Hvem passer når I har sygt barn hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

Mutti2

MariaJ skriver:

Jeg sad lige og læste i en anden tråd at det er almindeligt at institutionsbørn har op imod 90 sygedage om året. Så hardt har vi heldigvis ikke været ramt, selvom jeg synes der har været maaaange sygedage her i den første vuggestuevinter (og i hvert fald mange flere sygedage end almindelige arbejdsmarkedsregler lægger til rette for).

Johanna har haft to længere (1 uge+) sygdomsperioder bare siden jul. Dertil kommer adskillige halve dag og 1-2 dages "små" sygeperioder, for slet ikke at snakke om alle de gange vi også selv er blevet syge af diverse virusting hun har slæbt med hjeme fra børnehaven. Totalt set tror jeg nærmest ikke der er gået en uge siden jul uden at nogen herhjemme har været syge, og derfor har vi jo næsten heller ingen normale arbejdsuger (nu er jeg sygemeldt med gravidititetsproblemer, men det er jo først kommet til for nylig, så har ikke noget med det generelle mønster at gøre). Jeg gruer mig allerede for, hvordan det skal lade sig gøre at have to fuldtidsjobs, fra næste år, når vi har to børn, der kan skiftes til at lægge sig syge.

Vi er nødt til at tage næsten af sygedagene selv, da vi ingen familie har i nærheden, men det hænger jo slet ikke sammen. Hvordan gør I?

Jeg har selv en datter som ligger syg lige nu.... Og som altid passer jeg hende selv. Jeg har heller ikke så vanvittig mange muligheder her i byen.... Men foretrækker egentligt også selv at være hos hende når hun er utilpas 

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

132319

Angelspot skriver:

Har han ikke lov at have barns 1. sygedag for et bonusbarn fordi han arbejder privat? Ved at der er mange stillinger offentligt, hvor man som bonusbopælsforældre, må have 1. sygedag selvom det ikke er ens eget barn.

Jeg tror det ikke, da vi ikke bor sammen

Anmeld

26. marts 2012

Mira0911

Vi tager selv sygedagene med børnene skiftevis... 

Anmeld

26. marts 2012

K&S

Indtil videre har det været mig, der har taget dem, fordi jeg har været ledig/sygemeldt, siden min barsel sluttede i sommers :-) men vi er så heldige, at farmor går hjemme og morfar arbejder kun få timer om dagen, så de har næsten altid mulighed for at træde til og hjælpe :-)

Anmeld

27. marts 2012

Angelspot

132319 skriver:

Jeg tror det ikke, da vi ikke bor sammen

Aha, det var jo en mindre detalje jeg ikke lige havde set Nej så går den nok ikke.

Anmeld

28. marts 2012

twinboys

MariaJ skriver:

Nej, jeg håber virkelig også det bliver bedre om nogle år, da det vel mest er et vuggestue/børnehaveproblem med de mange sygedage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.