Kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Kløver

ThulinJust skriver:

Hej jeg ville hører om det var i gamle dage eller om det gælder endnu, men da jeg fødte min søn i 2010 der fik jeg et kejsersnit, hedder det så at når man har fået et kejsersnit så er det altid kejsersnit?

Mvh Rikke..

Hej
Jeg fik AKS med min søn, og pga det er så hurtigt efter skal jeg have PKS denne gang, men ellers må man godt føde normalt, grænsen er 18 mdr fra KS til fødsel. Men får man lavet 2 kejsersnit må man ikke føde selv, fremefter og maks 4 kejsersnit. min mor fik mig ved AKS min søster kom normalt, og derefter min mindste søster ved AKS.

Jeg tror bestemt ikke du er tvunget til KS næste gang, men hvis det er noget du ønsker af specielle årsager, tror jeg omvendt heller ikke du bliver tvunget til normal fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Rikkemor89

MariaE skriver:

nope, med mindre der har været alvorlige komplikationer råder de en til at FØDE selv igen, ikke få ks....

Fødte selv min datter 20 mdr efter mit ks og helt uden problemer:-)

Det er kun hvis du har mere end et ks i bagagen de råder til yderligere ks, ellers fraråder de jo som regel operationer som ks.

Alles oplevelser kan være forskellige. Mit ks blev lukket skævt, var 6 uger om at hele op, UDEFRA; så åbent sår mere eller mindre i den tid, mega naller og mega klamt og man må ingenting med den store når man får ks, ikke løfte, du må ikke engang sætte dig i en sofa med baby i armene, du skal lgge babyen ned, sætte dig og så tage babyen op, det sammen gælder når du skal op og stå igen osv osv....Ks er ikke godt for kroppen og ikek godt for babyen, så vælger man ks skal det være sidste udvej i mine øjne:-)

Okay, nu må vi se, jeg skal lige blive gravid først det tager noget tid her hjemme (:

Men min første oplevelse endte ikk godt, da min krop ikk kunne føde vores søn selv..

Anmeld

29. marts 2012

Maja88

det hedder 2 gange kejsersnit altid kejsersnit

Anmeld

29. marts 2012

Rikkemor89

D-Micka skriver:

Nej, da ikke hvis det er det i ønsker

Ja, mon ikke ?

Det er det vi ønsker (:

Vi snakkede om når jeg er færdig med mine p piller denne her omgang og det er jeg mandag 8 dage, så håber jeg virkelig der kommer bid (:

Anmeld

29. marts 2012

Rikkemor89

Amandas-mor skriver:

Jeg er ret sikker på, at hvis du har fået kejsersnit en gang, så er det sådan at du selv må vælge næste gang om du vil have kejsersnit igen eller føde vaginalt.

Ud over det, så lavede de reglerne om sidste år således at hvis du har haft et vanskeligt/traumatisk fødselsforløb (ved jeg jo ikke om du har) sidste gang, så bliver der taget ekstra hånd om en hvis man ønsker det og man har ret til at komme til samtale på det sted man skal føde nu og få lagt en hel fødselsplan og der bliver skrevet om det i ens vandrejournal så alle der har med dig at gøre er opmærksomme på det

Ej det lyder virkelig skønt det med den nye regl hvis man ikk har haft en go oplevelse eller en dårlig fødsel første gang, som jeg har :/ Så det kunne da være jeg skulle overvejer at føde normalt selv (:

Anmeld

29. marts 2012

Rikkemor89

Maja84 skriver:

Hej
Jeg fik AKS med min søn, og pga det er så hurtigt efter skal jeg have PKS denne gang, men ellers må man godt føde normalt, grænsen er 18 mdr fra KS til fødsel. Men får man lavet 2 kejsersnit må man ikke føde selv, fremefter og maks 4 kejsersnit. min mor fik mig ved AKS min søster kom normalt, og derefter min mindste søster ved AKS.

Jeg tror bestemt ikke du er tvunget til KS næste gang, men hvis det er noget du ønsker af specielle årsager, tror jeg omvendt heller ikke du bliver tvunget til normal fødsel

Mange tak for svar (:

Anmeld

29. marts 2012

Plysbjørnen

ThulinJust skriver:

Hej jeg ville hører om det var i gamle dage eller om det gælder endnu, men da jeg fødte min søn i 2010 der fik jeg et kejsersnit, hedder det så at når man har fået et kejsersnit så er det altid kejsersnit?

Mvh Rikke..

Det er kun hvis du har fået mere end 1 kejsersnit at det er slut med at føde selv

Anmeld

29. marts 2012

D-Micka

ThulinJust skriver:

Det er det vi ønsker (:

Vi snakkede om når jeg er færdig med mine p piller denne her omgang og det er jeg mandag 8 dage, så håber jeg virkelig der kommer bid (:

Ihh hvor spændende

Så bliver der

Anmeld

29. marts 2012

katrine26

ThulinJust skriver:

Jeg vil meget gerne have kejsersnit (:

Sådan synes jeg skam ikk jeg havde det med det første kejsersnit..

Nej jeg havde det heller ikke sådan ved mit..jo det var da lidt svært at rejse sig for toilettet og måtte gå lidt foroverbøjet de første 2 dage men eller havde jeg det fint..

katrine26

Anmeld

29. marts 2012

Muffinmus

ThulinJust skriver:

Okay, nu må vi se, jeg skal lige blive gravid først det tager noget tid her hjemme (:

Men min første oplevelse endte ikk godt, da min krop ikk kunne føde vores søn selv..

kender det.Vi var flere  år og en MA om at få nr 1, en SA og kun 5 mdr om at få nr 2 og 1,5 mdr om at lave nr 3...så man ved aldrig:-)

Og kunne heller ikek sev føde min drang, efter 45 timer uden fremskridt endte det i aks, men min datter kom lige efter bogen 20 mdr senere, så abre fordi man ikek kunne første gang har det ikke ret megtet at gøre med om man kan anden gang, ny baby og ny graviditet og babyen ligger måske bare en anelse anderledes og det kan gøre en mega forskel for mange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.