Må baby få frugtstænger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

FrkLarsen

LunaLykke skriver:

Altså dem fra Castus fx, må en baby på 8 mdr få det? Mangler noget til når vi er på tur, pt har vi bare bananer og mariekiks med.

Giv du hende bare en frugtstang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Pige2009

Zeus skriver:

Børn under 3 år, må slet ikke få gulerodsstave.. Jo kogte, men det er også det

Hvem siger det? Laura har fint spist dem siden hun var et år, uden de blev kogt og SP har intet nævnt, selvom hun har set hende spise dem Jeg gjorde det, da hun var omkring 8 mdr. at jeg nedsatte kogetiden på dem, så der stadig var en del bid i og stille og roligt fasede jeg det ud, så da hun var 1 år, spiste hun dem uden kogning

Anmeld

2. april 2012

Tona

LR85 skriver:

de må sikkert godt, men jeg ville personligt aldrig give det.

ville nu heller ikke give mariekiks.

Det er jo fyldt med sukker og der er ikke et eneste gram' sundt' i, (hverken mariekiks eller frugt/figenstænger)

Ville tage agurkstænger, alm grovkiks, riskiks, rugfras og lign med.

Der er ikke sukker i Castus frugtstænger. Ikke andet end naturligt frugtsukker. De indeholder kun naturlige fødevarer så de er sunde nok så vidt jeg kan se

Anmeld

2. april 2012

Zeus

Baagøe skriver:

Hvem siger det? Laura har fint spist dem siden hun var et år, uden de blev kogt og SP har intet nævnt, selvom hun har set hende spise dem Jeg gjorde det, da hun var omkring 8 mdr. at jeg nedsatte kogetiden på dem, så der stadig var en del bid i og stille og roligt fasede jeg det ud, så da hun var 1 år, spiste hun dem uden kogning

Det står i "mad til spædbørn og småbørn"

Anmeld

2. april 2012

Pige2009

Zeus skriver:

Det står i "mad til spædbørn og småbørn"

Laura får nu stadig gulerødder

Anmeld

2. april 2012

Maja_4000

Har ikke læst tråden

Men ja , det må hun gerne .. Dog ikke mange da der er MEGET frugtsukker i .. Og det kan give tynd mave :b

Men jeg ville nu gå udenom både frugtstænger og mariekiks :b ISÆR mariekiks .. Man kan ligeså godt spise et stykke kage 

Vi har kiks med på tur .. Men nøglehulsmærkede .. F.eks. de der all-in-one (hedder de ikke det? :b) , riskiks , rug/spelt/havre/mini-fras , æbler i både , kogte gulerødder og lignende

Anmeld

2. april 2012

Zeus

Baagøe skriver:

Laura får nu stadig gulerødder

Det gør Cajsa ikke.. Jeg læste om en pige der fik det galt i halsen, blev lam i dele kroppen, før hun døde af det flere måneder senere, stadig hospitalsindlagt. Det samme med vindruer, dem vil hun heller aldrig få hele..

Men det er jo bare mit valg

Anmeld

2. april 2012

Pige2009

Zeus skriver:

Det gør Cajsa ikke.. Jeg læste om en pige der fik det galt i halsen, blev lam i dele kroppen, før hun døde af det flere måneder senere, stadig hospitalsindlagt. Det samme med vindruer, dem vil hun heller aldrig få hele..

Men det er jo bare mit valg

Man kan jo få alt galt i halsen

Anmeld

2. april 2012

Zeus

Baagøe skriver:

Man kan jo få alt galt i halsen

Ja, jeg har bare ikke planer om at give min datter noget jeg VED kan være livsfarligt for hende... Især ikke noget der snildt kan undværes

Anmeld

2. april 2012

Pige2009

Zeus skriver:

Ja, jeg har bare ikke planer om at give min datter noget jeg VED kan være livsfarligt for hende... Især ikke noget der snildt kan undværes

Tror det handler om, at vi hver især kender vores børn bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.