Jeg havde ALDRIG fundet mig i det dér! Men jeg forstår godt at du elsker ham og vil holde sammen på jeres familie. Men altså, er manden fatsvag eller hvad? Kan han ikke regne ud at du må være ved at falde fra hinanden med så lidt søvn?
Har han ferie hen over påsken? Jeg synes at du skal prøve at få ham til i mindst 2, gerne flere, sammenhængende nætter, at tage jeres barn og kun vække dig når baby skal have mad. Så kan han prøve at føle på egen krop hvordan det er at have afbrudt søvn på den måde.
Og prøv at vise ham den her tråd og fortæl ham at DET ER IKKE NORMALT at blive vækket så tit af baby. Så ja, der er andre mødre end dig, men det er kraftedme sejt at du kan klare de nætter på 7. måned uden hjælp fra manden. Jeg havde fået et nervøst sammenbrud.
Herhjemme er vores dreng i de sidste 6 uger vågnet hver 2. time om natten (hvilket er meget herhjemme - før det vågnede han kun én gang hver nat). Min kæreste tog de første 3 uger (hvor han vækkede mig en gang hver nat når vores søn ikke faldt i søvn igen med sutten, men ville have mad). Og jeg har så taget de sidste 3 uger her. Og min kæreste arbejder mere end fuldtid, også i weekenderne.
Nu er vores dreng tilbage til sit vante mønster med én opvågning om natten. Hvilket vil sige at vi har deltes 50/50 om de slemme nætter. For min kæreste forstår at det er lige så hårdt at gå på barsel herhjemme for mig, som det er for ham at tage på arbejde.
PS: Jeg vil også anbefale dig at købe en slynge/vikle/ergonomisk korrekt bæresele til baby. Og evt. en slyngevugge til om natten. Syngevuggen slutter tæt om baby, hvilket skaber tryghed, og den hænger i en fjeder, hvilket vil sige at den bevæger sig når baby vågner og bevæger sig, hvilket måske kan være med til at lulle baby i søvn af sig selv.
Anmeld