Må baby få frugtstænger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Tranebær

LR85 skriver:

ja, der er 3,7 g pr. 100 g.

og har vundet sukker/sundhedstesten forleden uge i søndagsavisen, da det netop var det sundeste morgenmadsprodukt der fandes på markedet.

Muligvis Søndagsavisens sundeste morgenmadsprodukt, men sgu ikke det sundeste.............

Men godt at du ved det, ville bare gøre opmærksom på det Men ja jeg ville give en 8 mdr gammel en frugtstang. Og rugfras. Og hellere frugtstang end mariekiks da jeg er mere til et højt naturligt sukkerindhold frem for tilsat sukker. Men det er jo smag og behag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Carl-Emil's mor

LR85 skriver:

tak, kan bare ærlig talt ikke se hvorfor man skal proppe små (og større) børn med alt muligt sukkerholdigt, når der er SÅ mange gode alternativer.

Jeg er så enig som man kan være. Har altid bagt uden rafineret sukker når jeg var i børnehave mm fordi ser ikke hvad de skal med sukkeret:/ ej heller hvorfor der skal være 100 kg slik til børnefødselsdage:/ s synes det er rart at læse om andre der ikke er " sukker-kæmpe-fan"

Anmeld

29. marts 2012

Pige2009

LunaLykke skriver:

Altså dem fra Castus fx, må en baby på 8 mdr få det? Mangler noget til når vi er på tur, pt har vi bare bananer og mariekiks med.

Jeg ville ikke gøre det. Der er masser af sukker i - omend naturligt, så er det stadig sukker Lav i stedet agurke- eller gulerodsstave...

Anmeld

29. marts 2012

L-Mortil3

AnjaB skriver:

AAb

Hejsa

Hvor kan man købe de der kiks henne synes ikke jeg har set dem i vores føtex, mangler nemlig også noget på tur til en mega skeptisk 8 mdr der kun vil have hjemmebagte grovboller og det er bare ikke altid på lager

Abc kiks og de der små riskiks med æble, ligeledes fra demoer køber jeg altid i kvickly eller superbrugsen :-) føtex burde da næsten føre dem også, de står ved babymaden :-)

Anmeld

29. marts 2012

MorDk

Jeg havde rugbrøds-klappere med samt, frugt og agurkestænger (da vores søn var 8 mdr.) Har holdt ham fra sukker o.lign til han var 1 år. Ikke sagt at jeg efterfølgende har fyldt ham med sukker... men har bare begrænset det og gør det stadig. Han får en frugtstang i ny og næ... (han er 18mdr. nu) og han må godt smage lidt kage og kiks ved særlig lejl. osv. Men ser ingen grund til at fylde ungerne med sukker og tomme kalorier. 

Anmeld

29. marts 2012

L-Mortil3

Line&Liam&Milan skriver:

DDeDemDemoDemow

Abc kiks og de der små riskiks med æble, ligeledes fra demoer køber jeg altid i kvickly eller superbrugsen :-) føtex burde da næsten føre dem også, de står ved babymaden :-)

Demoer = semper ... Dumme telefon

Anmeld

29. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Aprilmor11 skriver:

Min søn bliver 11 måneder nu her lige om hjørnet og han må ikke få mariekiks ifølge sunhedsplejersken. Men jeg gøre det alligevel. OGSÅ med frugtstænger. Så længe din datter ikke er meget overvægtig og får dårlig mave af det osv. Jeg følger ikke deres madvejledning da jeg synes at de er noget pylret med det. Nu kommer der måske en masse negative kommentar, men det er mit valg. Alle børn er ikke ens og jeg kender mit barn bedre end nogen anden. Gøre hvad du føler. Føler du at din datter har godt af det og kke tager skade af det, synes jeg bare at du skal gøre det. Min søn får mere end jeg ville sige herinde. Han har ikke taget skade og er ikke et gram overvægtig. Tvært imod.

Men hvis det er kan man også smøre nogen rugbrød madder, tag noget frugtmos, yughurt osv med.

Jeg forstår ikke, at når der er helt konkrete spørgsmål som hvorvidt man må give frugtstænger eller ej, hvorfor der skal belæres om hvad der er sukker i eller ej. Ts kan vel selv læse på pakken om der er sukker i eller ej, men hun har valgt at give mariekiks til trods for det. 

Anmeld

29. marts 2012

LR85

Tranebær skriver:

Muligvis Søndagsavisens sundeste morgenmadsprodukt, men sgu ikke det sundeste.............

Men godt at du ved det, ville bare gøre opmærksom på det Men ja jeg ville give en 8 mdr gammel en frugtstang. Og rugfras. Og hellere frugtstang end mariekiks da jeg er mere til et højt naturligt sukkerindhold frem for tilsat sukker. Men det er jo smag og behag.

det er da fint.

du gør skam bare hva du vil

Anmeld

29. marts 2012

Aprilmor11

mor:) skriver:

Jeg forstår ikke, at når der er helt konkrete spørgsmål som hvorvidt man må give frugtstænger eller ej, hvorfor der skal belæres om hvad der er sukker i eller ej. Ts kan vel selv læse på pakken om der er sukker i eller ej, men hun har valgt at give mariekiks til trods for det. 

For at forklar at man ikke skal høre på alt hvad man må og ikke må. Jeg belære hende ikke. Som jeg skriver får min søn også marie kiks, så belære hende ikke med at der er meget sukker i. Slet ikke. Selvfølgelig må hun slev bestemme. Det skriver jeg også længere nede. Kan ikke belære med noget jeg selv gøre.

Anmeld

29. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Aprilmor11 skriver:

For at forklar at man ikke skal høre på alt hvad man må og ikke må. Jeg belære hende ikke. Som jeg skriver får min søn også marie kiks, så belære hende ikke med at der er meget sukker i. Slet ikke. Selvfølgelig må hun slev bestemme. Det skriver jeg også længere nede. Kan ikke belære med noget jeg selv gøre.

Det var nu slet ikke fordi jeg mente at du var belærende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.