"Tror du at du er den eneste mor i verden?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2012

JH12

Jeg forstår slet ikke du bliver i det forhold, jeg var seriøst skredet ! Sikke da en kæmpe idiot, han skulle da virkelig prøve selv at stå for alting, og se hvor hårdt det faktisk kan være!

Jeg håber da for dig, han SNART får øjene op for at det faktisk er SKIDE hårdt ! og selv begynder at hjælpe lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg forstår altså ikke, at der er nogen (mange?) kvinder, der ønsker at leve i den slags ujævne forhold.

I er i to i forholdet, og sammen har I valgt at få et barn. Jeg siger ikke, at pligterne skal fordeles 50/50, men de skal i hvert fald ikke fordeles 100/0.

Det kan godt ske, han har nogle gode sider, som du elsker og ikke ville være foruden, men i min verden kam det ALDRIG opveje at skulle servicere og opvarte ham fra morgen til aften.

Hvis det var mit liv, havde jeg valgt at sætte ham foden for døren; enten tager han del i husholdningen og det at være forældre, eller også kunne han gå.

Jeg ville meget hellere være alenemor end være i det forhold.

Hilsen en der ER alenemor til to børn. Ja, det er hårdt, men i det mindste er det mig og kun mig, der bestemmer slagets gang her i huset

Anmeld

2. april 2012

modesty

Jeg havde ALDRIG fundet mig i det dér! Men jeg forstår godt at du elsker ham og vil holde sammen på jeres familie. Men altså, er manden fatsvag eller hvad? Kan han ikke regne ud at du må være ved at falde fra hinanden med så lidt søvn?

Har han ferie hen over påsken? Jeg synes at du skal prøve at få ham til i mindst 2, gerne flere, sammenhængende nætter, at tage jeres barn og kun vække dig når baby skal have mad. Så kan han prøve at føle på egen krop hvordan det er at have afbrudt søvn på den måde.

Og prøv at vise ham den her tråd og fortæl ham at DET ER IKKE NORMALT at blive vækket så tit af baby. Så ja, der er andre mødre end dig, men det er kraftedme sejt at du kan klare de nætter på 7. måned uden hjælp fra manden. Jeg havde fået et nervøst sammenbrud.

Herhjemme er vores dreng i de sidste 6 uger vågnet hver 2. time om natten (hvilket er meget herhjemme - før det vågnede han kun én gang hver nat). Min kæreste tog de første 3 uger (hvor han vækkede mig en gang hver nat når vores søn ikke faldt i søvn igen med sutten, men ville have mad). Og jeg har så taget de sidste 3 uger her. Og min kæreste arbejder mere end fuldtid, også i weekenderne.

Nu er vores dreng tilbage til sit vante mønster med én opvågning om natten. Hvilket vil sige at vi har deltes 50/50 om de slemme nætter. For min kæreste forstår at det er lige så hårdt at gå på barsel herhjemme for mig, som det er for ham at tage på arbejde.

PS: Jeg vil også anbefale dig at købe en slynge/vikle/ergonomisk korrekt bæresele til baby. Og evt. en slyngevugge til om natten. Syngevuggen slutter tæt om baby, hvilket skaber tryghed, og den hænger i en fjeder, hvilket vil sige at den bevæger sig når baby vågner og bevæger sig, hvilket måske kan være med til at lulle baby i søvn af sig selv.

Anmeld

2. april 2012

A&F

Hvor har du været tålmodig ven. Stort knus til dig. I må sætte jer ned og få jer en seriøs samtale om det her. I er to om at passe jeres barn. Det er ikke pænt af ham at sige sådan . Du burde roses for dit arbejde . Du er jo på hele tiden. Klart at du har fået "nok". 

Anmeld

2. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Det kan godt være han nusser dig på ryggen, når I ser film eller kysser dig når han går på toilettet.
Det gør han fordi han har lyst.
Hvis han virkelig ville vise dig sin kærlighed, ville han gøre ting for dig som han ikke havde lyst til.

Anmeld

3. april 2012

Nattøs

Jeg ville ALDRIG finde mig i det, som du lader dig finde i. Du laver undskyldninger for, at han er sådan en kæmpe idiot. 

Jamen han gøre dit og datten, ja men hvad med de praktiske ting? Og aflaste dig lidt? 

Jeg ville gøre som de andre, smut væk en dag også må han sku klare sig. 

sender en masse tanker og kigger over på min sovende kæreste, som jeg VED aldrig ville opføre sig sådan.

Anmeld

3. april 2012

Brams

Kongmulle skriver:

Jeg havde seriøst losset den stodder direkte ud af hoveddøren..

Ja undskyld mit franske,men jeg fatter ikke du finder dig i det. Velkommen til 1940

Har du ikke en veninde eller noget familie der kan hjælpe dig? Så du kan få noget aflastning?

Helt enig og meget forundret

Anmeld

3. april 2012

Skouboe

RGN skriver:

Det kan godt være han nusser dig på ryggen, når I ser film eller kysser dig når han går på toilettet.
Det gør han fordi han har lyst.
Hvis han virkelig ville vise dig sin kærlighed, ville han gøre ting for dig som han ikke havde lyst til.

Anmeld

3. april 2012

Maja_4000

Det havde jeg ikke fundet mig i .. Så hellere være alene 

Anmeld

3. april 2012

cennona

Han nusser dig på ryggen, når I ser film!?? Undskyld mig, men for s**** i h****** hvor havde jeg ikke fundet mig i det der! Det kan godt være, du elsker ham, og han elsker dig, men indebærer det så ikke også, at man respekterer hinanden??

Du kan nok ikke bruge mit svar til så meget, men jeg er godt nok målløs...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.