Anonym skriver:
Det er åbenbart ikke tilladt at sætte sig i sofaen efter en lang dag alene med en syg baby (39.4 i feber), for manden kan jo sleeeet ikke finde ud af at varme sin mad selv
7mdr har vi haft vores dejlige barn og 7mdr hvor det længste stræk jeg har sovet har været en time. Vores barn vågner hver 15-30min natten igennem og middagslure er ikke rigtig noget vi kender til.
Min mand sover 8-9 timer hver nat, tager ud og træner kl 6-8, kommer hjem og bader, han tager så på arbejde kl 8:45 og kommer hjem igen kl 19:00 (nogen dage dog først 20-21).
Jeg forstår godt at han er træt efter en lang dag og bare gerne vil slappe af, men jeg gider bare ikke lege husholderske længere.
Vores barn kan ikke sidde og lege selv i længere tid end et par minutter, h*n vil helst bare hænge paa min arm hele dagen (og det er en lang dag når h*n står op kl 4-5 om morgenen og sjældent gider sove i løbet af dagen). Alligevel forventes det at jeg rydder op i hele lejligheden dagligt (hvilket inkluderer støvsugning og gulvvask), har maden klar på bordet når han kommer hjem og der skal også gerne være lidt hjemmebag. Opvasken efter maden er også min og derudover skal jeg gerne rende og opvarte ham resten af aftenen, hente vand, skære frugt etc. I weekenderne hedder det sig heller ikke at vi hjælpes ad, men igen står jeg for den primære pasning af barnet og al madlavning og rengøring mens manden kan tage sig en lang lur fordi han er jo sååå træt
I dag nægtede jeg at varme den skide mad da jeg gerne ville slappe af lidt på sofaen, hvilket medførte kommentaren ''Tror du at du er den eneste mor i verden?''. Jeg har hørt så meget af den slags fis i de sidste 7 mdr og det hænger mig langt ud af halsen.
Jeg elsker min baby og jeg elsker min mand, men jeg trænger virkelig til en pause inden jeg kører helt sur i det.
Jeg har prøvet at aftale med ham at han skal stå for pasningen af barnet i en weekend (jeg er der og hjælper men det skal være ham der tager den største tørn) og han var med på den, men da weekenden så kom mente han pludselig at vi kun havde aftalt at han skulle stå op med den lille om morgenen.
Beklager den lange smøre, men skulle af med lidt galde.
Du har jo et hav af valgmuligheder:
1. Tag samtalen med ham, skrive op på et skema hvad det rent faktisk er du laver og forhør ham om han synes det er rimeligt du arbejder 24/, når han kun arbejder 8 timer pr dag.
2. Pak en weekendtaske og forlad jeres ejendom som han vender hjem fredag eftermiddag. Du kan alliere dig med bedsteforældre, der lige tager et smut forbi lørdag og søndag - for at se om alt er som det skal være. Du kan træffes på sms.
3. Smid stodderen på porten. Du kan lige tage chancen og informere ham om at han altså ikke er den eneste hjemløse på kloden. Husk at inmformere ham om, hvor lidt du gider at være mor til 1 nyfødt og 1 mand.
Jeg tror jeg havde afleveret baby og så havde jeg ventet til han kom hjem. Med min udførlige liste over hvad jeg har lavet de sidste 24 timer. Makkede han ikke umiddelbart ret, måtte han selv tage konsekvensen. Husk at fortælle ham at han var altså ikke offer for en sammensværgelse - baby var et produkt af et samleje som han på ingen måde blev tvunget ind i.