Må baby få frugtstænger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2012

Zeus

Baagøe skriver:

Tror det handler om, at vi hver især kender vores børn bedst

Ja.. Jeg plejer også at regne med, at jeg ikke bliver kørt over, men det kan jo ske alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Hailiesmom11

Ja du kan sagtens give hende sådan en - men måske bare nøjes med en halv af gangen min datter har fået et par gange og hun er 10 mdr nu ellers kan du lave æblestykker, agurkestave (hun kan sagtens suge saften ud af det miderste stykke) og herhjemme bruger vi digestive grovkiks i stedet for mariekiks Der er stadig sukker i, bare lidt mindre

Anmeld

2. april 2012

Pige2009

Zeus skriver:

Ja.. Jeg plejer også at regne med, at jeg ikke bliver kørt over, men det kan jo ske alligevel

Smiler

Anmeld

2. april 2012

MLT

Aprilmor11 skriver:

Min søn bliver 11 måneder nu her lige om hjørnet og han må ikke få mariekiks ifølge sunhedsplejersken. Men jeg gøre det alligevel. OGSÅ med frugtstænger. Så længe din datter ikke er meget overvægtig og får dårlig mave af det osv. Jeg følger ikke deres madvejledning da jeg synes at de er noget pylret med det. Nu kommer der måske en masse negative kommentar, men det er mit valg. Alle børn er ikke ens og jeg kender mit barn bedre end nogen anden. Gøre hvad du føler. Føler du at din datter har godt af det og kke tager skade af det, synes jeg bare at du skal gøre det. Min søn får mere end jeg ville sige herinde. Han har ikke taget skade og er ikke et gram overvægtig. Tvært imod.

Men hvis det er kan man også smøre nogen rugbrød madder, tag noget frugtmos, yughurt osv med.

Enig! 

Anmeld

2. april 2012

LinLin

Åh, man skal passe på med hvad man spørger om herinde

Giv dit barn frugtstænger hvis du synes - regner ikke med det er hverdagskost

Anmeld

2. april 2012

LinLin

Zeus skriver:

Børn under 3 år, må slet ikke få gulerodsstave.. Jo kogte, men det er også det

Vi har også kun fået kogte i den vuggestue jeg arbejdede i... Men i min søns vuggestue må de gerne (samme kommune...) - så det må være noget den enkelte institution (eller måske dagtilbuddet) bestemmer. Men det er noget med at HVIS det ryger ned i lungerne, så opløses gulerødder ikke "af sig selv", som andre ting gør. (tror jeg nok )

Anmeld

3. april 2012

Zeus

DAs mor skriver:

Vi har også kun fået kogte i den vuggestue jeg arbejdede i... Men i min søns vuggestue må de gerne (samme kommune...) - så det må være noget den enkelte institution (eller måske dagtilbuddet) bestemmer. Men det er noget med at HVIS det ryger ned i lungerne, så opløses gulerødder ikke "af sig selv", som andre ting gør. (tror jeg nok )

Sådan er det i hvert fald med nødder.. Der er nogen fedtstoffer i dem, som ødelægger lungen hvis der kommer til at sidde et stykke fast

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.