Hvem passer når I har sygt barn hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

Mumto3

Jeg kender en arbejdsgiver som havde en sekretær ansat, om hende sagde  han: Hun har været ansat 5 år, hun har været på barsel i 2 af årene, hun har været sygemeldt i forbindelse med graviditet i sammenlagt ca. 1 år, Så reelt har hun arbejde 2 ud af 5 år hos mig. I de 2 år hun har arbejdet, der kan det tælles på en hånd, hvor mange gange hun har haft en arbejdsuge på 5 arbejdsdage, for som regel var der sygedage hver eneste uge.

Han havde et godt hjerte og fyrede hende ikke, men han var da til tider temmelig træt af det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

MariaJ

AnneBJ skriver:

Indtil videre tager jeg alle sygedage med Felix. Af den simple grund at det er "gratis" at jeg bliver hjemme fordi jeg studerer, min kæreste mister derimod sit "fremmødetillæg" på 8 kroner i timen, for hele lønningsperioden hvis han tager én dag hjemme, uanset årsag. Jeg har mødepligt på skolen, men kan jo sagtens læse op herhjemme, selvom han er syg - så må det give det fravær og de skældud det nu engang gør; mit barn er vigtigst!

Vi har ingen bedsteforældre der går hjemme, men når jeg er færdig med at læse, vil vi helt sikkert benytte os af deres tilbud om "bare at ringe" og se om de måske kan tage en fridag/afspadseringsdag, så vi selv kan tage på arbejde. (afhængig af HVOR sygt vores barn er selvfølgelig)

Jeg er lidt imponeret over at du godt kan få læst selvom du er hjemme med Felix. Jeg har også meget arbejde, der i princippet kan gøres hjemmefra, og har derfor også taget en del "arbejder hjemme" dage i stedet for rigtige "barn sygt" dage. I praksis får jeg dog næsten ingenting gjort på sådan en dag, hvis jeg også skal have Johanna hjemme. Hun kan maks underholde sig selv en halv til en hel time, og tit mindre hvis hun er syg og pylret.

Anmeld

26. marts 2012

132319