Hvem passer når I har sygt barn hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

De3Guldklumper

Det gør kæresten el jeg selv. Begge hold bedsteforældre arbejder men de bor også omkring en times kørsel væk så ingen der lige kan træde til i nu og her situationer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er vi bare mega heldige på det punkt, for vi har masser af mulige sitter. Her har moster altid fri hver mandag. Onkel er pt arbejdsløs, mormor møder aldrig før kl 15 og har altid fri onsdag-torsdag. Vores gamle dagpleje mor, som er på efterløn bor 200m fra os og vi er rigtig gode venner, så de passer også gerne. 

Ellers er vi så heldige at mine vagter endten hedder 6-11, 6-14 eller aftensvagter fra kl 14. Kærestens job er meget fleksibel og han har mulighed for at arbejde hjemmefra hvis det er nødvendigt. 

Hvis thea er rigtig sløj, passer jeg hende hjemme indtil jeg ska på arbejde, så kommer far hjem kl 13.30 og tager over osv. Hvis hun bare virker små sløj og trænger til en fridag, har jeg hende hjemme til kl 13.30, så kommer hun feks ned til mormor, hvor så far henter hende efter arbejde! 

Så ja vi er de heldigste i held verden. Vh stine

Anmeld

26. marts 2012

2721

Jeg går hjemme sammen med vores søn og det er altid mig der passer, selv når det er weekend.

Anmeld

26. marts 2012

dorthemus

MariaJ skriver:

JJe

Som sædvanligt, hatten af for dig og andre aleneforældre . Jeg er SÅ imponeret over hvordan I får det hele til at gå rundt. Jeg ville jo nærmest aldrig være på arbejde, hvis jeg skulle tage alle sygedagene selv. 

Jeg har gudskelov en datter med et godt helbred. Er det sidste år kun blevet ringet hjem to gange for at hente sygt barn og så har jeg kun kunnet nøjes med at holde hende hjemme de to barn syg jeg kan holde pr. gang. Men hvis jeg havde haft en datter med 90 sygedage om året så havde jeg været på røven....og fyret! Ville aldrig hyre en babysitter for at passe min datter. Hun skal passes af mig eller mine forældre hvis de kunne, men de er omkring 80 så der vil jeg ikke byde dem

Anmeld

26. marts 2012

Clisolka

MariaJ skriver:

Jeg sad lige og læste i en anden tråd at det er almindeligt at institutionsbørn har op imod 90 sygedage om året. Så hardt har vi heldigvis ikke været ramt, selvom jeg synes der har været maaaange sygedage her i den første vuggestuevinter (og i hvert fald mange flere sygedage end almindelige arbejdsmarkedsregler lægger til rette for).

Johanna har haft to længere (1 uge+) sygdomsperioder bare siden jul. Dertil kommer adskillige halve dag og 1-2 dages "små" sygeperioder, for slet ikke at snakke om alle de gange vi også selv er blevet syge af diverse virusting hun har slæbt med hjeme fra børnehaven. Totalt set tror jeg nærmest ikke der er gået en uge siden jul uden at nogen herhjemme har været syge, og derfor har vi jo næsten heller ingen normale arbejdsuger (nu er jeg sygemeldt med gravidititetsproblemer, men det er jo først kommet til for nylig, så har ikke noget med det generelle mønster at gøre). Jeg gruer mig allerede for, hvordan det skal lade sig gøre at have to fuldtidsjobs, fra næste år, når vi har to børn, der kan skiftes til at lægge sig syge.

Vi er nødt til at tage næsten af sygedagene selv, da vi ingen familie har i nærheden, men det hænger jo slet ikke sammen. Hvordan gør I?

Her er det primært mig som tager sygedagene med min datter - vi har ingen hjælp fra familie eller venner sååååå..... Min kæreste er på kontanthjælp, så det er begrænset hvor meget han kan holde fri. Vi har min svigermor lige i nærheden, men det er begrænset hvor meget ansvar hun skal have, så længe min datter ikke kan ringe 112. 

Jeg har heldigvis haft en del ferie at skulle have fyret af, efter jeg kom tilbage fra barsel i sep. 

Anmeld

26. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Her bliver det Idas oldemor og oldefar der passer når hun bliver syg

Anmeld

26. marts 2012

Ciss

MariaJ skriver:

Pyha, ja, det lyder som en mindeværdig weekend. Den slags skal man helst ikke have for mange af.

Jeg synes virkelig man opdager hvad det vil sige ikke at have sit familienetværk i nærheden, når man får små børn.

Ja, det skal jeg love for! Min forældrer bor langt væk. Jeg har mange gange savnet familien! Ikke kun for, at de skal hjælpe med det praktiske, men nogen gange er det godt med lidt aflasting, selvom det ikke er krise, og så er det godt at kunne sætte sig ned med en kop the og snakke lidt mere dybtgående om tingene. Det bliver ikke helt det samme med telefonen. Og så skulle jeg så gerne se, at børnene fik chancen til at få et tættere forhold til sin mormor og morfar. Men det er jo en anden sag....

Anmeld

26. marts 2012

Bette-mor9o

Jeg passer bettemanden når han er syg (da jeg går sygmeldt og er lige gået på barsel igne )

Anmeld

26. marts 2012

Angelspot

132319 skriver:

Mine børn er 7-9-13 næsten aldrig syge men når de er, skiftes deres far og jeg til at tage dem.

Han arbejder privat som han må kun have 1. barns sygedag og kun for vores datter da hun er hans biologiske barn.

Jeg er ledig men arbejder som tilkaldevikar og har jeg en vagt, så tager han sygedagen så jeg kan komme på arbejde, ellers er det mig der er hjemme med dem.

Vi har desværre ingen bedsteforældre i nærheden

Har han ikke lov at have barns 1. sygedag for et bonusbarn fordi han arbejder privat? Ved at der er mange stillinger offentligt, hvor man som bonusbopælsforældre, må have 1. sygedag selvom det ikke er ens eget barn.

Anmeld

26. marts 2012

Laulund87

Det gør jeg da jeg er på førtidspension

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.