 0-1års afdelingen for at spørge jer mødre til råds

jeg er jo gravid med vores første... en lille pige og jeg har termin d. 7 august

jeg er "allerede" kommet til at købe lidt tøj... og har også fået noget... men har SLET INTET overblik over hvad vi skal bruge og hvor meget...   det meste af det jeg selv har købt er købt brugt...

så ja mine spørgsmål kommer her:

hvad størrelse brugte jeres lige efter fødslen?

hvornår gik han/hun en størrelse op?

hvormeget tøj i hvilken størrelse vil i mene man skal bruge til en nyfødt født i slut juli/august??

er der ellers andet jeg skal tænke over når jeg shopper tøj?

kan man regne sig frem til allerede nu hvilken størrelse hun ca kommer til at bruge når det bliver vinter? for der er jo ret meget billigt vintertøj lige nu

Jeg havde igennem en veninde købt en stor sækfuld tøj i str. 50-68 og halvdelden af de små str. har vi aldrig haft brugt  Start med at have str. 50 og 56 hjemme - du kan altid shoppe str. 62 senere 

Isabella vejede ved fødslen 4 kg og brugte str. 50 i, jeg tror 3 dage  Så hun startede godt og vel i en str. 56, ellers sprang knapperne ved benene 

Str. 56 brugte hun til hun var omkring 7 uger gammel, så skulle hun op i 62 

Anmeld

3. april 2012

Carl-Emil's mor

Kay skriver:

nej tænker også jeg har ingen anelse om hvordan hun er bygget... i min familie er vi høje og får ret store børn... og i mandens familie er de ik ret høje... og får heller ik ret store børn...

han er 165 høj og jeg er 178,5 min far er 200 og hans far er 162... så ja... hvad dælen kan vi forvente

Heheh ja det er jo desværre ikke til at forudse jeg blev 168 efter en mor på 183 og en far på 195 heheh men følg din lyst til shopping

Anmeld

3. april 2012

prettybutterfly

Vores prinsesse var en rigtig gylpeprinsesse fra day one! Så jeg ville ikke undvære at have ca 10 body 10 bluser, 10 bukser osv.... dvs 10 af hver ca!

VI havde meget lidt i str 50, som hun SLET Ik ku passe efter 1 måned, men gav hende mest 56 på selvom det var for stort(da vi jo ik havde så meget i 50). Til gengæld savnede vi ik rigtig noget i 50 da hun jo voksede vildt hurtigt. Jeg syntes næsten hun voksede en str pr 1½ måned i starten. Så efter mine beregninger ville jeg nok købe vintertøj i str 68! Min datters nevø er lige blevet 8 mdr og er lige rykket op i 74, så jeg tror det passer med 68=vinter.

Kærlig hilsen Mona

Anmeld

3. april 2012

Pinkrose

Kay skriver:

når ja... ved jo egentlig godt at hun er fra september

hmmm... må nok heller få kigget på hvad jeg egentlig har fået købt... hihi... og fået... for tror der pt. er mest i 62 og 68 lige nu... lidt i 74...

hmmm... og aller mest bodyer... må ha dannet mig et overblik...

tænker at til august måned er en body og strømpebukser vel ikke helt hend i vejeret...  kun body hvis det er meget varmt... og så lidt nat dragter....   og så lidt bukser og trøjer i lidt større størrelser... eller lydder det helt forkert??

Jeg vil mene med den årstid hvor du har termin at det vil hedde kort ærmet bodyer og de der tyndebomulds bukser man kan få evt hogm. 

Det dejligt løst , er næsteN helt sikker på strømpebukser er for varmt. 

Anmeld

3. april 2012

quindelist

Kay skriver:

hej... er lige smuttet forbi her i 0-1års afdelingen for at spørge jer mødre til råds

jeg er jo gravid med vores første... en lille pige og jeg har termin d. 7 august

jeg er "allerede" kommet til at købe lidt tøj... og har også fået noget... men har SLET INTET overblik over hvad vi skal bruge og hvor meget...   det meste af det jeg selv har købt er købt brugt...

hvormeget tøj i hvilken størrelse vil i mene man skal bruge til en nyfødt født i slut juli/august??

kan man regne sig frem til allerede nu hvilken størrelse hun ca kommer til at bruge når det bliver vinter? for der er jo ret meget billigt vintertøj lige nu

Vi havde ikke købt noget i str 50 for vi forventede en stor baby iflg scanningerne -men nu kom hun så 4 uger for tidligt så vi var ude og købe ind

Hun brugte str 50 i 5 uger og 56 i 9 uger -men som sagt lidt for tidligt født (2877 gram og 50 cm -så stor af at være 4 uger for tidligt)

Vores pige er født luge i starten af august og havde stort set altid en langærmet body og et par bløde bukser på de første par måneder, ellers heldragter. Det var først da det begyndte at blive koldt at vi brugte bukser/bluse/strømpebukser/kortærmet body.

Hvor meget man skal have er en smagssag (alt efter hvor tit man kan/vil vaske). Jeg er typen der hellere vil have for meget end for lidt, så vi havde rigeligt at skifte mellem.

(har en masse str 56 til salg som du er velkommen til at kigge på )

Anmeld

3. april 2012

quindelist

Kay skriver:

Vi havde ikke købt noget i str 50 for vi forventede en stor baby iflg scanningerne -men nu kom hun så 4 uger for tidligt så vi var ude og købe ind

Hun brugte str 50 i 5 uger og 56 i 9 uger -men som sagt lidt for tidligt født (2877 gram og 50 cm -så stor af at være 4 uger for tidligt)

Vores pige er født luge i starten af august og havde stort set altid en langærmet body og et par bløde bukser på de første par måneder, ellers heldragter. Det var først da det begyndte at blive koldt at vi brugte bukser/bluse/strømpebukser/kortærmet body.

Hvor meget man skal have er en smagssag (alt efter hvor tit man kan/vil vaske). Jeg er typen der hellere vil have for meget end for lidt, så vi havde rigeligt at skifte mellem.

Anmeld

3. april 2012

quindelist

Kay skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.