Anonym skriver:
Det er åbenbart ikke tilladt at sætte sig i sofaen efter en lang dag alene med en syg baby (39.4 i feber), for manden kan jo sleeeet ikke finde ud af at varme sin mad selv
7mdr har vi haft vores dejlige barn og 7mdr hvor det længste stræk jeg har sovet har været en time. Vores barn vågner hver 15-30min natten igennem og middagslure er ikke rigtig noget vi kender til.
Min mand sover 8-9 timer hver nat, tager ud og træner kl 6-8, kommer hjem og bader, han tager så på arbejde kl 8:45 og kommer hjem igen kl 19:00 (nogen dage dog først 20-21).
Jeg forstår godt at han er træt efter en lang dag og bare gerne vil slappe af, men jeg gider bare ikke lege husholderske længere.
Vores barn kan ikke sidde og lege selv i længere tid end et par minutter, h*n vil helst bare hænge paa min arm hele dagen (og det er en lang dag når h*n står op kl 4-5 om morgenen og sjældent gider sove i løbet af dagen). Alligevel forventes det at jeg rydder op i hele lejligheden dagligt (hvilket inkluderer støvsugning og gulvvask), har maden klar på bordet når han kommer hjem og der skal også gerne være lidt hjemmebag. Opvasken efter maden er også min og derudover skal jeg gerne rende og opvarte ham resten af aftenen, hente vand, skære frugt etc. I weekenderne hedder det sig heller ikke at vi hjælpes ad, men igen står jeg for den primære pasning af barnet og al madlavning og rengøring mens manden kan tage sig en lang lur fordi han er jo sååå træt
I dag nægtede jeg at varme den skide mad da jeg gerne ville slappe af lidt på sofaen, hvilket medførte kommentaren ''Tror du at du er den eneste mor i verden?''. Jeg har hørt så meget af den slags fis i de sidste 7 mdr og det hænger mig langt ud af halsen.
Jeg elsker min baby og jeg elsker min mand, men jeg trænger virkelig til en pause inden jeg kører helt sur i det.
Jeg har prøvet at aftale med ham at han skal stå for pasningen af barnet i en weekend (jeg er der og hjælper men det skal være ham der tager den største tørn) og han var med på den, men da weekenden så kom mente han pludselig at vi kun havde aftalt at han skulle stå op med den lille om morgenen.
Beklager den lange smøre, men skulle af med lidt galde.
Det lyder bare frygteligt...din mand træder på dig på jeg ved ikke hvor mange forskellige måder lyder det til for mig...det syntes jeg ikke at du skal finde dig i.
Noget andet er, at når jeg læser dit indlæg, så ringer der nogle klokker i min øre. Det lyder bekendt noget af dit barns adfærd. Er dit barn et sensitivt barn? Se evt link her hvis du er i tvivl om hvad et sensitivt barn er:
http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp
Hvis det er tilfældet, så kan du i alt fald bedre den del af din situation der har med det problem at gøre. Hvis man håndterer sådan et barn rigtigt, så kan man få meget mere søvn og få en bedre sammenhængende hverdag og det ville da gøre dit liv nemmere hvis du kun skulle bøvle med en skovl af en mand og ikke også med et barn som nægter at sove og græder hele tiden. 
Fx kan du med stor fordel købe en slynge, for om ikke andet vil du kunne slynge dit barn på ryggen så du kan lave husarbejde mens det sidder der og har din trygge nærvær, mens du har hænderne fri. Du kan finde mange flere ting om sensitive børn på nettet hvis du Googler det. Sådan som jeg læser din historie, så er det den del der skal tages fat i hvis du skal have mere overskud og glæde i hverdagen. Selvfølgelig er det nemt fra os udefra at sige, at der skulle tages fat i det med manden også, men det er jo et valg du træffer og det er altid lettere at sige udefra.
Min datter er sensitiv, og hvis du har brug for det er du velkommen til at skrive til mig. Ellers kram og jeg håber at det ordner sig for dig