Kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Rikkemor89

sandratobias skriver:

Nej nej det hedder det ikk..  

Har selv ået kejsersnit 1. gang.. Her 2. gang fødte jeg selv..  

Okay, men det er nu fordi jeg ikke selv ville føde så det super man har et valg (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Rikkemor89

D-Micka skriver:

De skal nok lytte til dine ønsker
På herlev siger de ca.1 1/2 uge ..

Super a de lytter til ens ønsker (: Så skal jeg ikk være bange for a sige ja til manden (: smiler..

Okay det nok lidt det samme over alt (:

Anmeld

29. marts 2012

Rikkemor89

M (: skriver:

Det var da så lidt (:

Hm, ja, men jeg tror nu også de lytter til ens ønsker, og har man ikke bhov for at være der så længe, kan de jo ikke holde en tvangsindlagt Men den tid den glæde!

Held og lykke med projektet! 

Mange tak skal du have (:

Anmeld

29. marts 2012

Jonatansmor

ThulinJust skriver:

Årh mange tak for hjælpen og det er da sødt af dig du skriver jeg bare skal spørger igen (:

Det da ellers træls man ikk bliver sendt hjem samme dag, da jeg ville have det bedst med a komme hjem samme dag, da jeg ikk kan lide sygehuse og da vi jo har Johannes i forvejen, men det kunne jo osse være en hjælp til en at man lige har fred de det første døgn da jeg gerne vil amme og det har man ikke på samme måde fred til når man har en hjemme i forvejen, tror jeg ikke..

Men nu skal jeg lige være gravid først (:

Jeg fik et pks og blander mig da lige lidt

Det gør nas at få skåret maven op. Når epiduralen er aftaget, føles det som om du er 20 cm for kort på maven og går derfor foroverbøjet. Du kan ikke rejse dig fra sengen med dine mavemuskler, dem må du ikke bruge de næste 3 måneder.

Tro mig, du bliver glad for der er en eller anden fremmede i nærheden til at hjælpe dig med at rejse dig, flytte på dig, få barn over til dig. Jeg har aldrig følt mig så aldelels hjælpeløs som de første 48 timer efter mit kejsersnit.

Hvis du vil have et kejsersnit denne gang også, vil jeg råde dig til at starte hos din egen læge. Den praktiserende læge kan have stor indflydelse på de valg - min læge har f.eks allerede nu garanteret mig et nyt kejsersnit, og vi er ikke gravide og ikke på vej til det.

Held og lykke med det hele, du spørger bare hvis jeg kan hjælpe dig med noget

Anmeld

29. marts 2012

LR85

ThulinJust skriver:

Mange tak for svaret, kom så til a tænke på, hvis så man fik kejsersnit og de har skrevet fra sidste gang at det ville være bedst med et kejsersnit næste gang, vil de så tage højde for det, når det er et andet sygehus man skal føde på næste gang?

Ja det vil de bestemt. Og om ikke andet, så bed om a snakke med en fødselslæge om det. 

Anmeld

29. marts 2012

Rikkemor89

Jonatansmor skriver:

Jeg fik et pks og blander mig da lige lidt

Det gør nas at få skåret maven op. Når epiduralen er aftaget, føles det som om du er 20 cm for kort på maven og går derfor foroverbøjet. Du kan ikke rejse dig fra sengen med dine mavemuskler, dem må du ikke bruge de næste 3 måneder.

Tro mig, du bliver glad for der er en eller anden fremmede i nærheden til at hjælpe dig med at rejse dig, flytte på dig, få barn over til dig. Jeg har aldrig følt mig så aldelels hjælpeløs som de første 48 timer efter mit kejsersnit.

Hvis du vil have et kejsersnit denne gang også, vil jeg råde dig til at starte hos din egen læge. Den praktiserende læge kan have stor indflydelse på de valg - min læge har f.eks allerede nu garanteret mig et nyt kejsersnit, og vi er ikke gravide og ikke på vej til det.

Held og lykke med det hele, du spørger bare hvis jeg kan hjælpe dig med noget

Jeg vil meget gerne have kejsersnit (:

Sådan synes jeg skam ikk jeg havde det med det første kejsersnit..

Anmeld

29. marts 2012

Muffinmus

nope, med mindre der har været alvorlige komplikationer råder de en til at FØDE selv igen, ikke få ks....

Fødte selv min datter 20 mdr efter mit ks og helt uden problemer:-)

Det er kun hvis du har mere end et ks i bagagen de råder til yderligere ks, ellers fraråder de jo som regel operationer som ks.

Alles oplevelser kan være forskellige. Mit ks blev lukket skævt, var 6 uger om at hele op, UDEFRA; så åbent sår mere eller mindre i den tid, mega naller og mega klamt og man må ingenting med den store når man får ks, ikke løfte, du må ikke engang sætte dig i en sofa med baby i armene, du skal lgge babyen ned, sætte dig og så tage babyen op, det sammen gælder når du skal op og stå igen osv osv....Ks er ikke godt for kroppen og ikek godt for babyen, så vælger man ks skal det være sidste udvej i mine øjne:-)

Anmeld

29. marts 2012

D-Micka

ThulinJust skriver:

Super a de lytter til ens ønsker (: Så skal jeg ikk være bange for a sige ja til manden (: smiler..

Okay det nok lidt det samme over alt (:

Nej, da ikke hvis det er det i ønsker

Ja, mon ikke ?

Anmeld

29. marts 2012

Tona

ThulinJust skriver:

Årh mange tak for dit svar, jeg er nemlig selv bange for at føde selv så det ville være dejligt hvis nu de vil tage det andet til sig det nye sygehus (: Men så er det et spørgsmål til, hvis nu man bliver enig om et kejsersnit, bliver man så sendt hjem samme dag man har fået kejsersnittet eller skal man blive der nogen dage? Håber ikke du er træt af mine spørgsmål (: 

Jeg er ret sikker på, at hvis du har fået kejsersnit en gang, så er det sådan at du selv må vælge næste gang om du vil have kejsersnit igen eller føde vaginalt.

Ud over det, så lavede de reglerne om sidste år således at hvis du har haft et vanskeligt/traumatisk fødselsforløb (ved jeg jo ikke om du har) sidste gang, så bliver der taget ekstra hånd om en hvis man ønsker det og man har ret til at komme til samtale på det sted man skal føde nu og få lagt en hel fødselsplan og der bliver skrevet om det i ens vandrejournal så alle der har med dig at gøre er opmærksomme på det

Anmeld

29. marts 2012

SaNiNa

Det hedder to gang ks og så er næste gang ks også.

Altså med Nicklas endte det i ks og jeg skulle have født naia almindelig men det endte også i ks næste gang har jeg ikke noget valg der er det bare ks.

Man siger at der gerne må gå toår før man bliver gravid igen på et ks, men jeg blev gravid igen 1½ år efter og jeg har ingen problemer haft.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.