Det er kun os selv, som passer. Bedsteforældrene arbejder fuldt og ellers består familien kun af yngre mennesker i arbejde.
Jeg kan nogen gange være lidt fleksibel og flytte noget af arbejdet fra en dag til en anden, så jeg kan indhente det forsømte ved at arbejde ekstra på et senere tidspunkt. Jeg forsøger at gøre det på den måde, hvis jeg kan, for at spare sygedagene til der virkelig er brug for dem. Jeg har også en del dage, hvor jeg arbejder om eftermiddagen/aftnen. De dage er jeg så kun hjemme, indtil manden kommer fra arbejde. Så farer jeg afsted og får gjort det, som er tilbage af arbejdsdagen... Heldigvis er vi ikke i nærheden af 90 dage med sygdom. Selvom vi har to børn.
Den værste periode for os var sidste år i februar/marts, hvor begge ungerne fik skoldkopper efter hinanden i tillæg til at familien blev ramt af anden sygdom. En mindeværdig dag var vi to med diare og to som kastede op..... Men det var "heldigvis" i en weekend. Det er virkelig hårdt, når man både har syge unger, evn er syg selv/sløj/i færd med at komme på benene igen efter sygdom, og så har pres på på arbejdet. Virkelig ikke enkelt at få kabalen til at gå op, hverken med sygedage eller energi....
Anmeld